K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2010, 16:08   #21
tiny2tkv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 14
Styrke: 15
tiny2tkv er ny på vejen
Gad vide om loven er anderledes fra kommune til kommune?
Jeg er selv ved at søge om kontanthjælp, min rådgiver sagde, at selvom vi har fælles (vi har hus og fælleskonto) så skal det ikke gå ud over min kæreste at jeg skal have kontanthjælp. Altså de kan fx ikke tvinge mig til at leve af friværdien i vores hus, selvom jeg også ejer det, da det så ville gå ud over min kæreste!

De skulle også have en kopi af alle de konti, der står mit navn på, men der er minus på dem alle, så det er i dette tilfælde godt nok ;-)

Jeg havde også en kreditorbeskyttet konto, som jeg så flyttede over på vores fælleskredit, ellers var jeg også tvunget til at bruge dem først! Den er vist ikke beskyttet ved kontanthjælpsansøgning..

Har du en pensionsordning i banken, skal du sørge for at det er en kapitalpension, der ikke kan hæves før du bliver 62 eller 60 ellers s´kal du også bruge den først!

Der er ingen formidlende regler, når det gælder kontanthjælp! Jeg har en billig bil, som jeg er afhængig af for at kunne hente og bringe min datter og handle, da vi bor afsides og jeg kan ikke holde til at gå til bussen. Men også dér er de ikke til at snakke med. Som de andre siger ALT der ville kunne omsættes til penge, skal du have gjort inden du kan få kontanthjælp.

Jeg håber du finder ud af det =)
tiny2tkv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 11:28   #22
tiny2tkv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 14
Styrke: 15
tiny2tkv er ny på vejen
Rettelse, hvis din kreditorbeskyttede konto er fra en erstatning for nedsat arbejdsevne eller lign. så kan kommunen ikke tvinge dig til at bruge den =)
tiny2tkv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om kontanthjælp. ZikZak Alt det andet 6 25-07-2013 13:50
Ansøgning om kontanthjælp - må de forlange det ajmj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 01-05-2013 11:46
Kontanthjælp ansøgning, kontoudtog? hsinag Alt det andet 13 08-07-2012 17:41
kommunen nægter at modtage ansøgning om kontanthjælp ved sygedagpengestop empowerment Alt det andet 32 13-11-2010 01:56
Kan man trække sin ansøgning om kontanthjælp tilbage? tiny2tkv Alt det andet 26 02-02-2010 11:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension