K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2010, 19:00   #61
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, som jeg læser nogle af indlæggene så må det vil forholde sig som Piet Hein så klogt sir:

"Livet leves FORLÆNS -men forståes BAGLÆNS"!

I realiteten burde vi jo så være født som ..hmm...40 årige fx?(det er jo nok derfor regeringen er så vilde med deres såkaldte handleplaner -jeg HADER dette ord!, det vil jeg ikke lægge skjul på!)

Lunasdatter, jeg kan godt forstå hvad du mener(skønt min farveblindhed OG døvhed )

-men vil til enhver tid påstå at INGEN kan helgardere sit liv!

Vi kan træffe valg, ja, men det vil til stadighed være tilfældigheder der meget ofte afgør vores skæbne
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:21   #62
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
tja, som jeg læser nogle af indlæggene så må det vil forholde sig som Piet Hein så klogt sir:

"Livet leves FORLÆNS -men forståes BAGLÆNS"!

I realiteten burde vi jo så være født som ..hmm...40 årige fx?(det er jo nok derfor regeringen er så vilde med deres såkaldte handleplaner -jeg HADER dette ord!, det vil jeg ikke lægge skjul på!)

Lunasdatter, jeg kan godt forstå hvad du mener(skønt min farveblindhed OG døvhed )

-men vil til enhver tid påstå at INGEN kan helgardere sit liv!

Vi kan træffe valg, ja, men det vil til stadighed være tilfældigheder der meget ofte afgør vores skæbne
hehe Buster.. så fatter jeg minus af at du skriver om handleplaner, hvis du hader det ord
Og du skriver ... helgardere sit liv for 2. gang...

Ja vel kan skæbnen spænde ben.. men for at komme videre så må du jo vælge... så du evt kan komme tilbage på sporet igen.. eller i en anden retning.. men du kan også vælge at lade stå til ...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 00:01   #63
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er bare ikke så nemt at træffe sine valg når de omfatter en hel familie.. som hvis man kun er sig selv...

når jeg tænker... nu gider jeg ikke mere, jeg smutter ud på en øde ø... ja så husker jeg jo straks at det kan jeg ikke for jeg har jo børn at passe på.. ja og en mand..

og det giver da ingen særlig mening at skulle sælge sit hus med kæmpe tab til følge, når det oveni er en handling som ikke frigiver værdi eller midler til at komme ovenpå i en lejlighed.. man kan heller ikke bare rive sine børn rundt i jagten på en billig bolig.. de lider i forvejen under syge forældre..

udover det føles det temmelig uretfærdigt at skulle miste alt det man har kæmpet og arbejdet for, pga man uforskyldt bliver syg.

men kære mavebro.. når du nu har en modpart i en ulykke... får du så ikke en erstatning for dine gener som kunne give lidt luft i økonomien? undskyld at jeg ikke lige husker det hele..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 00:13   #64
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
når du nu har en modpart i en ulykke... får du så ikke en erstatning for dine gener som kunne give lidt luft i økonomien? undskyld at jeg ikke lige husker det hele..
kan bare tage flere årtier inden de vil give sig desvære
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 00:43   #65
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu har jeg ingen børn, og skulle således kun tage hensyn til mig selv, men som nævnt, kan det jo ikke nytte at feks lade bolig gå på tvang, dvs minus overskud, og efterfølgende sidde endnu dyrer i lejebolig.
Så var jeg havnet på gaden.

Og iøvrigt glemmer jer med børn, at vi kun har kontanthjælpen, når vi bliver frataget sygedagpenge.
Vi kan ikke lægge lidt til side af familieydelse eller andet.

Man kan heller ikke få div legater, fordi man anses for at have formue med ejerbolig.
Forsikringssum for tabt arbejdsevne, følger desværre kommunes afgørelse, så..

Hjælp efter den sociale lovgivning, er jo heller ikke en mulighed, fordi man er indplaceret til ordinært arbejde, arbejdsevne eller ej.

Mine udgifter pga af sygdom og handicap er hver mdr. mellem 5.000-6.000kr.
dvs at der var ca. 5.000kr tilbage til bolig, forsikring, fagforening, varme el, og mad?

Det må du da kunne regne ud, LUNASDATTER.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:20   #66
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Det må du da kunne regne ud, LUNASDATTER.

VH Popiae
Popiae... jeg gider ikke at blive råbt af .. jeg mener at jeg svarer dig på en venlig måde....
og når det er sagt.. så traf jeg mit valg som alene med 2 børn... og med en mega gæld..

Jeg har aldrig skrevet at det var let.. nixen det var hundesvært.... og det var heller ikke noget som bare skete over natten..

Og så skal jeg hilse og sige at der er mange middage i en 10 kg sæk kartofler!!

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:33   #67
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der var ingen penge til mad, når mine udgifter var betalt, derfor fik jeg maden af mine forældre.

Derfor ikke noget at spare der, i forhold til kontanthjælp.
Du skal kikke på de faste udgifter. + mine merudgifter i forhold til sygdom.

De skader jeg ville få uden medicin, ville være uopretteligt. træningen afholder mig fra kørestolen, hvilket også vil være uopretteligt, hvis jeg først havner der.
Kørslen er nødvendigt for at komme ud af døren, også til den daglige træning.

Mit eks. er efter min mening, blot en ud af mange, og grunden til at mange bliver smidt ud af bolig.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 24-08-2010 kl. 08:37.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
Når man så bliver smidt af sdp....hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-04-2011 17:17
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension