K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2012, 00:37   #31
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja dér har de været smarte - nu kan alle dem med førtidspensionssager der IKKE blev afklaret her i 2012, ryge DIREKTE over på et ressourceforløbet.......de sager er jo nærmest selvskrevne til et sådan forløb
Er ens behandlingsforløb gået igang skal det være efter 2003 reglerne:
Citat:
Overgangsordning, førtidspension
Der indføres en overgangsordning, således at sager om førtidspension, hvor der før lovens ikrafttræden er truffet afgørelse om, at sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 18 i lov om social pension, fortsat skal behandles efter reglerne fra før 1. januar 2013.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 00:39   #32
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ginger, jeg ønsker for dig, at du kan blive udredt her i 2012, jeg er også rigtig bange for, at rigtig mange mennesker nu vil lande mellem de to stole du der nævner.....
Takker og right back at you, helenekr !

Jeg tænker bestemt også på alle dem, der nu får endnu sværere ved at få anerkendt deres Uarbejdsdygtighed og skal være Døden nær, for at få Førtidspension. (Overgangsordning eller ej )

Det er utilgiveligt, at S og SF falder deres Vælgere i Ryggen ved at indgå Asociale Aftaler med Blå Blok !
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 00:44   #33
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Én ting der dog undrer mig lidt mht flexjobsordningen, altså efter den nye reform.
Hvis man kigger på det rent økonomisk, så vil det ikke kunne betale sig, at få et flexjob hvor man arbejder færre timer end man ville kunne "tjene" på ledighedsydelsen.
Altså, kan du f.eks. arbejde 8 timer i ugen til 200,- i timen vil du stadig få det samme, som hvis du arbejdede 2 timer eller 15 timer.

Igen, det er set ud fra et rent økonomisk synspunkt og tager ikke med, at det måske ville kunne give dig noget socialt og psykisk at være aktiv på arbejdsmarkedet.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 01:47   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Er ens behandlingsforløb gået igang skal det være efter 2003 reglerne:
Ja det ved jeg godt, jeg mener dem hvor sagen netop ikke er gået i gang, og som kan sluses direkte over på ressourceforløbene.

Dem kommer der nok en del af, desværre. Sidste udkald for at få en sag der kan overgå til reglerne om førtidspension og deres MAX 3 mdr, må jo være i December 2012. Hvor overgangen så bliver de 3 mdr ind i 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 07:07   #35
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
#24: Se følgende klip med Helle Kold Nielsen (i det lille afspilningsvindue under det med MF). Hun nævner noget om, at DK har tilsluttet sig Menneskerettighedskonventionen, der også omfatter kompensationsprincippet. Så MF er vist helt på afveje der... Igen...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-fleksjob.html

Som Helle Kold Nielsen også nævner, er løbet ikke helt kørt. Så støt eventuelt op om hendes initiativ "stop fleksreformen".

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt om reformen? Olsen22 Politik og Samfund 18 28-04-2012 23:05
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Reformen.. Wibsen Politik og Samfund 9 28-02-2012 22:32
Her er reformen! Risa Politik og Samfund 32 28-02-2012 21:45
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension