K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2010, 11:09   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
At trække af ens kontanthjælp

er der nogen herinde der ved hvor man kan læse om hvor meget der må¨trækkes( pga sygdom, når man er i et projekt fra kommunen) pr familie når begge parter er på kontanthjælp??

sagen er nemlig den at kommunen har trukket 1500 kr for hver af os( mig og min samlever) altså 3000 i alt- det er sku unfair når man i forvejen lever på sulte grænsen og har 1500 kr til mad om måneden.

vi har selvfølgelig indgivet en klage og fået en kvitering herfor. de har trukket for en dag hvor jeg personligt har snakket med ham der står for projektet, og kan bevise dette via min opkalds liste.alligevel har han skrevet mig op som at skulle trækkes. det ligner hetz efterhånden.

nogen der ved hvor jeg kan kigge i paragraffer og lign??
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 11:22   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hvorfor er der også blevet trukket fra din samlever? Og 1500 kr. lyder godt nok som meget at trække for en dag.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:03   #3
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
før min mand fik job den 1.7 2010, var han sygemeldt med en korsbånds skade han pådrog sig den 1 maj 2010. da gik han på samme sygedagpenge/ kontanthjælps projekt som jeg har deltaget i som et led i genoptræning afmin ryg.( jeg med dårligt helbred ,han med arbejdsløshed)

men vi havde den samme træner dernede, som har valgt nogle dage at trække os for selvom vi har meddelt begge 2 at han ikke kom den uge pga korsbånds skaden- og det er en uge vi taler om der er trukket 1500 kr for ( men sådan en skade skal jo have ro i 6-10 uger!!) min egen sag er en enkelt dag der er trukket 1500 kr for. og enda en dag jeg kan bevise jeg har snakket med træneren dernede, selvom han påstår slet ikke at have talt med mig.

det er en længer historie ang, uenigheder over en dag jeg har været fraværende og nogle dage min kæreste har. dog er der ikke nogle af de omstridte dage der er de samme.

der er indgivet en klege i begge sagewr da de mødelister både vi og kontaktpersonen på projektet skal underskrive, ikke er nogle vi overhovedet har set elle rundersk´revet. afventer en afgørelse.

men må de trække 3000 til sammen for en børnefamilie på 5?? det er vores madbugget til 2 måneder!!
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 11:00   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er der ikke nogen der ved hvor meget de må trække ?

Jeg er ikke inde i de regler om hvor meget de må trække og jeg har prøvet at læse mig frem til det (men så mistede jeg internettet ) men det jeg tænker er hvordan har de trukket dem er i varslet først og har i fået lov til at kommentere inden de trak pengene ... ??

Jeg kan ikke forestille mig at det er ok pga de ting du skriver, men problemet er jo at i har klaget og i der vil få jeres penge tilbage hvis det bliver dømt ulovligt men der kan jo gå lang tid , men på den måde har kommunen fat i den lange ende ...

men om ikke andet så kan jeg ikke se at de bare må trække uden at varsle det (§7a) men måske de kan hjælpe bedre med hvordan de må trække hvornår de må trække og hvor meget de må trække over ved www.ladk.dk prøv at skrive til dem ...
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 11:24   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg mener der er kommet nogle nye regler for træk i kontanthjælpen ( sanktionsregler ) efter inger støjberg nye afbureaukratiseringsplan. Men det kunne godt lyde som en punktsanktion, ud fra denne side:




http://http://viborg.dk/db/dagsord.n...40808-74-3.pdf
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 14:39   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
min kæreste er varslet og ringed eind den dag han fik patrtshøringen og talte med sin sagsbehandler. siden har han fået brev om at de ikke har hørt fra ham. desværre har vi ikke optaget samtalen.

min egen fik jeg afgørelsen om trækket først, og 3 dage efter modtager jeg partshøringen med posten(efter jeg har ringet uforstående ned på kommunen, og fortalt at jeg altså ingen partshøring har modtaget endnu)

alt dette står meget velformuleret i vores klager.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 15:02   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så kan jeg for min del ikke se at i kan gøre mere før end der falder en afgørelse og så vil jeg lige igen sige ... ring ALDRIG skriv ALTID
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 16:04   #8
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nu tror jeg også at kandelsdorff ville få "medhold" i sin klage. Men der ligger et andet problem i reglerne og det er at man trækker folk før de har en mulighed for at klage. I et retssystem giver man folk ret til at "forsvare" sig før de får en dom og for den sags skyld adgang til en advokat.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 19:59   #9
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
det er jo problemet- jeg skal ringe ind. men jeg har en plan. jeg optager alle samtaler på bånd nu. så har jeg da det som backup. men det er fandme godtnok groft ( pardon mit franske) at man skal fabrikere bevismateriale, til hvad nu hvis situationer... hvis ikke det tager al ens energi så ved jeg sku ikkehvad der gør.

noget andet er at jeg har skrevet til min sagsbehandler på mail og fået promte svar tilbage. ang trækket. hun har skrevet til økonomiafdelingen at hun syntes trækket var uberettiget, og vi afventer nu og ser hvad de melder tilbage. så lidt er der da sket.
'
nogen der ved hvor længe kommunen har til at "svare " på en klage??
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 20:19   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ang klage vil tro de har 4 uger til at behandler en klage som de har med andre ting
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I aktivering men de vil trække to dages løn!! Poison Ivy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 29-11-2012 13:52
Søvndal overvejede at trække SF ud Thomas1981 Politik og Samfund 25 01-07-2012 11:40
Hvor længe kan de trække den Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 12-10-2011 10:56
Trække tid sagsbehandler dobar Spørgsmål ang fleksjob 15 04-03-2010 17:55
Kan man trække sin ansøgning om kontanthjælp tilbage? tiny2tkv Alt det andet 26 02-02-2010 11:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension