K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2014, 12:00   #1
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
oversættelse søges

Hej

Går ikke så godt uden smerter, har været ttil en del undersøgelser og her er hvad de fandt ud af

Generation discorum Columbia cervikalis primært c5/c6.

Desuden findes der en stenosis foramen intervertale bilat.grad 2 en kongenitial partiel blokhvirveldannelse c7/th1 og en spondylosis columna cervikalis.

Desuden en morbus Scheuermann Columbia thorakalis sequelae de geratio discorum lumbalis og en relativ central spinalstenose L3/L4. Ligeså en art rose artikularis intervertebrale L3/L4 og L4/L5 bilat

Har sagt til mig at ryggen er slidt og operation ikke er en mulighed

Hilsen NPH



Men vil gerne at der var en der kunne omskrive journal til noget jeg kan forstå
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 12:20   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Men vil gerne at der var en der kunne omskrive journal til noget jeg kan forstå
Du har selvfølgelig ret til, at få den gennemgået og 'oversat' til noget du forstår, hos din egen læge.
Det burde være sket da skrivelsen kom retur fra det sted du er fotograferet/scannet.

Bestil roligt en tid hos lægen til dette formål.

Der er ingen medicinsk uddannede - ihvertfald officielt - på k10, så forlad dig ikke alene på udtalelser herfra - det vil typisk være 'genkendelse' af ting der evt. forekommer i egne journaler.

Jeg har i fortiden læst anatomi, og kan bl.a. se, at du har nedslidning i nogle lændehvirvler, Spinal Stenose betyder indsnævret Spinalkanal, og en Scheurmann betyder at du har mindst 3 kileformede led i din bryst-ryg og derfor med stor sandsynlighed er 'rundrygget' i den øverste del af ryggen - en 'Kyfose'. ( I modsætning til Lordose, som betyder runding i lænden, men modsat, altså at man er 'svajrygget')

Men derudover er der ting i det du skriver, som jeg simpelthen ikke kan genkende.
F.eks tror jeg at 'Columbia' skulle have været Columna - som betyder rygrad.

Så afsted, afsted til egen læge, og få den forklaring du allerede skulle have haft.

Derudover så brug SØG-feltet i øverst højre hjørne her på siden - søg på f.eks 'rygpatienter' og 'rygproblemer' og se hvilke tråde der dukker op - der er mange folk med rygproblemer på k10, og du vil kunne få mere hjælp direkte i de relevant tråde.


https://www.google.dk/search?q=lordo...w=1280&bih=644



husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 22-08-2014 kl. 12:57.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 12:50   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
" ( I modsætning til Lordose, som betyder runding i lænden, men modsat, altså at man er 'svajrygget')"
citat
Man er IKKE svajrygget i lænd, men derimod ligeudrettet= Lordose. Scheumermann.
Forklaring. Man har normal svej i lænd, ved scheuermann i lænd, vendes dette svej til ligeudretning.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 20:29   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Derudover så brug SØG-feltet i øverst højre hjørne her på siden - søg på f.eks 'rygpatienter' og 'rygproblemer' og se hvilke tråde der dukker op - der er mange folk med rygproblemer på k10, og du vil kunne få mere hjælp direkte i de relevant tråde.
Du kan også søge/google hver enkelt af dine diagnoser og læse om dem.

Hvis du er skrap til engelsk kan man nogle gange finde mere hvis man søger på engelsk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension