K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2008, 14:15   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
netop, velcro, sådan skal det bare være
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 15:49   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
velcro du har ret i det med erklæringen her fra siden (genialt forfattet af www.lafs.dk) jeg sendte den for min veninde da hun var i klemme , da vi kom op til hendes sagsbehandler spurgte hun hvorfor i alverden vi havde sendt den og om vi var klar over at hvis hun fik revision så ville hendes sager blive gået ekstra grundigt igennem, pga den...

Da man fra revisionens side ville forvente at der havde været problemer siden en borger følte sig nødsagte til at sende en sådan og derefter havde min veninde ikke nogen problemer med sin sag , revalideringen de ville stoppe uden afklaring blev endda forlænget og der blev skrevet en undskyldning ... så ja jeg tror også at den forskrækker ....

Hvad ang papir så er man lidt galt på den her , man har krav på at se alle papir kun interne papir er ikke tilgængelige .. og også lægekonsulentens papir skal man have med..



§ 10. En parts ret til aktindsigt omfatter med de i §§ 12-15 nævnte undtagelser

1) alle dokumenter, der vedrører sagen, herunder genpart af de skrivelser, der er udgået fra myndigheden, når skrivelserne må antages at være kommet frem til adressaten, og

2) indførelser i journaler, registre og andre fortegnelser vedrørende den pågældende sags dokumenter.





Undtagelse af dokumenter

§ 12. Retten til aktindsigt omfatter ikke en myndigheds interne arbejdsdokumenter. Som interne arbejdsdokumenter anses

1) dokumenter, der udarbejdes af en myndighed til eget brug ved behandlingen af en sag,

2) brevveksling mellem forskellige enheder inden for samme myndighed og

3) brevveksling mellem en kommunalbestyrelse og dennes udvalg, afdelinger og andre administrative organer eller mellem disse organer indbyrdes.

Stk. 2. Oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, der er af væsentlig betydning for sagens afgørelse, og som alene indeholdes i interne arbejdsdokumenter, skal uanset bestemmelsen i stk. 1 meddeles i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel.

§ 13. Retten til aktindsigt omfatter uanset bestemmelserne i § 12 interne arbejdsdokumenter, som foreligger i endelig form, når

1) dokumenterne alene gengiver indholdet af myndighedens endelige beslutning vedrørende en sags afgørelse,

2) dokumenterne alene indeholder en gengivelse af oplysninger, som myndigheden har haft pligt til at notere efter lov om offentlighed i forvaltningen, eller

3) dokumenterne er selvstændige dokumenter, der er udarbejdet af en myndighed for at tilvejebringe bevismæssig eller anden tilsvarende klarhed med hensyn til en sags faktiske omstændigheder.

§ 14. Retten til aktindsigt omfatter ikke:

1) Statsrådsprotokoller, referater af møder mellem ministre og dokumenter, der udarbejdes af en myndighed til brug for sådanne møder.

2) Dokumenter, der udveksles i forbindelse med, at en myndighed udfører sekretariatsopgaver for en anden myndighed.

3) Myndigheders brevveksling med sagkyndige til brug i retssager eller ved overvejelse af, om retssag bør føres.


Stk. 2. Oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, der er af væsentlig betydning for sagens afgørelse, og som alene indeholdes i de i stk. 1 nævnte dokumenter, skal uanset bestemmelsen i stk. 1 meddeles i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel.




Også lige den her fra DSI



Citat:
6. Hvorfor og hvordan får du aktindsigt?

Ved at bede om aktindsigt kan man kontrollere, at myndigheden ligger inde med alle oplysninger, og at de er korrekte. Det giver mulighed for at rette forkerte eller upræcise oplysninger. I en klagesag kan det også være relevant at bede om fornyet aktindsigt hos klageinstansen. Dels kan der være fremkommet nye oplysninger, dels kan man kontrollere, hvilke dokumenter kommunen har fremsendt til ankeinstansen.

Alle har ret til at se de breve, erklæringer, beregninger, notater m.v., der ligger i ens egen sag. Man kan anmode om at få kopier af sagens akter. Er der tale om særlig omfattende sagsakter, kan myndigheden dog henvise dig til at gennemlæse akterne hos myndigheden.

En begæring om aktindsigt skal som udgangspunkt afgøres af myndigheden/kommunen inden for 10 dage. Hvis man ikke får aktindsigt, kan man klage til det sociale nævn.

DSI anbefaler, at man altid benytter sig af retten til aktindsigt. Men man skal gøre det i god tid, inden afgørelsen træffes. Formålet er at finde ud af, om kommunen har de oplysninger, den skal have og rette de oplysninger, som er forkerte.
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 16:03   #13
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
STOR ROS !

Hej,
Jeg har stor ros til webmaster eller andre på k-10 der har formuleret l, formularen om begæring om aktindsigt i nyttige links .
Denne ros er fra Borgerrådgivningen i Vestervoldgade KBH, jeg søgte om aktindsigt sidste uge, havde printet formulaen ud, og fik rådgivning i borgerrådgivningen, derefter jobcenter til det berygtede Nyrupsgade KBH,
Borgerrådgiveren sagde det er meget fint, ----så vores formular er vældig gangbar, Benjamin husk at bede om kvittering , når du aflever den.
KH; Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 12:31   #14
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Jeg har rykket for det nu, så må jeg se hvad der sker, og ikke mindst hvornår, for vejle kommune er godt nok noget sløve. Jeg skal nok lige give en tilbagemelding, når jeg har fået det, og ikke mindst hvad jeg har fået.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin

Sidst redigeret af Benjamin; 06-11-2008 kl. 12:45.
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 12:39   #15
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Jeg har her den anden dag gjort brug af formularen om aktindsigt også, men skal den sendes som anbefalet brev eller bare som almindeligt brev ?
Jeg sendte min som alm.
Jeg kan godt se, at det nok er en god ide at have en slags kvittering for afsendelse.
Og hvorlænge må der gå, før Kommunen reagerer ?
Er det noget med 10 dage (synes jeg at have læst/hørt et sted) ?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 12:44   #16
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Der må maks gå de 10 dage, før du skal have papirerne i hånden, ved min gik der vel ca 3 uger, selv om jeg rykkede for det. Jeg ville nok lige ringe eller maile til kommunen, om de har modtaget det, for de har en tendens til at "smide ting væk" ihvertfald her i Vejle
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin

Sidst redigeret af Stezu; 06-11-2008 kl. 23:35. Årsag: citat overflødigt ved kommentar til foregående indlæg
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 22:16   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Ja, jeg plejer jo at aflevere tingene i borgerservice mod en kvittering, og efter at jeg er begyndt på det, er der intet der er forsvundet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 22:55   #18
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Det er jeg også begyndt på efter at de smed en oplysningspligts erklæring væk, jeg opdagede det selvfølgelig ved at der ikke gik revalidering ind på min konto, såe efter det, er det personlig aflevering hver gang.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin

Sidst redigeret af Stezu; 06-11-2008 kl. 23:36. Årsag: citat overflødigt ved kommentar til foregående indlæg
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 23:20   #19
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg sendte min første agtindsigt anbefalet.
den næste sendte jeg til kommunens officielle mailadresse og den blev derfra vidregivet til ALLE (SS) kommunale instanser, både børne og kultur samt skat.

Nu ved de at jeg ikke giver op og og at jeg holder på mine rettigheder. Resultatet er desværre at de omformulerer dele af min sag (§100) til interne fagmøder. På disse fagmøder diskuteres så mine ansøgningspunkter (sikkert ikke helt anonymt) og jeg kan ikke få indsigt i dem. Jeg har nu søgt hjælp hos Fuld Valuta (som et andet aktivt medlem her på sitet anbefaler i et inlæg) og afventer om de kan finde huller / indsigelser i min sag, der nu for 2. gang her været igennem det sociale nævn.

Men agtindsigts formularen her på sitet e´r virkelig guld værd for os!

mvh
majs

ps. en mail er lige så god som et anbefalet brev, da du kan bede om at de bekræfter din mail og desuden har du jo, i din udbakke, dokumentation for, både, at du har sendt meilen og hvad der står i den.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
Aktinsigt, hvad er det? + Sagsbehandler? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 31-08-2012 21:39
Kontanthjælp, ægteskab og §74 - hvad har jeg krav på? H.M. Spørgsmål ang fleksjob 6 01-07-2010 13:00
Svar søges ifbm arbejdsprøvning flex job Linnea Spørgsmål ang fleksjob 14 14-05-2010 11:58
Aktinsigt. hwm Alt det andet 2 16-10-2009 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension