K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2014, 11:23   #11
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du har modtaget aktindsigt tidligere, så beder du om, at få aktindsigt i hvad der er tilkommet i sagen "siden sidst", skriv datoen for hvornår du sidst fik aktindsigt.

Og ellers beder du bare om alt hvad der er.

Hvis man beder om aktindsigt i noget, som man tidligere har fået udleveret, så må de opkræve betaling for det.




Hvis du har en mobiltelefon med kamera, så hiver du den op af lommen og tager et billede af, at de stempler med "Modtaget".
Takker og bukker for dit svar

Er lige kommet hjem, ingen problemer med Jobcenter Kbh, fik stempel og underskrift.

Kørte direkte ned til den "Anden Aktør". De havde ingen reception, fik fat i en medarbejder, viste hende aktindsigts erklæringen med min underskrift, hun sagde at hun lige skulle ringe til sin chef, kom tilbage efter ca 5 min, sagde at hun ikke måtte modtage den, (ej heller underskrive for modtagelsen) og at jeg kunne komme tilbage i morgen og prøve om hendes chef var der, så ville de/han (måske haha) tage imod den der.

Kommer ikke bag på mig. Denne "Anden Aktør" betales af Jobcenter Kbh og er en privat virksomhed.


Jeg har brugt denne agtindsigt: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Er det korrekt det der står her og gælder det også for Kbh's kommunes borgere (http://www.nordfynskommune.dk/Om-Kom...ion/Aktindsigt) ?
"2. Sådan får du aktindsigt
Der er ingen krav til, hvordan du skal anmode om aktindsigt. Det kan ske via brev, fax, e-mail, telefon eller ved personlig henvendelse."

Jeg mener, når der skrives her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

"Du skal huske at få en kvittering på at den er afleveret hos dem. Husk at der skal være både dato og en underskrift på kvitteringen. På denne måde vil der ikke være nogen som helst tvivl om hvornår du har ansøgt om aktindsigt."


Jeg har nu sendt den med anbefalet brev (85,- kr incl track and trace) og pr mail, men så kan jeg jo ikke få deres dato og underskrift på at de har modtaget den... ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2014, 22:49   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Kørte direkte ned til den "Anden Aktør". De havde ingen reception, fik fat i en medarbejder, viste hende aktindsigts erklæringen med min underskrift, hun sagde at hun lige skulle ringe til sin chef, kom tilbage efter ca 5 min, sagde at hun ikke måtte modtage den, (ej heller underskrive for modtagelsen) og at jeg kunne komme tilbage i morgen og prøve om hendes chef var der, så ville de/han (måske haha) tage imod den der.

Kommer ikke bag på mig. Denne "Anden Aktør" betales af Jobcenter Kbh og er en privat virksomhed.
Anden aktør er jo betalt af din kommune, og skal sædvanligvis "aflægge rapport" til din kommune, så jeg vil tro, at du, i din aktindsigt fra kommunen, også får noget fra anden aktør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 06:38   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
med mindre anden aktør hører under interne arbejdspapirer - så kan der ikke søges agtindsigt i det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 07:46   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.784
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis jeg var i situationen....

Kære Kio.

Ville jeg skrive til kommunalbestyrelsen og hvis der var ansat en Borgerrådgiver og til denne omgående uden forsinkelse.

Kære kommunalbestyrelsen samt Borgerrådgiver.

I forbindelse med min sociale sag ved xxxx kommune, erfarer jeg at ansøgning om aktindsigt har kommunens ansatte "anden aktører" ikke den fornødne viden om aktindsigt.

Jeg har ansøgt om aktindsigt ved xxxxx men erfarer at medarbejderne ikke ønsker at efterleve lovgivningen og "skal først spørge chefen" hvilket er fuldstændig uacceptabelt at kommune ikke har sørget for at "anden aktør" er fuldt informeret om lovgivningen

Jeg forventer at min ansøgning stadig bliver overholdt inden for de i loven krævede 10 kalenderdage.

Jeg forventer at XXXX kommunen uopsættelig informerer alle "andre aktører" som kommunen har ansat.

Jeg forventer en reaktion omgående. Jeg forventer at denne henvendelse bliver behandlet som en hastesag iht lovgivningen.

MVH Kio

Bilag

§ 17. Kommunen har pligt til at føre tilsyn med anden aktørs varetagelse af opgaver efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om sygedagpenge og lov om aktiv socialpolitik. Kommunen skal i den forbindelse sikre, at anden aktør varetager opgaverne efter gældende regler.

Bilag.

Eksempel på aftale imellem kommune og anden aktør:

http://nemweb.randers.dk/NemAgenda/E...shx?id=1276721

Side 18
"Aktindsigt:
Anden aktør er omfattet af reglerne om aktindsigt
"

Hvis ikke du har modtaget din aktindsigt inden de 10 kalenderdage, skriver du til Tilsynet den 11de dag med en klage over at xxxx kommune ikke overholder gældende lovgivning om aktindsigt.

Ikke at du får noget ud af det, fordi der findes ingen konsekvens når embedsfolk og "anden aktør" ikke overholder dansk lovgivning.

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5792

Hilsen Peter




http://www.socialjura.dk/content-sto...-af-1412-2012/

Kapitel 4

Krav til sagsbehandlingen hos andre aktører, der udfører opgaver for jobcenteret

§ 9. Andre aktører, der udfører opgaver for jobcenteret, skal på samme måde som jobcenteret iagttage de almindelige forvaltningsretlige principper, herunder principperne om saglighed, lighed og proportionalitet.

Stk. 2. Andre aktører, der udfører opgaver for jobcenteret, er omfattet af offentlighedsloven i forhold til den opgave, der udføres.


Til kapitel 4 – Krav til sagsbehandlingen hos andre aktører, der udfører opgaver for jobcenteret

Til § 9

Til stk. 1-4. Forvaltningsloven, offentlighedsloven og forvaltningsretlige grundsætninger.

Når kommunen overlader opgaver efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om sygedagpenge samt § 46, § 47, stk. 1 og 2, og § 50 i lov om aktiv socialpolitik, til anden aktør, er anden aktør på samme måde som jobcenteret forpligtet til at overholde de almindelige forvaltningsretlige principper, herunder om saglighed, lighed og proportionalitet samt god forvaltningsskik.

Når kommunen overlader de ovennævnte opgaver efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om sygedagpenge samt § 46, § 47, stk. 1 og 2, og § 50 i lov om aktiv socialpolitik, til anden aktør, er anden aktør endvidere omfattet af reglerne i forvaltningsloven og offentlighedsloven i forhold til den opgave, der udføres.

Det skal særligt bemærkes, at når det er en offentlig myndighed, f.eks. et andet jobcenter eller en anden del af kommunen, der fungerer som anden aktør, gælder lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, forvaltningsloven og offentlighedsloven direkte.

De grundlæggende forvaltningsretlige regler og principper, der også gælder, når anden aktør udfører opgaver på vegne af jobcenteret, har til formål at sikre, at de afgørelser, der træffes, er rigtige og dermed medvirke til at sikre retsstillingen for den enkelte borger.

For borgerne betyder det, at de i forhold til kommunen og anden aktør har de rettigheder, der fremgår af de almindelige forvaltningsretlige principper og grundsætninger om bl.a. saglighed, lighed og proportionalitet samt god forvaltningsskik, herunder ret til rimelig sagsbehandlingstid, medvirken i egen sag og krav på venlighed/hensynsfuldhed, åbenhed og gode sagsbehandlingsrutiner mv. fra anden aktør.

Endvidere har borgerne de rettigheder, der følger af offentlighedsloven og forvaltningsloven, f.eks. notatpligt, AKTINDSIGT i dokumenter/oplysninger hos anden aktør, vejledning, tavshedspligt vedrørende fortrolige oplysninger, partshøring, begrundelse og klagevejledning mv.

Samtidig indebærer reglerne, at nødvendige oplysninger af ren privat karakter og andre fortrolige oplysninger kan indhentes eller videregives fra den kommunale eller regionale forvaltning til brug for anden aktørs varetagelse af de opgaver, som anden aktør udfører for kommunen. Udgangspunktet er fortsat, at der skal indhentes samtykke fra borgeren, inden oplysningerne videregives eller indhentes.

Stk. 3. Andre aktører, der udfører opgaver for jobcenteret, skal iagttage forvaltningsloven i forhold til den opgave, der udføres.

Stk. 4. Andre aktører, der udfører opgaver for jobcenteret, skal på samme måde som jobcenteret iagttage god forvaltningsskik.

Information.

http://journalisten.dk/her-f-r-du-mere-aktindsigt

Sidst redigeret af phhmw; 08-08-2014 kl. 09:12.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 20:08   #15
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Kio.

Ville jeg skrive til kommunalbestyrelsen og hvis der var ansat en Borgerrådgiver og til denne omgående uden forsinkelse.

Hvis ikke du har modtaget din aktindsigt inden de 10 kalenderdage, skriver du til Tilsynet den 11de dag med en klage over at xxxx kommune ikke overholder gældende lovgivning om aktindsigt.

Ikke at du får noget ud af det, fordi der findes ingen konsekvens når embedsfolk og "anden aktør" ikke overholder dansk lovgivning.
Hej Peter.
Takker og bukker mange gange.

Har lige sendt mail klage med div bilag til Borgerrepræsentationen (kommunalbestyrelsen) og Borgerrådgiveren.

Den 11.de dag bliver mandag d 18 august 2014.

Kunne en konsekvens når embedsfolk og "anden aktør" ikke overholder dansk lovgivning ikke være, at man gik til medierne ?


Mvh Kim
P.S. Læser alt hvad du skriver også i de links du sender
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 20:24   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.784
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, Kim brug ikke dine kræfter på medierne..

... i en så "lille" sag.

Hvis, du vil gøre en forskel, for dig selv og andre, skal du kende "skal" lovene. Hvorimod "kan" lovene er delvis sat ud af spillet siden 2001.

Da der ikke findes een eneste konsekvens, når embedsmænd/kvinder og kommunerne bryder den lovgivning, som Folketinget beslutter, skal vi finde andre veje.

Een af dem, er at tænke nærmere over, hvad vi stemmer, når vi står i stemmeboksen.

Der er vi mennesker jo en besynderlig størrelse. Vi tro at når vi trykker på den samme knap, får vi et andet resultat trods vi gentagne gange har set, at "den knap" giver det resultat men vi bliver skuffet hver gang. Mange af os bliver dødme ved med at trykke på den samme knap, år efter år.

Men reager den 11de, så har juristerne lidt af lave, uden at det rykker nogen steder.

Fortsæt med at sætte dig ind i lovgivningen, så kan ingen lukke kæften på os.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 21:01   #17
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Anden aktør er jo betalt af din kommune, og skal sædvanligvis "aflægge rapport" til din kommune, så jeg vil tro, at du, i din aktindsigt fra kommunen, også får noget fra anden aktør.
Jo, men problemet her er, at jeg tilfældigt blev vist af en medarbejder hos JC Kbh ved en samtale, at den 'Anden Aktør' havde sendt en mail til dem, meget kort (og meget usandt) noget med at " Kim nægter at tage arbejde med virksomhedspraktik og løntilskud".

Og det uden at 'Anden Aktør' har ført det ind i de journaler og referater de havde, snakkede med 2 af 'Anden Aktør's medarbejdere samme dag, de viste mig det, men kunne/ville ikke give mig et kopi.

Jeg var til 6 samtaler af ca 1 time med 4 forskellige medarbejdere hos 'Anden Aktør' hvor hver medarbejder har skrevet noget i journalen/referater om hvordan det var gået. De 2 af medarbejderne var nogle idi..... og begyndte at forhandle ansættelseskontrakt, end før jeg var til jobsamtalen, så når jeg kom ud til jobsamtalen, havde de allerede besluttet at jeg skulle i praktik og løntilskud som chauffør (bus/lastbil) som jeg har arbejdet med de sidste 33 år, uden overhovedet at spørge mig.

Jeg tilbød selvfølgelig til samtalen, at firmaet underskrev en overenskomst (syntes ikke det er for meget med trykhed i ansættelse), ville de ikke det, at de så sendte et forslag til en ansættelseskonrakt (at vi så tog den derfra:-) at de første 3 mdl var prøvetid til mindste løn, og at det selvfølgelig skulle være et ordinært arbejde, så jeg kunne opspare timer til A-kassen og dagpengeperioden.
Det ønskede de ikke.

Ved alle de 6 samtaler hos 'Anden Aktør' snakkede vi om praktik og løntilskud og ordinært arbejde, fordele, ulemper osv.
Ved min 2.en samtale (har selv skrevet referater af alle samtalerne)
hos 'Anden Aktør' snakkede vi om at jeg også var interesseret i noget IT support arbejde eller 'kontor' arbejde, hvor jeg direkte sagde at i en sådan situation ville jeg da gerne i praktik og løntilskud, eller som voksenlærling, som jeg også dokumenteret har søgt før, han havde desværre bare ikke skrevet det i journalen... gaaab

Jeg mener, ligesom Finn Sørensen fra Enhedslisten sagde i Deadline d 13. jul. 2014, at JC og 'Anden Aktør's opgave, er at formidle kontakten mellem virksomheden og borgeren, og at vi så i fællesskab forhandler os frem til af ansættelseskontrakt, det skal JC og 'Anden Aktør' ikke blande sig i.

Hvis jeg var gået arbejdsløs i 2,3,4,5 eller flere år, så kunne jeg forstå det.

Jeg kan da godt se det fra Arb.givernes side, få en rutineret chauffør, først gratis i 1 mdl i praktik og derefter 6 mdl løntilskud, og så ud af vagten bagefter, fed deal for dem.

Der bliver ikke engang ført statistik over hvilke virksomheder der udnytter disse ordninger... Jeg har været arb.løs siden dec. 2013 og har arbejdet hele mit liv med lidt af hvert.

Sammenlign det med at du sender en snedker/tømrer med 33 års erfaring ud i 1 mdl i praktik og derefter 6 mdl løntilskud, efter ca 7 mdl arbejdsløshed, for han skal jo lige bevise at han kan passe sit arbejde, det er ligemeget at han ikke får forlænget sin dagpengeperiode, hvad man gør når man har et normalt ordinært arbejde.

Det primære mål for JC og 'Anden Aktør' må da være at få borgeren i ordinært arbejde. Jeg er ikke en østarbejder der lige er landet og gerne vil knokle 12-14 timer om dagen for 80-100 kr i timen.

Disse 2 ordninger mener jeg skal bruges på de unge 18-25 årige der er arbejdsløse og som ikke egner sig til gymnasium, HF eller universitet, som mangler arbejde, ikke os gamle erfarne.

JC har åbenbart lyttet til denne 'vurdering' fra denne mail, og har nu sendt mig i en ny aktivering, "Der vurderes, at der er behov for afklaring i forhold til rådighed og beskæftigelsesmål. Det er besluttet, at du skal deltage i Motivationsklubben i perioden 19/8 - 15/9" det selv om at 2 ud af 4 medarbejdere har skrevet i journalen hos 'Anden Aktør' at jeg er suber motiveret, har et næsten perfekt CV, og at jeg sender rigtig mange ansøgninger ud og tit kommer til samtale. Jeg er åbenbart ikke motiveret nok

De tror nok at de straffer mig, men jeg glæder mig faktisk, det nemlig det jeg har efterspurgt hos JC i flere mdl, kontakt med andre i samme situation, hvor man får feedback og bliver motiveret på en anden måde

Så hvis jeg kan få lov til at se hvad 'Anden Aktør' og JC har skrevet, kunne det jo være at jeg kunne forstå hvorfor de vurderer at jeg ikke er motiveret for at få et arbejde.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 22:57   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Så hvis jeg kan få lov til at se hvad 'Anden Aktør' og JC har skrevet, kunne det jo være at jeg kunne forstå hvorfor de vurderer at jeg ikke er motiveret for at få et arbejde.Mvh Kim
Forstår dig så udmærket.

I første omgang havde jeg lige misset den med, at der åbenbart er uenighed mellem de ansatte hos anden aktør m.h.t. om du er motiveret eller ej.

Og ja, det er totalt vanvittigt med al den brug/udnyttelse af praktik og løntilskud (gratis arbejdskraft).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 10:16   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.784
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aktindsigt.

Er en særdeles vigtig retssikkerhedsmæssig ret, den enkelte har.

Der er fastsat en frist på 10 kalenderdage, hvor du forinden skal have modtaget din aktindsigt.

En frist som ikke er valgt tilfældigt, men udelukkende fordi, at uanset på hvilket tidspunkt af året, har kommunen mulighed for at nå at fremsende aktindsigten inden de 10 kalenderdage. Uanset påske, pinse eller jul.

Forvaltningsloven.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161411

"§ 9 b. Fremsætter en part under sagens behandling anmodning om aktindsigt, og denne anmodning efter loven skal imødekommes, udsættes sagens afgørelse, indtil der er givet parten adgang til at gøre sig bekendt med dokumenterne."

Herunder udsættes en eventuelt ankefrist, som under normale omstændigheder aldrig vil blive dispenseret fra.

Så en frist på 10 kalenderdage er nøje valgt og en særdeles vigtig frist at forstå. Her kan man ikke tillade sig at mene: det kommer sig vel ikke så nøje!

Derfor er det utilstedeligt, at de embedsmænd/kvinder der har den asymmetriske magt og stor indflydelse på en families fremtid på alle måder, ikke kender den lovgivning som de får løn for at administrerer.

"Jeg skal lige spørge min chef og nej jeg kan ikke modtage din ansøgning om aktindsigt" viser med al tydelighed, at retssikkerheden mere eller mindre er sat ud af kraft.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 11:18   #20
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Forstår dig så udmærket.

I første omgang havde jeg lige misset den med, at der åbenbart er uenighed mellem de ansatte hos anden aktør m.h.t. om du er motiveret eller ej.

Og ja, det er totalt vanvittigt med al den brug/udnyttelse af praktik og løntilskud (gratis arbejdskraft).
Problemet her "uenighed mellem de ansatte hos anden aktør m.h.t. om du er motiveret eller ej" er bla.:

1. Ved den 2.en samtale med (Knud), hvorfor skriver han ikke at jeg har sagt at jeg er åben for praktik og løntilskud inden for et 'nyt' fag.

Han viste mig selv hvad han har skrevet i journalen, og der stod noget med at vi havde snakket om at jeg var åben for at arbejde i et andet fag, han havde bare 'glemt' at skrive det direkte, at jeg er åben for praktik og løntilskud inden for et 'andet' fag. Han erkendte derinde at han ikke havde skrevet det.

2. Hans chef, havde sent en mail til JC, uden at indføre det i journalen, har selv bekræftet det i en mail til mig, hvor jeg fik af vide af (Knud) at det normalt var proceduren at indføre alt i journalen, også mails der ville blive sendt til JC.

3. (Knud) sagde derinde at han gerne ville dementere denne mail, han vidste ikke hvem der havde sendt mailen (det var så hans chef) at han blev nødt til at spørge hans chef om han måtte.Jeg fik så denne mail fra hans chef samme dag:
--------------------------------------
Hej Kim

Det er mig der har indberettet dig til Jobcenter København, og det har jeg gjort ud fra den tilbagemelding jeg har fået fra 'Anden Aktørs" Virksomhedsteam, og ud fra en vurdering af dine samtaler hos os 'Anden Aktør".

Du har sagt til minimum 2 konsulenter at du ikke ønsker virksomhedspraktik, og derudover sendte du den 9/7 en negativ mail til den virksomhed vi have skaffet dig en samtale hos i forhold til praktik og løntilskud.

Din negative holdning til praktik og løntilskud, det at du har sagt at du ikke ønsker at skulle i praktik og det at du kontakter en arbejdsgiver med en negativ mail i forhold til virksomhedsrettet aktivering er grunden til at vi sendte en mail til Jobcenteret. Jeg er ikke i tvivl om at du gerne vil have et ordinært arbejde, men det er ikke nok kun at være åben overfor dette. Som ledig skal du også være åben overfor virksomhedsrettede tilbud som praktik og løntilskud, og det er det vi vurderer du ikke er.

Dit forløb hos 'Anden Aktørs" er afsluttet og jeg vil bede dig om at lade vær med at sende flere mails til konsulenterne. Hvis du har andre spørgsmål så tag dem med mig eller jobcenteret.

Venlige hilsner

"Knud Børge"
Projektleder
-------------------------------------------------
Den mail som 'Anden Aktør sendte til virksomheden:
******

Hej "Hr Larsen*,

Tak for en behagelig samtale.

Som aftalt bekræfter vi hermed mødet om et samarbejde i form af en praktiketablering. Praktikken har en varighed på 4 uger, med henblik på et løntilskud eller ordinært arbejde. Løntilskuddet kan variere i varighed, dog op til 3 måneder.


Timeantallet aftales yderligere på mødet, udgangspunktet er dog 37 timer om ugen.


Arbejdsopgaver: Transport - aftales dog yderligere på mødet.

Mulig stillingsbetegnelse: Lastbilchauffør.

Mødet finder sted:

Torsdag, den 10.07.14 kl. 15.00

På adressen:

Adresse + navn
Adresse
adresse

Telefon: xxxxxxx

Mail Adresse: [email protected]

Fra 'Anden aktør' deltager vores kandidat, Kim Xxxxx.

Skulle du få brug for at ændre mødetidspunkt, eller har spørgsmål vedr. udfyldelse af papirerne, kan vi kontaktes på tlf. xxxxxx eller på konsulenten 'navn' tlf.nr.: xxxxxx mail: xxxxx@xxxxx - Evt. aflysning af mødet skal ske til konsulenten.

Hvis I, efter samtalen, er interesserede i at påbegynde et samarbejde med pågældende kandidat, er det vigtigt, at I udfylder samtlige punkter løntilskudsblanketten inden den bliver sendt retur til *navn' pr. mail.

Vedhæftet er brochurer, som vi beder dig læse inden mødet.

På forhånd tak.


Med venlig hilsen
Navn
Konsulent i 'Anden Aktør' virksomhedsteamet

Vedhæftede brochurer omhander :
løntilskud 2014.pdf
Om 'Anden Aktør*.pdf
ab201 ansættelse med løntilskud.pdf
Mit Cv.pdf

-------------------------------------------------

Den omtalte mail han refererer til er her, som jeg også sendte Cc. til min daværende konsulent i JC og 'Anden Aktør':

Til
"Hr Larsen*
Virksomheds navn
Adresse
Mail

Cc.:
'Anden Aktør medarb.' - mail

Cc:
Jobkonsulent Jobcenter København
Navn jobkonsulent - mail


Hej "Hr Larsen*.

For en god ordens skyld skal du bare have af vide, at jeg IKKE har aftalt
noget med praktik eller løntilskud for den sags skyld med 'Anden Aktør'.

Vi har talt om det. Rigtig meget enda.

Den mundtlige aftale jeg lavede med 'Anden Aktør medarb.' i går var, at 'Anden Aktør' kun skulle skabe kontakten imellem mig og en evt arbejdsgiver. Resten klarer jeg selv i samarbejde med virksomheden.

Men det har 'Anden Aktør medarb.' åbenbart glemt eller ignoreret da hun skrev denne mail, måske med vilje.

Formålet med praktik eller løntilskud er at borgeren " ...har behov for at få afklaret sine beskæftigelsesmål, eller manglende faglige, sociale eller sproglige færdigheder for at kunne få et job".

Jeg hører ikke under denne kategori

Jeg ser frem til og kommer selvfølgelig i morgen kl 15 til samtale med dig.


Med Venlig Hilsen

Kim
------------------------------------
Hans chef har så åbenbart 'overrulet' (Knud)s fremstilling af som han også havde skrevet i journalen (så det selv) at jeg er meget motiveret for at få job osv osv.. og sendte så denne mail (uden at indføre den i journalen), til JC, hvad jeg fik af vide af (Knud) ikke var praksis), og JC har nu sendt mig på et slags 'Motivering-forløb'.

Denne fremgangsmåde som 'Anden Aktør' praktisere her kunne jeg godt tænke mig at klage imod. Jeg mener det er da ikke særlig nuanceret formuleret og vurderet, at 1 kort sætning, skulle kunne beskrive min situation, ud over 6 samtaler med 'Anden Aktør'.

Mvh Kim

Faldt i øvrigt over denne blog fra akademikernesblog.dk om evaluering af 'Anden Aktører'.
Interessant læsning.

"Vi har i forbindelse med vores konkurrence analyse sammenlignet priser hos andre aktører; og det er mildest talt ret skræmmende, så mange penge der fosser ud af statskassen..
Op til 3.600,- per kursist per uge.. så et 6 ugers aktiveringskursus kan koste op til 21.600,- per kursist. Lidt hurtig hovedregning, hvis i sidder 20+ i den samme svedekasse og skriver ansøgninger vil se således ud… Godt og vel 432.000,- kroner for at holde jer selv-aktiveret i 6 uger.
Derudover har de forskellige pakkeløsninger m.m. deres konsulent timepriser svinger fra 600,- og op til 1500,-"..."
http://akademikernesblog.dk/job-i-ud...f-anden-aktor/
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension