K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2014, 23:34   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Formålet med praktik eller løntilskud er at borgeren " ...har behov for at få afklaret sine beskæftigelsesmål, eller manglende faglige, sociale eller sproglige færdigheder for at kunne få et job".

Jeg hører ikke under denne kategori
Jeg synes du skal klage over anden aktør, at de på den måde laver aftaler bag borgerens ryg.
Jeg kan forestille mig, at de bliver lønnet alt efter om de får borgeren "videre", om så det blot er i praktik eller løntilskud.

Jeg går ud fra, at du har modtaget nogle papirer i forb. med din henvisning til anden aktør, står der, i de papirer, noget om "formål"?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 09:20   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kontakt din fagforening, Promte, fordi de er de rette til at hjælpe dig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 13:31   #23
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes du skal klage over anden aktør, at de på den måde laver aftaler bag borgerens ryg.
Jeg kan forestille mig, at de bliver lønnet alt efter om de får borgeren "videre", om så det blot er i praktik eller løntilskud.

Jeg går ud fra, at du har modtaget nogle papirer i forb. med din henvisning til anden aktør, står der, i de papirer, noget om "formål"?
Helt enig, jeg tror bestemt også at de bliver lønnet alt efter om de får borgeren "videre", om så det blot er i praktik eller løntilskud og har også lyst til at klage over at den fremgangsmåde de kørte over for mig, og samtidig med at de også nægtede at modtage en personlig overrakt agtindsigtsbegæring..

Og jo, jeg fik 1 stk A4 inde fra JC, I kan se det her: http://billedeupload.dk/images/5E1o.jpg (zoom evt lidt ud)
jeg har fjernet div navne og tlf nr osv, håber ikke jeg får en skideballe af adm her på K10 og bliver bannet
Undskylder hermed på forhånd.

Jeg kan ikke se der står noget præcist mht "formål" .

Et er at man ikke må sige nej til noget tilbud/aktivering, gør jeg heller ikke, men jeg blev jo glad for at blive henvist derind, få lidt sparring og nye indput til jobsøgningen.

Måske en her kan hjælpe mig med at formulere en klage, samt fortælle hvem den skal sendes til ?

Mvh Kim

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Kontakt din fagforening, Promte, fordi de er de rette til at hjælpe dig!

VH Popiae
Røg ud af Fagforeningen og A-kassen sidste år 2013 og over på kontanthjælp for 1'ste gang i mit liv
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 22:53   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selve fagforeningen er ellers dumt at melde sig ud af, og er den billigste del.
men.. du bør så prøve kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2014, 11:18   #25
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Så kom der svar fra 'Anden aktør' pr mail:
"Hej Kim

I forhold til din anmodning om aktindsigt har jeg samlet de dokumenter der ligger i din sag. Grundet indholdet af personfølsomme oplysninger vil vi ikke sende materialet til dig med posten, men du er meget velkommet til at hente det på mit kontor i morgen den 14/8 mellem 9-15. Hvis du kommer på et andet tidspunk er det en god ide at maile mig inden da jeg ikke altid er på kontoret.

Fortsat god dag.

Venlige hilsner
"navn"
Projektleder"

Har de ikke pligt at sende dokumenterne til mig ?

Der står jo i agtindsigten:"Jeg forventer, at jeg inden for den lovmæssige ramme på 7 dage (Lov om offentlighed i forvaltningen §16 stk. 2.) modtager fyldestgørende skriftligt svar på min henvendelse... "

eller kan de tillade sig at skrive at jeg skal hente dem personligt ?

Har siddet og læst og søgt inde på https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152299 men kan ikke finde noget om det

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2014, 21:24   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Har de ikke pligt at sende dokumenterne til mig ?

Aner det ikke.

Men hvis det er muligt for dig, at hente det selv, så synes jeg, at du skal gøre det.

Dengang jeg fik aktindsigt i min sag i kommunen kom det á 2 omgange, 2 meget tykke kuverter, den ene var det gået hul i.

Hvis du henter det selv er du sikker på, at det ikke falder i forkerte hænder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2014, 16:08   #27
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Update.
Har modtaget aktindsigts dokumenterne fra 'Anden Aktør' men ikke fra Jobcenter København.

Har lige sendt en klage til Statsforvaltningen, ved jo godt at de vil have det "sikkert" dvs digitalt via e.boks, logge ind på E-boks, (også via Borger.dk) klikker på 'Offenlig Myndighed/Stat, vidre til Statsforvaltninget, vidre til 'Tilsynet, og hvad står der: "Ingen Tilmeldt Postkasse".

Nå, sender med alm.mail (ikke sikker), 1 min efter får jeg mail fra dem:

"**Automatisk kvittering for modtagelse af din e-mail**

Dette er en kvittering for, at Statsforvaltningen har modtaget din e-mail. Din e-mail vil blive behandlet hurtigst muligt. Denne e-mail kan ikke besvares.

Efter reglerne i Persondataloven må vi ikke sende e-mails til dig med personfølsomme oplysninger, medmindre e-mailen kan signeres og krypteres. Vi kan kun sende signerede og krypterede e-mails som svar på en allerede signeret og krypteret e-mail. En e-mail signeres og krypteres ikke automatisk, hvis du sender en almindelig e-mail til os til [email protected]. Vi svarer dig derfor ikke pr. e-mail, men sender vores breve til dig som almindelig post, medmindre du har sendt din e-mail krypteret.

Hvis du gerne vil have din post fra os i din dokumentboks, skal du sende en besked til os fra din dokumentboks på borger.dk."

"På Statsforvaltningens hjemmeside www.statsforvaltningen.dk kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål, finde ansøgningsblanketter, m.m.

Venlig hilsen
Statsforvaltningen "



Kan nogen fortælle mig hvorfor Statsforvaltningen ikke har en 'Sikker' Mail via E-boks ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2014, 17:37   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De gør det jo for at give dig en yderligere beskyttelse. Men hvis du accepterer, de sender det til dig som almindelig post, skal du da bare meddele det fx pr mail.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension