K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2007, 10:27   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af KJO Se meddelelser
Når man kommer fra kontanthjælp, forbliver ledighedsydelsen det samme som kontanthjælp. (det er som regel os som ikke er/har været i en A-kasse)

vh
KJO
Det er rigtigt KJO men en meget stor del af os er der også fordi vores sygedagpenge er blevet stoppet fordi der er dømt smøl fra kommune siden og når vi så ikke kan få sygedagpenge og heller ikke kan få dagpenge (for at få det skal du jo være rask og stå til rådighed ) ja så er den eneste udvej også kontanthjælp og dermed også kontanthjælp når man bliver fleksvisiteret ...

dermed er man også som helle skriver underlagt loft, og ægteskabsforsørgelse samtidig med at man hvis man ikke er underlagt dette får et par tusind mindre , så det er vildt for dårligt at man som fleks visiteret kan være på kontanthjælp da der jo ikke ligefrem er uanede job muligheder
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2007, 12:00   #12
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg var ved lægen, både mandag og i går, besked: depression. Fik to slags piller, den ene slags skulle få mig til at sove og jo, jeg tog lige 12 timer i et stræk, jeg gik helt i koma.

Jeg fik brev fra kommunen for lidt siden, skal møde til kursus d. 3 dec. jeg ved ikke, om jeg er istand til at klare det, den julemåned er jo i forvejen stresset med to småbørn i huset, der er en del aktiviteter på skolen og i klubben, som de jo godt vil have mig med til, men det er kommunen nok ret kolde overfor.

Jeg har udfyldt en ressourceprofil, men har aldrig hørt en eneste lyd om den efterfølgende??

Nej, jeg har aldrig søgt aktindsigt, men det vil jeg da gøre.

Majs, jeg bor udenfor Tåstrup, vi har kun bus en gang i timen, så rammer jeg ikke lige præcis bussen hjem, så kan jeg stå på Høje-Tåstrup station og glane i en time. Men det er kommunen nok ret kolde overfor.

Jeg tror, jeg gør følgende:

Kontakter lægen, hører hvad han siger om det kursus, møder op til det og forbeholder mig ret til at tage hjem, hvis det overstiger mine kræfter.

Og så var jeg ikke den eneste patient, min læge havde, der er gået ned med en depression p.g.a. presset fra kommunen.

Det er sq skræmmende.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 23-11-2007 kl. 12:16.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2007, 15:52   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hejsa, jeg syntes du skal starte på det hersens kursus.. men du skal jo også sige fra når du mener/ føler, at du ikke kan holde til X antal timer, på kurset.

Jeg har selv gode erfaringer fra et ressourceprofil kursus, der var jeg 2-3- timer om dagen, og de dage hvor jeg havde det dårligt med ryggen, skrev jeg videre derhjemme.

Med hensyn til din bus, er jeg i samme situation ( bor på landet) og jeg fik hurtigt arrangeret at, jeg kunne nå bussen hjem, så jeg ikke skulle stå og glane en time. Der var De også forstående overfor ( vejlederene" ) .

Så tag på kursus, hold fast i hvad du kan og ikke kan, og snak med dine " vejledere" Det kan være du er heldig at, Det er rigtige mennesker, hehe og ikke "kommunens folk".

mange knus og held og lykke. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension