K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2016, 17:41   #1
camgri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
camgri er ny på vejen
jobafklaringsføorløb eller ressourceforløb i målet om flexjob.

Hej
Jeg har er 29år, har PTSD og angst og er temmelig begrænset i min arbejdsevne. Min psykolog og psykiater mener at det på sigt ville være mest hensigtsmæssigt for mig med et flexjob. Hvilket jeg også selv ønsker.

Jeg er pt på forlænget sygedagpenge og venter på at kommunen (rehabiliteringsteamet) træffer en afgørelse om hvad der videre skal ske.
Først var ressourceforløb på tale, men nu har de ændret kurs og taler om jobafklaringsføorløb.

Jeg er lidt i tvivl hvorvidt dette er til min fordel.
Er det nogen som kan fortælle mig hvad forskellen på de to forløb er i forhold til målet (flexjob)?

Tusinde tak
camgri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 22:45   #2
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
mig bekendt tager rehab team kun stilling til om en person skal have resourceforløb/flexjob/pension. Resourceforløb fører til egenforsørgelse eller flexjob/person.

Som jeg læser det, vil et jobafklaringsforløb være et yderligere led som du skal igennem før sagen sendes afsted til rehab team. Med andre ord: jobafklaringsforløbet/jobprøvningen skal vise om du er i målgruppen for at komme til rehab team som så kan tage stilling til resourceforløb, flexjob eller pension. det er vist mgt almindeligt at kommunen kører det på den måde - det kræver virkelig en meget veldokumenteret diagnose/udtalelse om erhvervesnedsættelse for at du kan ryge direkte til rehab team/resourceforløb -
jeg hæfter mig ved at du har to psykiske lidelser og mange kommuner mener desværre at disse mange gange til bedres med terapi... - her har det vist indflydelse hvor lang tid du har haft lidelsen - jo længere, jo sværere er den at helbrede - søge evt. på k10.dk ptsd

Sidst redigeret af Thisted_1970; 06-09-2016 kl. 22:50.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:10   #3
camgri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
camgri er ny på vejen
Tak for dit input

Ja jeg frygter nemlig også at det bare er et ekstra led i en i forvejen meget lang proces
På min sagsbehandler lød det potitivt... hun fremlagde det således at et jobafklaringsføorløb både er mildere og kortere.
Jeg er af psykiater og psykolog skønnet til at kunne varetage en beskæftigelse i 2-6 timer ugenligt, og det er disse oplysninger de har taget udgangspunkt i.
Rehabaliteringsteamet er jeg allerede overgået til, så det må næsten være under deres team?
Jeg har en lang og veldokumenteret sygedomshistorie. Har modtaget behandling af forskellig vis i årevis, og skal jo nok fortsætte med det resten af mit liv.
Så det er jo ikke fordi de kan diske op med flere behandlingstilbud

Åh håber sådan at jeg ikke bliver "røvrendt" i hele det her cirkus
camgri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:23   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Lyder som om du bliver røvrendt. Først så mister du penge på at overgå til ressourceforløbsydelse, ligegyldigt hvad. Dernæst er det ikke mit indtryk at man bliver jobprøvet/afklaret i et jobafklaringsforløb. Så ville du jo kunne få forlænget dine sygedagpenge under et af de 7 punkter.

Går man fra sygedagpenge til jobafklaring kommer man automatisk for rehab.teamet. Jeg har været i et jobafklairngsforløb i 2 år uden indhold og opfatter det som en forhaling af min sag. Intet andet. Tilmed forlænger de det muligvis.

Så ressourceforløbet må næsten være det du skal prøve at få.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:27   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af camgri Se meddelelser
Tak for dit input

Ja jeg frygter nemlig også at det bare er et ekstra led i en i forvejen meget lang proces
På min sagsbehandler lød det potitivt... hun fremlagde det således at et jobafklaringsføorløb både er mildere og kortere.
Jeg er af psykiater og psykolog skønnet til at kunne varetage en beskæftigelse i 2-6 timer ugenligt, og det er disse oplysninger de har taget udgangspunkt i.
Rehabaliteringsteamet er jeg allerede overgået til, så det må næsten være under deres team?
Jeg har en lang og veldokumenteret sygedomshistorie. Har modtaget behandling af forskellig vis i årevis, og skal jo nok fortsætte med det resten af mit liv.
Så det er jo ikke fordi de kan diske op med flere behandlingstilbud

Åh håber sådan at jeg ikke bliver "røvrendt" i hele det her cirkus
Har du været i arbejdsprøvning/praktik?

Din arbejdsevne skal være veldokumenteret i forhold til arbejdsmarkedet, det er ikke nok at psykiater og psykolog skønner din arbejdsevne til x antal timer.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:35   #6
camgri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
camgri er ny på vejen
Hej Susanne
Nej det har jeg ikke. Men jeg troede det var det jeg skulle i et ressourseforløb?
camgri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:38   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af camgri Se meddelelser
Hej Susanne
Nej det har jeg ikke. Men jeg troede det var det jeg skulle i et ressourseforløb?
Det er det også. Det er derfor de røvrender dig ved at tale om jobafklaringsforløb lige pludseligt Der bliver man ikke afprøvet, som sagt.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:40   #8
camgri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
camgri er ny på vejen
Åh nej da :/
Er du sikker på det? Altså at man ikke bliver afprøvet i et jobafklaringsforløb? For det lyder da lidt sådan i beskrivelsen af sådan et.
camgri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:48   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af camgri Se meddelelser
Åh nej da :/
Er du sikker på det? Altså at man ikke bliver afprøvet i et jobafklaringsforløb? For det lyder da lidt sådan i beskrivelsen af sådan et.
Det er min erfaring. Har gået to år og selvom rehab.teamet sagde praktik er intet sket. Dette for at få mig op i timer IKKE med henblik på afklaring. Kan IKKE anbefale et jobafklaringsforløb ( meget misvisende ord i øvrigt ) hvis man vil have fleksjob.

Tilføjelse: så ikke du havde fået forlænget dine sygedagpenge, sorry. Så skal du ikke lytte så meget på mig tror jeg :-)

Sidst redigeret af de7smådværge; 07-09-2016 kl. 07:51.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 10:20   #10
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
jeg har for kort tid siden afsluttet 1,5 år i jobafklaringsforløb. Kommunen havde ikke travlt og pga kosmetiske operationer skete der ikke noget de første mange måneder.

Så blev jeg sendt i praktik for at øge min arbejdsevne og efter nogle måneder udtaler embedslægen (mener jeg det hed) at jeg var stationær og praktikken blev ændret til en arbejdsprøvning.

Så var der lidt ventetid og til sidst kom jeg for rehabiliteringsteamet og der var fuld enighed om, at jeg skulle have et mini-fleksjob.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension