K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2010, 20:19   #11
Catherine123
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 15
Catherine123 er ny på vejen
Hej alle. Jeg råber ikke, jeg pointere. og det er en måde at vise varisionen i hvorledes jeg bruger mit tegnsprog.

Min ven som er døv, har handicaptillæg OG bogstøtte, transportudgift dækning med mer.

Notathjælp og tolk er gennem SU ikke kommunen. Det er en dækning for min manglende hørelse og ikke en studiegode.

Min vejleder på lærer udd og den ny på soc. er i chok over jeg får afslag, alle de andre studerende de har som er døve, får handicaptillæget. Men de er også kendt i systemet, de har været inde i det længe.

Jeg er ikke længere på læreruddannelsen. Den måtte jeg droppe ud af.

Jeg ønskede mig lærer udd. men fik at vide jeg ikke kan få reva til den, da det er uhensigtsmæssigt at forvente jeg ikke senere vil stå arbejdsledig i det erhverv pga mit handicap.
Så mit valg er faldet på soc. råd. som var yderst hensigtsmæssigt de vil godkende mig til. Men øvski

Lige nu er mit ønske at komme ud af systemet og i arbejde. Men ikke til enhver pris.
Under lærerudd opbyggede jeg en dum gæld jeg kæmper med at få ned.

Jeg er desværre havnet træls fordi jeg aldrig før har fået hjælp. jeg ansås for dum i folkeskolen og dumpede min Handels eksamen.

Da jeg får øjnene op og selvtillid med min døveeksistens, da beder jeg om tolke.
Det kæmper jeg for, pga afslag som grunder i: "hvorfor nu det, det har du da ikke haft brug for før"
Jeg afslutter min Hf med tolke til eksamenerne og i sprogfag, betalt af skolen ( ) ikke SU. Jeg får utal af 12 taller. Jeg er og var ikke dum, jeg ku bare ikke høre.

Nu står jeg så igen med kampen.
Så gad jeg godt høre hvor mange brugere herinde der slår sig til tåls med deres handicap.
Ved at acceptere afgørelsen, da acceptere jeg deres bedømmelse af mit handicap.
Jeg skubber kampen.

Lige nu overvejer jeg at trække mig helt. Jeg har nok lagt for meget i at være perfekt og grundig i det her forrevaliderings år.
Jeg føler jeg har spildt et år. Jeg er ikke helt ung længere jo I forhold til fremtids ønsker.

Ihh det er træls at blive kørt ned. ØV.

Tak fordi i gad lytte.
Og tak for jeres overskud til at læse dette.

Sidst redigeret af Catherine123; 13-07-2010 kl. 20:31.
Catherine123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 20:26   #12
Catherine123
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 15
Catherine123 er ny på vejen
Hej systeminvalid.
Jeg tror lige jeg prøver at ringe til dem i morgen.
Tak.

Det kunne nok hjælpe at ha lidt bistand. Jeg mangler lidt støtte udefra. For de er godt nok tavse mine social rådgivere lige nu.
Catherine123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 20:36   #13
Catherine123
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 15
Catherine123 er ny på vejen
Hej Catherine..
Jeg går ud fra at du med handicap tillæg mener ekstra penge....
Du kan få SU og lån... jeg ved godt at du skal betale lånet tilbage når du er færdig udd. men der er rigtig mange normal hørende der tager deres udd på den måde.. ikke alle har et job ved siden af deres studier..
Og du er så bedre stillet end andre studerende... du får transport og bøger betalt...

Du har vel fået en tolk et ex antal timer pr uge - ikke??

Er det et fag du brænder for, så tør øjnene.. rank ryggen og hop ud i det

Du kan se hvilken by jeg kommer fra .... og jeg kan bare sige at jeg havde rigtig mange døve kollegaer da jeg arbejde...

Kh og pøj pøj
Lone


Hej igen Lone
Dine kollegaer har nu nok haft tolk på i alle timer de har haft, ikke bare nogle. Ud over økonomisk støtte får mine bekendskaber rigtig meget støtte gennem studiet. Ganske enkelt for at de kan gennemføre det.


Tak for din tid.

Sidst redigeret af Catherine123; 13-07-2010 kl. 20:39.
Catherine123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 20:40   #14
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej igen!
Eftersom de ansatte på uddannelsen har erfaring med, at andre døve studerende får tildelt handicaptillægget, så skal du da bare få en samtale med dem om hvad I kan gøre. De vil garanteret gerne hjælpe dig med at skubbe lidt til SU-styrelsen, eller i det mindste finde ud af hvad der adskiller dig fra de andre.
Men der bliver strammet i reglerne hele tiden, så det kan være, at der blevet lavet om.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 21:56   #15
Catherine123
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 15
Catherine123 er ny på vejen
Kære anna.
Mine studie vejledere har haft større skænderier med SU. De forstår ikke forskelsbehandlingen.
Min ven som er døv blev godkendt sidste år. Det er virkelig mærkeligt. Hvis 10 db skal være afgørende.

Jeg prøver at få revalideringen til at kontakte SU. Jeg håber det kan lade sig gøre. Så må reva og su sku lige snakke sammen.
Ellers siger en ven af mig, at det her er en sag for pressen.
Åhh mand er her nogen der kan gi et råd om hvordan man stopper med at hyle ???
Jeg hyler så snart jeg skal snakke om det. Samtalen i morgen med min rådgiver sku gerne gå lidt mere snot fri. Men jeg hyler bare så let.
Catherine123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 22:09   #16
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Dine kollegaer har nu nok haft tolk på i alle timer de har haft, ikke bare nogle. Ud over økonomisk støtte får mine bekendskaber rigtig meget støtte gennem studiet. Ganske enkelt for at de kan gennemføre det.
Nej Catherine.. mine tidl døve kollegaer havde tolk på i knap 3/4 af tiden..
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 09:13   #17
Catherine123
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 15
Catherine123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Nej Catherine.. mine tidl døve kollegaer havde tolk på i knap 3/4 af tiden..
Så har uddannelsen ikke været kommunikationskrævende i alle timerne.
Jeg sidder ikke og sammenligner mig med dine kollegaer da deres situation må være særskilt fra min.

For mig er det logisk at uden tolk stopper min læring.

Men hvor må det være skønt at kunne nøjes med så lidt. puha bare det var mig.

nå jeg slutter her.
jeg havde brug for lidt råd. jeg kontakter DUk i dag. Jeg håber jeg kan finde nogle der kan hjælpe mig i min sag.

tak til jer.
Catherine123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 13:22   #18
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Bare lige et knus

Jeg synes det lyder ekstremt mærkeligt at du ikke kan få handicaptillæg og jeg ville klage over denne afgørelse. Jeg kan se flere på nettet har fået omgjort deres afgørelser, når de klager.
Det lyder jo logisk at du har brug for ekstra hjælp!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 23:20   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg vil lige indskyde ift. den faglige del, at det lyder som om du er blevet vurderet berettiget til at høre under revalideringsbestemmelserne, hvorfor du kan få bøger og transport dækket, men ikke er berettiget til revalideringsydelsen - højst sandsynligt, fordi du stadig er i den normale uddannelsesmæssige alder, ufaglært og derfor vil være dækket ok ind økonomisk ift. SU + lån + transport og bøger.

Og det lyder faktisk, ift. reglerne, umiddelbart rimeligt nok. Så tror ikke du får medhold i anken.

Jeg synes du skulle overveje at tænke langsigtet, tage det lån, som ikke er så forfærdentligt dyrt at have (og som så mange andre jo også har), glæde dig over, at du ikke skal bruge mange, mange tusind kroner hver måned på transport og bøger (som faktisk var lige præcis det mine fritidsjoblønninger gik til under mit studie), og så få dig en uddannelse, som giver dig gode jobmuligheder og en god indtægt om 3 ½ år.
Og kan da sige af erfaring, at du sagtens kan være sagsbehandler med et hørehandicap! Har en kollega det er pænt døv, men det fungerer fint, hun har en funktion med meget administrativt arbejde, og en masse hjælpemidler/personlig assistance, når hun skal have menneskekontakt.

Kan også af erfaring sige, at du ikke behøver møde op til samtlige timer på socialrådgiver studiet... Du finder lynhurtigt ud af, hvem af lærerne der bare gentager det der står i bøgerne, og som du derfor bare kan læse dig til, og hvem af dem, der rent faktisk kan lærer dig noget ud over bøgerne! Og så plejer der at være en god rummelighed på studiet ift. at man hjælper hinanden, ift. vores forskellige begrænsninger... Selvfølgelig ikke sådan, at man ligefrem skal regne med det, men folk plejer at støtte hinanden.

Så jeg synes da at du skal klø på! Du og dine erfaringer kan bruges derude!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 11:32   #20
Catherine123
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 15
Catherine123 er ny på vejen
Kære andersine. Tak for dit svar.
Det har du ret i.
Det jeg slår ned på er at der er en forskelsbehandling og undertrykkelse af handicappet i den her sag i kommunen.

Jeg er ikke ligestillet med mine medstuderende.
De har mulighed for at tage et job ud over studiet.
Det har jeg ikke.
Samtidig er det ikke sikkert jeg kommer til at arbejde fuldtid bagefter. Det vil tiden vise. Jeg vil ha overskud til livet. Men mit håb er klart en arbejdssituation der tilgodeser mit handicap. Som så mange er heldige at ha.

Jeg tror dog, at det her er en større sag. Jeg har ligestillings nævnet inde over.

På mange måder bliver jeg påtvunget at optage større lån for at blive uddannet. 140 tusiende kr uden rente.
Hvis vi leger jeg er hørende. Så vil jeg tage lån nogle md om året, hvor det kniber. Men derud over arbejde. Det gør alle mine medstudererende af dem der ikke bor hjemme. Enkelte har dog børneydelse og gør ikke.

Mærkeligt nok får alle de andre døve på uddannelsen, handicaptillæg. Det har jeg gang på gang fået afslag på. Det kaldes grov forskelsbehandling.

Til slut vil jeg sige: Jeg vil ønske jeg ikke var døv.
Catherine123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering skou Alt det andet 1 24-06-2013 14:59
afslag på fleks. bevilget Revalidering Nana M Dit og Dat 23 02-03-2012 20:58
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Søgt revalidering - formentlig afslag. Hvad gør man så? CSK Alt det andet 4 09-12-2010 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension