K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2010, 15:12   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Som jeg ser det ud fra denne link: http://www.psykologkontakt.dk/info.asp?id=2

så er en psykiater en læge som har videreuddannet sig til psykiater. Derfor må denne godt ordinere noget medicin... Så snart man er læge, må de godt...

Hvis det er din sagsbehandler som siger, at psykiateren har sagt det, så ville jeg nok personligt liiiige være sikker på, at det er rigtigt ved at henvende sig til psykiateren igen for at få det bekræftet. Sagsbehandlere må i hvert fald ikke fortælle folk, hvad for nogle piller osv. må indtage, da de jo ikke er læger........

Dog bestemmer du over din egen krop, så derfor er det dit eget valg, om du vil tage det eller ej. Dog kan du måske risikere, at jobcentret mener, at netop disse piller kan gøre dig rask eller give bedring og ikke har nogen risiko, og hvis du ikke vil tage dem, kan de måske stoppe sygedagpengene på et tidspunkt, fordi de ikke kan komme videre i sagen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 15:39   #22
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Raadvild Se meddelelser
Løsning ..... ja, det er jo liige spørgsmålet : Løsning for hvem ?
Åbenbart er patientens ord ikke vægtet.

Jeg har udtalt min angst til pyskiateren - svaret var : Så, slutter vi bare her ....
Det forstår jeg jo sådan set godt - problemet er bare at så bliver konklusionen på kommunen : Ingen behandling - ingen sygdom -Men det er jo langt fra sandheden !
Tinnitussen, udbrændtheden + behandlingen hos psykologen er der jo stadig og slidgigten i ryggen ligeledes.
Men tak for svar - kan se at det nok må blive løsningen - spis dem :-)
Hej Raadvild

Meget kedlig situation du er i. Genkender problemstillingen på egen krop.

Men som andre har nævnt, er der nok ingen vej udenom og prøve at købe dem.

Har du nogensinde prøvet lykkepiller før på din krop?

Jeg syntes du skal drøfte med psykiater, hvilke bivirkninger du vil undgå, så kan han/hun måske finde en "egnet pille".

I starten får du sikkert lav dosis (1-3 mdr.), og du skal læse indlægseddel nøje omkring bivirkninger. For det er forskelligt hvordan de påvirker ens krop. Nogen bivirkninger tænker man måske ikke over.

F.eks. var en bivirkning for mig allerede efter 3 dages brug på laveste dosis, at jeg havde svært ved at få orgasme.

Jeg har prøvet 5 forskellige slags og alle uden positiv effekt. Bivirkningerne har jeg i nogle tilfælde hurtigt mærket (ekstra sved) og andre er kommet snigende.

Nu er min psykiater kommet med en udtagelse til sagsbehandler, at lykkepiller ingen effekt har på mig. Det er jeg dog ikke enig i, da de har påvirket mig negativt.

Men jeg kan trøste dig med, at bivirkningen "iritabel (kort lunte), svimmelhed, ondt i maven, nedsat orgasme, er forsvundet igen efter 3-4 mdr.´s ophør.

Jeg har hver gang modvilligt gået med til at tage lykkepiller hos den prakticerende læge, men han fik presset mig, for alle muligheder skulle være udtømte for at kunne få førtidspension.

Så når du begynder at tage lykkepiller, så vær hurtig til at opsøge læge/psykiater, hvis bivirkningerne er for store, da kræv en anden slags.
Og hjemme afgør du jo selv, om du vil være med til "deres forsøg".


Når du har fået en recept på en pille, kan det være en god ide at kigge på
http://www.medicinpriser.dk/ for det har sparet mig 40% af omkostningerne. Dem jeg havde fået udskrevet, var 60 stk. pakning og jeg kunne genbruge recepten 3 gange.
Men til min forbavselse da jeg tjekkede pillerne, kunne jeg se at hvis jeg istedet fik 100 stk pakning kostede det 2 kr ekstra i forhold til 60 stk.
Jeg gjorde apotek opmærksom på dette forhold og udleverede de billigste i 100 stk.

Et andet godt link fra et k10 indlæg, tjek om din psykiater/læge er i lommen på medicinalindustrien

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1367771.ece
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 16:29   #23
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Raadvild

Du skriver:

Citat:
Jeg er nu nået til at kommunen vil tvinge mig til at spise de piller som den 'rare' psykiater synes jeg skal spise (lykkepiller) ........kan de virkelig det ? Jeg kan se'fø'li' lade være, men i givet fald vil de tage mine sygedp. Jeg har det sådan at jeg ikke tror det vil hjælpe mig.
Følg din mavefornemmelse !!

Find flere oplysninger om lykkepiller på nettet. F. eks. : http://www.lykkepiller.info/

Se meget kritisk på, om DU har behov for denne type behandling.

Altså, er det en egentlig depression, du har, eller er du "bare" deprimeret.

De to begreber er ikke omfattet ef ens symptomer.

Din situation kan jo være årsagen til at du er lidt nede.

Så når der er kommet en løsning på dine problemer, er du glad igen.

Lad dig ikke behandle unødigt, dertil er bivirkningerne for store.

Sæt dig godt ind i bivirkningerne,

og vurder om du vil risikere dem i forhold til dit udbytte af behandlingen.

Så hvis der er et krav om behandling, og du ikke selv mener de kan hjælpe dig,

så køb pillerne, ingen kan kontrollere om du tager dem.


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394


Ȥ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder,

1) så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6, herunder indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, eller ved samtalen med arbejdsløshedskassen, jf. § 7 c,
2) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen, eller
3) hvis den sygemeldte ved sin adfærd forhaler helbredelsen.
Stk. 2. Bortfald af sygedagpenge efter stk. 1, nr. 1 og 3, er betinget af, at kommunen har givet den sygemeldte en skriftlig orientering om konsekvenserne af, at den sygemeldte afviser at modtage nødvendig lægebehandling eller deltage i hensigtsmæssig optræning eller undlader at medvirke ved kommunens opfølgning.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 21-07-2010 kl. 16:40. Årsag: Manglede at indsætte link
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 17:01   #24
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
hmmm tror man skal passe lidt på med hvad man anbefaler andre, når det gælder

Citat:
Når du har fået en recept på en pille, kan det være en god ide at kigge på
http://www.medicinpriser.dk/ for det har sparet mig 40% af omkostningerne. Dem jeg havde fået udskrevet, var 60 stk. pakning og jeg kunne genbruge recepten 3 gange.
Men til min forbavselse da jeg tjekkede pillerne, kunne jeg se at hvis jeg istedet fik 100 stk pakning kostede det 2 kr ekstra i forhold til 60 stk.
Jeg gjorde apotek opmærksom på dette forhold og udleverede de billigste i 100 stk.
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Fup_og_fakta_om_kopimedicin_-_dps.doc.pdf (245,2 Kb, 1447 visninger)
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 18:28   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er aldrig rart at få afvide der er noget man bør eller skal. Så er det ligegyldigt om det er ryge-stop, slankekur eller lykkepiller. Sålænge ideen ikke kommer fra én selv, så vil det altid føles som tvang.

Jeg ser det hele udefra, og tænker mere ,,aaha, her er der nogle symptomer som en behandler mener at kunne lette'' og ydermere vil det kunne lette sagsforløbet oven i hatten, og kunne være bidragende til bedre, hurtigere og mere korrekt udredning, SAMTIDIG med at visse symptomer muligvis kan fjernes!

Jamen det er vel den vej det skal drejes?
Så istedet for at se det som en straf, jamen så ville jeg da se det som en oplagt mulighed til at få slået flere fluer med ét smæk!
Lige nøjagtigt.

Og vi kan diskutere side op og side ned hvorvidt det er rimeligt, at kommunen kan "tvinge" en borger til behandling.

Men fakta er, at hvis du (Raadvild) vil have skred i din sag hos kommunen, så afprøver du den medicin, som psykiateren mener vil hjælpe dig.
Hvis det så viser sig, at du får uacceptable bivirkninger med i købet, så henvender du dig til ham igen, og gør opmærksom på problemet.

Når du så har været samarbejdsvillig og afprøvet den foreslåede medicin, og måske nogle lignende præparater oveni, så kan kommunen ikke klandre dig for at være usamarbejdsvillig, og de må acceptere din depression som værende en del af dig.

For mit eget vedkommende sloges jeg for år tilbage med tilbagevendende depression, og efter aftale med egen læge afprøvede jeg 5-6 forskellige slags medicin, kun for at konstatere, at den eneste virkning jeg havde af dem var bivirkninger (især overdreven sved og manglende sex-lyst).

Da kommunen så blev obs på mit depressions-problem kontaktede de min læge, og fik at vide, at behandling var afprøvet uden held, og siden har kommunen ikke blandet sig i min depression.

Og nu har jeg fået fp p.g.a. mine rygproblemer.

Iøvrigt har jeg fundet ud af, at stærke B-vitaminer er det der hjælper bedst på min depression.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 18:50   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og det lyder jo også 'underligt' at man ikke vil forsøge sig med noget der KAN fjerne en del symptomer. Det giver jo ingen mening! Ellers er jeg bare af en anden natur, for jeg springer jo på med krum hals såsnart der kommer noget nyt på marked i håbet om at dét måske kan gavne mig og stabiliserer min tilstand...

Men det er jo nøjagtig samme debat vi engang i mellem har herinde, når nogen er 'tvunget' på slankekur. OG selvom det synes dumt og uretfærdigt, så er systemet jo skruet sådan sammen, at alt skal kunne dokumenteres ned i mindste detalje hvis man vil gøre sig håb om at få sine penge udbetalt hver måned. Det er desværre en del af gamet.

Så selvom deres ideer ikke altid falder i god jord, så kan man sagtens tage imod tilbudet, og så slå tilbage med endnu større kraft. Så har man ligesom noget at ha' det hele i. Man står også bedre hvis man senere vil klage, anke eller andet.

Og stadig, vi er jo frie mennesker. Hvis der er noget man ikke vil, jamen så står det én frit at lade være. Man skal bare være opmærksom på konsekvensen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 19:06   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Råvild,

Det kunne jo også være at medicinen hjalp dig ? Og hvis ikke er der vel kun sat en rum tid af til afprøvning ? Med lykkepiller bliver man altså ikke "lykkelig" og render rundt og smiler og er super glad hele tiden, det kan være, at de letter på ens psykiske symptomer. Føler man det modsatte, så må man jo tage fat i sin psykiater og sagsbehandler heromkring.

Jeg skal selv i min ftp. sag afprøve et nyt psykisk præperat. Min psykiater tror at det bliver "Lyrica" og jeg læser om vægtstigninger og dit og dat, men jeg er nødt til at prøve det, nok "bare" i 3 mdr. for lige som at kommer videre i min ftp. sag og det må jeg jo så.

Tag det som nogle nye vitamin piller, når du er afklaret kan du jo vælge det fra, hvis det ikke er noget for dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 20:11   #28
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hejsa
Jeg er en af dem som er blevet "tvunget" til at tag Lyrica.. for ellers var jeg jo ikke samarbejdsvillig... KAN kun sige det har været de VÆRSTE 6 mdr i mit liv... Psykiatre havde skrevet at prognosen var usikker men der var mulighed for god virkning efter 6 mdr.. Kommunen mente jeg fik dem for angst?? og min læge har givet mig dem for smerter.. ( døjer med kronisk piskesmæld ) dog var jeg indstillet på at prøve, for så kunne de ialtfald ikke komme og sige bagefter at jeg ikke havde prøvet.. Det var meningen jeg skulle op på en dosis der hed 2*300 mg i døgnet.. Da jeg så nåede 2*200 mg, ture min læge ikke at tage ansvar for mit liv mere... Tro jeg har haft samtlige bivirkninger og de har bare ikke fortaget sig, som man tit siger de vil efter et par uger.. og det er lige så slemt for mig at trappe ud af dem som det var at trappe op...

[B]og en ting er sikkert jeg udsætter aldrig mere min krop for det igen, så må de jo smide mig på kontanthjælp[B]så nu glæder jeg mig bare til at være trappet helt ud af det her i næste mdr, og så håber jeg bare der snart kommer en afklaring på min sag..

Nå men ville også bare lige give min oplevelse med..

Knus Chihuahua
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 20:55   #29
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Sådan helt ift. lovgivningen, så ja, hvis en læge/psykiater anbefaler, at borgeren skal tage antidepressiv medicin, fordi det vil have en gavnlig virkning, så kan kommunen forlange at borgeren følger den anbefaling. Ift. sygedagpengelovens § 21, om at man skal medvirke i egen sag, ikke må forlænge sin sag og ikke nægte at modtage nødvendig lægelig behandling.

Jeg synes altså også at du skal prøve dem, rigtigt mange har gavn af dem, og ift. din angst for angstanfald, så synes jeg du skal drøfte det med din læge og omgivelser (og sagsbehandleren) sådan at der er stor fokus på det, og at du kan stoppe med den medicin, hvis du får de bivirkninger. Men nu findes der også meget medicin på markedet, måske kan der findes frem til et præperat, som ikke har den bivirkning!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 21:14   #30
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
ja jeg er også en af dem som synes det er lidt af en skam at antidepressiv tit er noget dårligt ..
jeg vil sige det er/har været det bedste for mig og mit liv ...jeg vil gå så langt at sige at hvis medicinen ikke var givet til mig sad jeg ikke her i dag og skrev i dette forum ,,jeg var selv en af dem i starten der ikke ville tage piller og jeg ventede til jeg var fortabt, i dag fortryder jeg det for det var måske ikke kommet så langt hvis jeg bare havde "hørt"efter.


af egen erfaring og dette er er MIN egen erfaring vil jeg mene (ja nu kan det være jeg bliver høvlet ned) at hvis man er der ude hvor man ikke vil tage imod hvilken som helst hjælp feks piller så er man ikke derude hvor man har det MEGET dårligt...for når man har det dårligt (depressiv) er man fuldstændig ligeglad hvad skal vil prøves på en ..bare man kommer ud af det ******* ..
ja tilsidst havde jeg en sidste chance for jeg havde også oplevet at de første præperater ikke hjalp,de prøvede et andet præperat og det hjalp ..hvis ikke det gjore skulle jeg begynde på elektrochock ...og tro mig jeg havde på INGEN måde overvejet om jeg skulle eller ikke for jeg ville bare have der var noget der hjælp mod min sygdom..og hvis det var elektrochock så måtte det blive det .....

jeg takker mine psykologer og psykiater for al den hjælp de gav /gir mig idag ..de vidste hvad der var det bedste for mig uden dem og uden min medicin havde jeg ikke overlevet ...
man kunne ikke bare gå til psykolog først, da jeg ikke kunne føre en samtale med en andet mennesker pga angsten der udviklede sig til panik ..derfor en indlæggelse ,medicin og da det begyndte at hjælpe.....så kunne man igen have en rigtig samtale med en psykolog../samt familie venner og komme tilbage til livet .
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
tvang !!! frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 83 15-06-2010 18:24
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension