K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 17:33   #11
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Hvis at du har mulighed for det og kan magte det, er motion fremragende til at dæmpe fjerne mange af de problemer med krop og sind vi alle render rundt med
Motionerer du nok ,det virker positivt på næsten alt og men er ikke anerkendt/respekteret som at det fortjener?
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 19:06   #12
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
det kunne godt lyde som nervesmerter - i forbindelse med operationer kan der godt ske skader på vævet, så signal fra en nerve til den næste forstyrres. Så kommer der ændringer i hele cellen og det kan brede sig til hele kroppen.

Hvad siger din egen læge? ved ikke om en reumatolog kunne være værd at overveje?
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 22:15   #13
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej allesammen og tusind tak for alle Jeres svar

Først og fremmest så lige svar på spørgsmålet om min operation: Jeg blev opereret i lænderyggen og fik indopereret en diskusprotese.

Mht vitaminer osv der fik jeg for ikke så lang tid siden, taget nogle blodprøver og fik testet om jeg havde nogle former for kønssygdomme osv og deri blev der også set på vitaminer i kroppen og alle mine tal var fine.

Mht emg og sep på RH, så var det sådan nogle jeg var til inden min operation, så jeg kender dem godt.
Jeg har ikke snakket med min egen læge om dette, da jeg har været henvist til andre læger ifb med haleben og rygsmerter og så har jeg talt med dem om disse smerter og iblandt dem var der så en neurolog, som mente der ingen problemer var med mine nerver.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 22:16   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hov forresten, glemte og skrive at af medicin får jeg Norspan (morfinplaster) og Kodipar.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 21:38   #15
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej
Det lyder som nogle af de samme problemer som jeg har jeg er tidligere opereret i lænderyggen der havde jeg ingen refleks i akillessenen jeg havde en stor diskus L5/S1 - min ryg er godt og grundigt slidt ned - Jeg har afprøvet gipskorset for at se om det kunne hjælpe med en stivgørende opration men det hjalp desværre ikke.
Hvad arbejder du med ?
Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 23:12   #16
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Til Gigipi'

Din medicin Norspan kan give paræstesier. Det er almindelige bivirkninger i følge promedicin.dk, og mellem 1-10% vil opleve det.

Citat:
Paræstesi: Abnorme fornemmelser på legemets overflade opstået uden ydre indvirkning, for eksempel myrekryben, brænden, "soven".
Så måske skyldes dine problemer slet og ret bivirkninger til din medicin.
Og man skulle jo tro man fik symptomerne over hele kroppen. Men kan fortælle at jeg selv mest får det i fødderne, og mere præcist i hælområdet, og så venstre arm.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 01:08   #17
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 16
Annemette er ny på vejen
Hej Gigipi' .


Kender desværre selv alt til neve smerter jeg er blevet opereret 4 gange for min medfødte ryg sygdom som er skoliose .
Har altid haft smerter som er blevet værre og værre med tiden som jeg altid har fået smertestillende medicin for , og for omkring 8-9 år siden(kan ikke lige præcis huske det) der fik jeg konstateret stærke kroniske smerter samt stærke kroniske neve smerter og det stærke smertestillende medicin jeg får kan kun lindre lidt på smerterne.


Det jeg har fået at vide af min læger som har opereret mig på Aarhus Universitetshospital og som jeg har været tilknyttet i 13 år og er stadig tilknyttet der til .
Så det de har fortalt mig er at mange patienter får en eller anden form for neve problemer , for når lægerne operer en så røer de jo ved mange never.

Efter min mening skulle du prøve at få en henvis til en Ortopædkirurgi altså en Rygkirurgi da det er dem der ved allermest om problemer/sygedomme i ryggen.
Det kunne også være at du vil have godt af at få en henvis til en smerteklinik.

Det medicin du får kender jeg godt , for jeg har selv fået
Norspan (morfinplaster) og Kodipar men desværre uden effekt og jeg kunne heller ikke tåle det

Håber for dig at du får den hjælp du har brug for.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 05:07   #18
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej Gigipi
Jeg tror også du har fået nervesmerter efter operationen. Og det er slet ikke usædvanlig at det først kommer et stykke tid efter du er opereret.
Jeg har også selv døjet meget med nervesmerter. Mine var bare på hænder og skuldre. Og ja, hvis ikke det sover, så mærker det som om det brænder. Jeg havde det så slemt en overgang at jeg ikke kunne have en jakke på....

Jeg er opereret for 2 diskus i nakken.

Jeg har i en lang periode fået Garbapendin. Et elepsi-middel, som videnskaben har fundet ud af virker godt på nervesmerter. Jeg er trappet ud af dem igen, fordi jeg næsten ikke har nervesmerter mere.

Og som andre skriver, skynd dig at blive skrevet op til at komme på smerteklinik. De er bare til så stor hjælp for folk med kroniske smerter.

Jeg ønsker dig alt godt fremover :-)

Knus fra Garage
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension