K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2010, 15:28   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
K10 i luften

Hejsa,

Jeg har lige brugt næsten en time på at tale med "Ti og lyt", han er en yderst behagelig og empatisk mand. Der med sin sendetid ønsker at hjælpe og udbrede viden om det sociale system. Man kunne sige at han ønsker et par timer om ugen, at genskabe K10 på radion.

I tråden "Radio talkshow.....om K10 indlæg", inviterer "Ti og Lyt" os til at blive med-kombatanter i hans radio program i et par timer om ugen, programmet går både ud i æteren, men kan også hentes som podcast.
Alle kan deltage, og deltage anonymt, dvs. du kan deltage under dit K10 navn, eller et andet "dæk"-navn hvis du ønsker det. Og du behøver ikke at give hverken navn eller adresse. Det drejer sig om at fortælle om systemet som vi oplever det.

Hvor tit har vi snakket om at vi ønskede pressens bevågenhed? Hvor mange af os har ikke skrevet til journalister, med mere eller mest mindre succes.

Her har vi chancen for et par gange om ugen, at få lov til at fortælle om tingenes tilstand set fra vores synspunkt. Til at fortælle vores historier, om vores kampe, og vores frustration, og ikke nok med det, vi har muligheden for at fortælle det til en bredere lytterskare.

"Ti og lyt" ønsker at bringe vores historier ud til et større publikum, så flere borgere her i landet begynder at fatte, at der er noget ravruskende galt i systemet.

Hvis nogen af jer er villige til at komme med i programmet og fortælle jeres historie, så skal i gøre to ting, hvis i ikke allerede har det, installere Skype, hvis i ikke kan finde ud af det, så hiv fat i den næste 12 årige knægt i ser og få ham til at gøre det for jer

Derefter skal i til kontakter henføre : tioglyt , det gør i lettest ved at trykke på knappen "Seach for Skype users" og i boksen der kommer frem skriver i tioglyt.

Håber inderligt at nogle af jer vil være med, man behøver ikke at vide en masse, eller være ekspert på noget område, man skal blot være villig til at tale om tingene som man oplever dem.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 16:12   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sådan.....

skal den ged barberes! Flot "Ti og Lyt"
Jeg må få fat i min søn.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 17:20   #3
Ti og Lyt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Ti og Lyt er ny på vejen
Ja... eller

i virkeligheden bare kigge på denne tutorial

http://www.youtube.com/watch?v=fEMx9I1nKzQ&fmt=18

Pærelet ;O)

Ragdoll... tak for din fine omtale.

Rich
Ti og Lyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:35   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
eiij, det lyder da bare godt -tillykke med premieren

Hm må jo så tilstå at jeg er(også!) lidt af en kylling ang det dér skype noget

meeeen det kan jo hænde at jeg lige pludselig får fat i nogen der ved noget!

Må altså så samtidig også forklare at min hørelse til computer, tlf mm -snak, ikke er al for god så jeg er nok ikke det bedste eksempel til det.

Håber da inderligt at flere vil melde sig

PS, hm, er dette program kun for k10 brugere eller må jeg fx invitere vores lokale arbskadeforenings formand ind til en snak?forøvrigt er han også meldt ind i k10 så..)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 22:07   #5
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Jeg har ikke lige nogen 12 årig i familien, men jeg er i gang med forsøget på at installere det.

Fedt, at nogle vil tage hånd om det. Det er ikke til hverken at få det i avisen eller på TV.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 22:24   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kan man instalere msn kan man også instalere skype
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 20:19   #7
Ti og Lyt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Ti og Lyt er ny på vejen
Alle...

er velkomne uanset k10 medlem eller ej,

vi bestræber os på at kunne podcaste udsendelserne herinde, så det er nok nærliggende at radio panelets medlemmer også er tilmeldte herinde ;O)

Se ovenstående link for installering af Skype på din pc

Sidder lige nu og surfer lidt herinde for at finde nogle interessante tråde der er værd at tage op, men måske I andre kunne komme med et forslag eller to. Ragdoll... måske du kunne komme med et bud?

Og så tænkte jeg at vi kunne gå i luften i overmorgen ... altså fredag d. 5 februar, sådan op ad dagen... ved 13 tiden eksempelvis?

Husk at hop på vognen kære venner ;O)

vh

Richard
Ti og Lyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 02:41   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En ide er den sindsyge ide med at man kan visiteres til fleks mens man er på kontanthjælp og dermed blive på kontanthjælp og følge kontanthjælpsloven fatter ikke lige logikken i den...

To ens mennesker kan ende i to forskellige verdener

feks

to med gigt begge ansat inden for feks industri slidt ned , begge feks enlig med børn den ene når at blive afklaret til fleks mens sygedagpenge stadig er med og bliver flekser på ledighedsydelse og er under en lov ..

den anden bor i en sløv kommune når ikke at blive visiteret inden sygedagpenge ophøre og bliver dermed flekser på kontanthjælp og er underlagt en helt anden lov der fratager ferie kan aktivere og har et loft kan ikke gifte sig osv osv


Eller endnu værre , mister sygedagpenge pga kommunal smøl er gift og kan derfor ikke få noget i kontanthjælp, bliver visteret til fleks og fordi vedkommen ikke kan få kontanthjælp kan man så få en særligledighedsydelse i stedet for . ca 9800 kr ..

Må tage med mand og børn på ferie er ikke underlagt kontanthjælpsloven osv ..

Bliver skilt og er dermed pludselig kontanthjælps flekser ... med ALT hvad der følger af mangledne rettigheder og flere pligter ... var det noget ... ?
  Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 07:18   #9
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Ja, Hejdien

Står selv overfor at kunne miste forsørgelsesgrundlag, hvis jeg ikke når at blive færdigafklaret inden 26 uger (regnet fra 1. januar). Er gift og vil ikke kunne modtage kontanthjælp pga. jeg er gift og har børn.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:08   #10
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej henri

da jeg er i den situation, du er nervøs for at havne i kan jeg fortælle dig, jeg fik overlevelseshjælp idag på 390,kr til 6 dage til min søn og jeg.
de regner med 50 kr pr. voksen og 30 kr pr barn, men da min mand stadig bor her, skal han betale halvdelen af 30 kr. pr. dag.
bare lige til orientering.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny database med Principafgørelser i luften Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 03-10-2008 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension