K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2014, 12:24   #1
skou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
skou er ny på vejen
Revalidering

Hej
Jeg er på revalidering og er lige nu færdig med de supplerende HF fag jeg manglede for at søge ind på den uddannelse jeg gerne vil tage.
Mit spørgsmål er nu: Jeg har selvfølgelig søgt ind nu her til start sep. som første prioritet og feb 2015 som anden prioritet.
Hvis jeg nu er så uheldig at jeg først kommer ind til fem 2015 hvad skal der så ske i mellem tiden? Vil kommunen sende mig ud i noget indtil jeg kan starte i feb?
Er det nogen der ved det?
MVH Skou
skou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 13:13   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der er nogle beskæftigelseskrav som lyder noget ala:

Lov krav at en borger skal i beskæftigelse/aktivering/arbejdsprøvning en gang hver 9. eller 12. måned
Så det afhænger af hvornår du sidst har deltaget i noget..

Det har jeg ihvertfald HØRT. og det er sådan jeg husker det.


Der er måske også et problem, hvis du først bliver optaget feb 2015, så kan det være at du risikerer at få frataget din revalideringsydelse indtil feb 2015. Det ska ldu også være opmærksom på..


Derudover skal du være opmærksom på, at en revalidering satser som udgangspunkt mod ordinær beskæftigelse. Det betyder at du efter endt revalidering kan risikere at ende i et sort hul, fordi at du har underskrevet revalideringsplanen. Men det afhænger af hvad revalideringsplanen siger.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension