K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2007, 14:50   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hvad gør jeg nu??

Kommunen har nu fundet ud af at jeg skal på kursus, et afklaringskursus.

Min allerstørste interesse er slægtsforskning, sådan noget foregår dels via nettet og dels på et arkiv, for mit vedkommende på Landsarkivet i København.

Jeg skal så med bussen kl. 7.46 for at være der til åbning kl. 9, typisk sidder man lang tid, jeg har siddet der til kl. 13, for så at være hjemme kl. 14.30.

Jeg har IKKE været derinde med bus de sidste 4 år, idet jeg for det første ikke orker den lange tur, den tærer på mine kræfter, for det andet kan jeg ikke sidde ned i så lang tid, jeg får ondt i ben, hofter og lænd.

Så jeg er jo lykkelig, når min veninde henter mig og vi kan køre derind i bil, bare et par timer.

Nå, det her kursus varer NØJAGTIG lige så længe......fra 8.45 ( jeg skal så hjemmefra 7.46) til kl. 14 ( jeg er så hjemme mellem 15 og 15.30).

Jeg ved, jeg får et helvede om aftenen / natten, hoften vil bide, mine ben vil rykke af uro og søvn vil være umulig.

Hvad gør jeg?? Hvordan forklarer jeg kommunen at det kursus, det magter jeg bare IKKE??

Jeg har et utal af gange prøvet at nå ind til dem, havde jeg været mobil, så havde jeg været i job, så havde jeg dyrket mine interesser, men de begriber INTET.

Vil det hjælpe mig at min læge går ind i sagen??

Skal jeg møde på det kursus og sætte mig til at tude af smerter??

Jeg fatter ikke det kursus:

Citat:

vil du opnå at blive mere afklaret omkring dine behov, ressourcer/ komåetancer, barrierer og fremtidige mål.....

Citat slut.

Jamen, jeg kender jo mine behov og bla bla bla.

Hvad vil det kursus give mig??

Sagsbehandler talte om at det kunne være en genvej til flexjob eller FP, kan jeg stole på det??

Hjælp mig.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2007, 22:57   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg mener bestemt at du skal møde op!

Men hvor længe du så skal blive der pr. dag, skal dine smerter og koncentration afgøre. Det kan jo ikke hjælpe at du har så ondt, at du ikke kan gå tilbage til bussen.

Jeg var selv i (selvvalgt) arbejdsprøvning på reva og kunne ikke stå ikke stå mål med hverken egne eller deres forventninger og røg til sidst langt længere ned jeg selv kunne kravle op igen, hvorefter min læge sygemeldte mig fra projektet.

Jeg var meget ops på at få alt ud af mine muligheder, for at komme tilbage til et arbejde jeg kunne mangte, men måtte selv erkende, at selv mit mindste håb var ren ilosorisk tænkning. Deri blev jeg meget klar over mine sparsomme resourcer omend det gjorde ondt helt ind i hjertet, for jeg var også sikker på at jeg blot behøvede lidt ekstra hjælp til at kunne bestride, i altfald, et fleksjob. Ja, jeg havde endda min mand til at køre mig til reva og hente mig, så jeg virkelig kunne mobiliserer al min energi på projektet.

Men der står jo i loven, (som 1.§) at en handicapbil skal bevilliges for at kunne bibeholde en handicappet/syg på arbejdsmarkedet, så det er da underligt at du ikke ikke har fået den, hvis du oven i købet selv kunne holde dig på arbejdsmarkedet med den som hjælpemiddel??

Hvordan har du agumenteret for det og hvilke afslag og begrundelser har du fået?
Har du anket dem?
Og ja, som du selv er inde på: Din egen læges kontunirlige udtalelser og ikke mindst speciallægers diagnogser er yderst vigtig at have med sig. Vi har jo, netop nu, her på K10 set hvor strid kommunens lægekonsulent handler/er ansat, så alle dine lægelige dokumentationer skal virkelig være i orden, med håb om at de så i det mindste vil stå vægtig i ankesager, hvor du også selv skal være ops på at få dine egne lægeudtalelser med i bevisførelsen.

Men det er under alle omstændigheder vigtigt at møde op og så tit og kontuniterligt som muligt og så må du melde fra når kræfterne ikke kan bære mere og HUSKE AT MELDE FRA!
Som, jeg også tidligere har skrevet til andre, er det også meget vigtigt at du bruger megen tid på at få beskrevet/ført dagbog over hver eneste dag i din arbejdsprøvning/kursus! for det vil du få brug for i dine kommende agumentationer: Hvordan har du det når du ankommer og hvorfor, ligeledes for hver/hver anden time dagen igennem og husk igen at du dagen efter husker at noterer hvordan du overhovedet kom hjem og hvordan du da havde det. OG: få gerne andre på arbejdsprøvningen/ansatte til at skrive med i dine papirer, for det manglede jeg selv dengang, da jeg var så træt, at jeg end ikke magtede at få stemplet ud, så de kunne se hvor længe jeg overhovedet havde været der. (Jeg blev sygemeldt efter 2-3 uger og ingen fra personalet havde på daværende tidspunkt gjort sig notater om mig udover at jeg var tilmeldt)

Hmm, med hensyn til vurdering af stærke og svage sider, er det min erfaring at det foregår gennem en psykologtest (Ja/nej skema) som over hovedet intet siger om os, da vi sidder i en presset situation, men (uanset udfladende løfter) får utrolig meget at sige for dem, som sidder med afgørelserne. I såfald er det vigtigt at påberåbe sig uretfærdigheder og og få sin egen mening om dette medskrevet i resourceprofilen, som du jo selv i sidste ende skal underskrive, så husk at kontrolere at sådanne kommentarer er nedskrevet i resourceprofilen.

Håber du kan bruge noget af dette og at du kommer igennem alt på en måde, så du stadig har dig selv i god behold

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2007, 23:36   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Red face tid?

Hejsa, jeg forstår på dit indlæg, at du endnu ikke er afklaret, m.h.t. evt fleks/ pension.

Derfor syntes jeg du skal få en samtale med din læge, og fortælle om dine smerter!! og problemer m.h.t. til transporttid o.s.v. Hvad du selv mener du kan klare, og ikke hvad din, Sagsbehandler mener du skal klare !

Du er nødt til at lægge kortene på bordet, ellers risikerer du at, ingen gider høre på dig ( desværre). Du skal også kontakte din sagsbehandler og bede om en samtale, husk evt. en bisidder, eller at optage samtalen.!

Jeg har nu været " heldig" på mine kurser, der blev taget hensyn, men jeg har heller ikke fundet mig i, at blive påtvunget mere end jeg kunne. Og jeg har en læge der tror på mig

Det lyder så nemt når jeg skriver dette, og NEJ jeg har kæmpet en brav kamp, så jeg håber du tager " handsken op" og fighter for dig selv Der er sikkert mange herinde der kan give dig gode råd. så kig ebt i andre tråde.

Mange knus Helle ( en fleksjobber, på kontanthjælp, der stadig venter, på et af alle Jobbene
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2007, 09:43   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Majs, på de 9 år jeg har været på kontantjælp, der har jeg været tilbudt ativering som hovedrengøring til de ældre i kommunen, jeg har lægeerklæring på at jeg ikke må have rygbelastende arbejde, så den droppede de så.

For at tilbyde mig havearbejde for de ældre.

Senest ville de have mig til at samle øretelefoner, jeg har dårlig motorik i begge hænder p.g.a. Raynaurd syndrom, så de trak det tilbud retur.

Og det er alt, hvad der er sket på 9 år.

Jeg har aldrig underskrevet min resourceprofil?? jeg fik besked på at lave den, sende den op og siden har jeg intet hørt til den, det er 3 år siden.

Jeg spurgte til den sidst og i tirsdags, men hende jeg talte med havde ikke adgang til min sag?? Hun var bare ansat til at sende os rundt forskellige steder..

Jeg får en snak med min læge, han er god nok og så tror jeg at jeg følger sønnens råd, han sagde: skriv da til vores borgmester og fortæl ham, hvad der foregår her i kommunen.

Så, nu har jeg bestilt tid til lægen på mandag 9.40, jeg tror at oveni de skavanker, jeg døjer med, der er altså kommet en depression til, noget så banalt som at spise frokost, det udsætter jeg, opvask bliver udsat, jeg sover dårligt, ligger og grubler på hvad den kommune kan finde på og det ligner slet ikke mig. Symptonerne er der og har været der et pænt stykke tid, men jeg har ikke haft modet til at sige og erkende det.

Livet går mig altså imod lige nu.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2007, 23:54   #5
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Der er skisme ikke noget at sige til at du har drepretioner kære!! Det ville da kræve mere end e´t unikum af menneske-rasen at holde sig selv ovenvande efter så mange år i systemet
At have/få psykiske problemer er absolut ikke noget skamme sig over, for de er jo affødt af systemet selv og burde udløse en arbejds-skade-erstatning for langtidssygemeldte!
Tal roligt med din læge om dine problemer og HUSK til stadighed ( over for alle)at påpege, understrege og stadfæste din oprindelige grund til din situation, så de ikke, som de prøvede ved mig, netop at få det skuppet over på psykiske årsager, hvor systemet i endnu højere grad tillader sig at tilsidesætte og moddokumenterer enhver rettighed.
Du kan roligt følge din søns råd og beskrive din situation for kommunalbestyrelsen, for det er kommunalbestyrelsen der er ansvarlig for sagsbehandlernes arbejde og deres måde at behandle dig på og de aner virkelig ikke meget om hvad der foregår "inden for murene", men har pligt til at forholde sig til det og give dig svar.

Måske skal du uddybe følgende lidt mere/medtage det fra dine papirer:
Dine interesser /arbejde, da det "flyder lidt sammen" som du har beskrevet det her. Start måske med at beskrive hvad du gerne ville have været igennem med, hvilket arbejde du kunne bestride og med hvilke hjælpemidler/støtte og brug så derefter dine fritidsinteresser til at understrege følgerne af din diagnose og dine smerter.

Har du søgt agtindsigt? Det er vigtigt for over hovedet at kunne dokumenterer, dels, hvad man har skrevet under på, hvor og hvem der har/har haft ens sag, hvorlangt resourceprofilen er og og om de overhovedet har efterkommet deres notatpligt (som at du har haft ringet ang. ...., at du HAR påtalt at du kunne have været i arbejde hvis du var mobil osv.)

Jeg har lige kigget nærmere og set at du bor i en "storstad", hvilket giver mange transportmuligheder, men du understreger at du ikke kan benytte de offentlige transportmuligheder, har du snakket med kommunen om andre transportmuligheder ( hvis ja, så chek notatet gennem agtindsigt!)? Handicapkørsel eller handicapbil? Hvis ikke, kan du måske bruge kurset til at få belyst/afprøvet dine transportproblemer, så de virkelig kommer med i din pesourceprofil, som kursusforløbet jo skal indgå i.

Jeg heftede mig også ved at du havde mange smerter, som ikke umiddelbar kunne relateres til rygproblemer. Roymondsyndrom ( blodkar-kramper i fingre/hænder eller hvide kolde hænder) er en af de mere sjeldne og mange kender det slet ikke og sagsbehandlere heller ikke, så også dette tyder på at der mangler meget at blive trukket frem i din resourceprofil. bed eventuelt (alligevel, tænker lige på anden tråd) om at dine lægelige udtalelser bliver fremsendt til oversættelse hos lægekonsulenten, så sagsbehandler får et klart billede af hvad det indebærer.

Slutteligt vil jeg råde dig til at:
hvis du igen skulle blive pålagt rygbelastende/andet for dig helbredsskadende arbejde, så husk at få alt skriftligt MED ANKEVEJLEDNING! Også afgørelsen om det afklaringskursus du nu skal på, skal være vedlagt ankevejledning. Og husk: Du kan altid ringe til ankestyrelsen/det sociale nævn og få råd og vejledning, så du hurtigere ved hvor du står og hvad du skal/ikke skal i forhold til kommunens afgørelser / mangel på samme.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2007, 18:48   #6
AnneF
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
AnneF er ny på vejen
jeg føgler virkelig med dig... jeg har også været sendt i arbejdsprøvning fordi jeg har søgt om Flex job, jeg fik endnu en belasningskade af det og blev sygmeldt derfor.

Men nu har min sagsbehandler valgt at injorer min sygmelding og sende mig i ny arbejdsprøvnings forløb.

man skal være meget stærk for at holde til at være syg...
AnneF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2007, 22:16   #7
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
venter på fleks job med bistandshjælp

er det rigtig forstået at nogen af jer får bistandshjælp mens i venter på et fleks job...hvorfor får i ikke ledighedsydelse når i er blevet godkendt fleks-har jeg misforstået reglerne
knusss
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2007, 22:56   #8
KJO
Ved at vænne sig til K10
 
KJOs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2007
Lokation: København N
Alder: 73
Indlæg: 14
Styrke: 17
KJO er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
er det rigtig forstået at nogen af jer får bistandshjælp mens i venter på et fleks job...hvorfor får i ikke ledighedsydelse når i er blevet godkendt fleks-har jeg misforstået reglerne
knusss
Når man kommer fra kontanthjælp, forbliver ledighedsydelsen det samme som kontanthjælp. (det er som regel os som ikke er/har været i en A-kasse)

vh
KJO
KJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2007, 23:31   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Cool

Ja der er så sandt så sandt! ! Der er ingen mulighed for at, komme ud af systemet, før man har haft et fleksjob i mindst 9 mdr.

Indtil da, er man / jeg stadig underlagt samme kontanthjælp, og deraf følgende loft. Sådan er Vores dejlige danmark indrettet, så desværre, hvis du troede ,du var ude af systemet evt.

Vi kan jo kun håbe og bede til, at der ved et mirakel!! opstår alle de der fleksjob, og at der bliver brug for alle hænder!
Men jeg er positiv LOLOL selvfølgelig gør der det! Mange knus Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2007, 09:54   #10
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
sikke noget

det var jeg ikke klar over-takker
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension