K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 12:12   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, det giver skam mening - for Hjorten.

Stat og kommuner får skattekroner i kassen - og hvis de så også kan hente noget gammel gæld, så skæpper det jo i kassen.

Danmarks overskud i statskassen steg voldsomt sidste år i forhold til BNP. Det er jo "flot", at gøre befolkningen hjemløse for at få overskud der.

Så det er Danmarks "hjælpepakke" - finansieret af borgernes surt opsparede pensionspenge. Smart trick.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:26   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

Citat:
Så det er Danmarks "hjælpepakke" - finansieret af borgernes surt opsparede pensionspenge. Smart trick.
NEMLIG !

Derfor har jeg ikke den mindste taknemmelighed over for "gaven"

Det er i sig selv også mistænkeligt at Hjorten har accepteret at det ikke skal trækkes I Kontanthjælpen...han er ellers meget emsig med de ting...men her er der en undtagelse ..grund ...SP er en vækstpakke og han vil have gang i Væksten forbruget skal op...vel vidende at KTHMerne ikke har nogen penge snupper han lige deres pensionsopsparing oven I...ha..ha...smart...så behøver VKO ikke at lave en vækstpakke ... de fattigste betaler med deres SP pension... de rige laver en livrente og scorer på det...

Vil lige sige at dette er ikke en kritik af dem der får kontanthjælp...det er en kritik af denne vækstpakke som regeringen lader borgerne betale med deres SP...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:34   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu er det så DF der har sørget for at kontanthjælpsmodtagerne kan få deres penge - ingen aner hvordan Hjorten har stemt i dén forbindelse....

Har man en SP opsparing på under 15.000 kr skal man betale 35% i skat af beløbet. Og skat må ikke indrage mere selvom man skulle have restgæld. Jeg har dobbelt tjekket hos skat da jeg skylder 14.000 i licensrestance.

Boligsikringen siger at de IKKE modregner i boligsikringen da der er tale om et en gangs beløb.....

Det beløb der står på ens SP opsparing er IKKE det korrekte beløb, men er beløbet fra 31 December 2008. Beløbet er mindre nu fordi pengene er invisteret. Dog kommer der en lille kompensation for dækning af det tabte, men giver ikke mere end højest et par hundrede kroner oven SP'en....

Det lyder vildt, men der er ikke noget at frygte, hahahaha

I øvrigt er der heller ingen der gider alt det papirarbejde (skat/boligsikring/kontanthjælp) for så små en gangs beløb.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:47   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ahh det er regeringen og DF der er enige i den super smarte ide.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:55   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, men nu får Hjorten det jo nærmest til at se ud som om det er hans ide!! FEDTERØV.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:55   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er en smart måde, sådan at lade vækstpakken "gå på omgang" forbi skatteyderne.

Skatteyderne er snotdumme, og klapper i deres små hænder fordi de får penge af VKO, og bruger dem på erhvervslivet... pengene havner hvor de aligevel vil have de skal, nemlig i de riges lommer... og samtidigt scorer de så lige 35% i skattekroner fra de naive skatteydere...

Oven i dette slipper de for ondskabsfulde blik fra skatteyderne hvis de havde givet flere hjælpepakker til erhvervslivet... selv om det er nøjagtigt det samme der sker i sidste ende.

Men nu ser jeg modsvarende facts i tråden... en siger at SP'en IKKE må indberegnes i de 10.000 man må have som kontanthjælpsmodtager... altså at de bliver modregnet, og andre siger at man GODT må få dem, uden indrivelse i både KH og gæld!?

Jeg vil MEGET GERNE være 100% sikker på dette, da det jo er en meget vigtig ting at vide, for jeg hæver sgu' ik noget bare for at staten skal hive det ind igen...

Og får jeg pengene, så skal jeg PÅ INGEN MÅDE støtte deres rådne erhvervsliv med noget som helst... jeg køber for dem i udlandet gør jeg ... så er det da kun de 35% de får ud af det.
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 13:08   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De bliver IKKE modregnet Razmo - det har såmænd også stået i aviserne op til flere gange (folk ville jo høre det om og om igen), hehehe....tror ligefrem artiklerne også ligger her på k10 et sted, jeg kan bare ikke finde dem nu.

Men jo, brug dem i udlandet - måske på k10's Sverigestur, hehehehe....selv mangler jeg et nyt køleskab, så de ryger lige ind i Elgiganten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 13:14   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nå men der er aldrig nogen der har spurgt om det faktisk kan betale sig at lade SP stå til man bliver folkepensionist ...er der nogle økonomer herinde der kan komme med nogle kommentarer om det...Jeg mener den skvat penge er jo hurtigt væk...

kan det betale sig at lade dem stå ?

Sidst redigeret af Stella; 28-03-2009 kl. 13:15. Årsag: rettelse
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 13:25   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Nå men der er aldrig nogen der har spurgt om det faktisk kan betale sig at lade SP stå til man bliver folkepensionist ...er der nogle økonomer herinde der kan komme med nogle kommentarer om det...Jeg mener den skvat penge er jo hurtigt væk...

kan det betale sig at lade dem stå ?
Min mor fortalte mig, at det er lavet så skide smart, at beløbet modregnes når man bliver 65 i diverse pensionstillæg som f.eks. varmetillæg osv...

Det vil altså sige, at staten på sigt tjener hele lortet tilbage igen, samtidigt med at de scorer 35% i skat oven i nu og her... og alle de satsende gamblere i de højere luftlag som satsede danmarks velfærd væk, får deres rigmands-overlevelsespakke aligevel nu og her... PLUS at de i øvrigt selv kan hæve en SP opsparing der sikkert siger spar to i forhold til alle os andre... glem ikke det.

Efter min mening er dette et kæmpe cover-up fupnummer af dimensioner som VKO er i gang med... og de naive er danske vælgere...

Men som det er med så meget andet VKO har gjort de sidste 8 år, så er vælgerne blinde så snart de får penge mellem hænderne... de er rent ud sagt snot dumme! ... men hvad gør det når man bare får en masse tudser imellem hænderne her i en krisetid?

Og for os i den fattige ende af skala'en, bliver tilbudet jo nærmest et must... man "tvinges" til at sige "ja tak!" da pengene rammer et knastørt sted for mange af os, alt imens VI så kommer til at være en del af de "brede skuldre" der skulle tage læsset... også selv om vi ikke vil hjælpe denne regering hvis vi kunne vælge...

Synes det er meget ærgerligt, at så mange der i bund og grund helst så VKO fjernet, vil blive en del af deres støtte til de rigeste...

Sidst redigeret af Razmo; 28-03-2009 kl. 13:37.
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 22:49   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Nå men der er aldrig nogen der har spurgt om det faktisk kan betale sig at lade SP stå til man bliver folkepensionist ...er der nogle økonomer herinde der kan komme med nogle kommentarer om det...Jeg mener den skvat penge er jo hurtigt væk...

kan det betale sig at lade dem stå ?
Hvis aktiekurserne stiger igen, og hvis det lykkes VKO at sætte skatten ned, så kan det vist ikke betale sig.... måske.

Hvis ældrechecken fratages pga. SP, og hvis man samtidig skal betale 40 procent i skat, så kan det vist godt betale sig... og især hvis aktierne ikke stiger igen.

Og hvis jeg skal være helt ærlig, så aner jeg det ikke... for INGEN ved, hvad VKO kan finde på, vel?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension