K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2013, 11:32   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..??

Hej jeg var til møde idag, det skulle have været rescourseteam mødet, men viste sig at det bare var et møde med min sagsbehandler hvor hun forsøgte at bilde mig ind at de ingen papirer har på at jeg er syg og at jeg fejler noget...
Jeg har selv sendt dem mine special læge erklæringer fordi de konstant smider papirerne væk..

Dertil var hendes kommentar at jeg jo bare kunne have lavet falske papirer...
Jeg har en diagnose på mit kemisk overfølsomhed (mcs) som hun mener ikke er nok, og hun ikke vil forholde sig til, så derfor skal jeg stadig møde i hver en arbejdsprøvning og møde på job centret de har selvom jeg bliver syg af parfyme og kemi osv osv ...

Må de gerne det??

Ydermere har jeg fibromyalgi som jeg fik diagnosen på for en dl år siden og derefter har været skrevet op til et kursus i smertehåndtering på frederiksberg hospital..
Det kræver kommunen at man gør for ellers er man ikke villig til at prøve alle muligheder..
Dette brugte hun så som undskyldning for at hun ikke kunne forstå at jeg søger om at møder osv blir holdt indenfor når nu jeg kan være på frederiksberg.. Også selvom jeg forklarede at jeg aldrig har været til det kursus og blev skrevet op for lang tid siden da min mcs ikke var særlig slem endnu, og at jeg ikke regnede med at jeg kunne tage imod tilbuddet om at komme derud da jeg nu blir syg bare af at gå ind hos min læge i fem min..

Må hun så gerne bare se bort fra en special læge erklæring og ville sætte mig i almindelig arbejdspørvning endnu engang når den sidste gjorde mit mcs 100 gange værre?

Under min sidste arbejdsprøvning gik jeg fra at være overfølsom overfor parfyme og røg og nye møbler og tæpper, til at jeg nu ikke kan lave mad fordi jeg reagerer på stegeos, jeg kan ikke hente mine børn fordi jeg blir så dårlig at jeg lægger mig når jeg kommer hjem med dem, så jeg må ringe og så går der en voksen med mit barn ud...
Jeg har måtte melde fra til forældremøder pga jeg ikke kan klare at sidde i længere tid omkring folk med parfyme...
Jeg kan ikke træne mere da de er for mange mennesker så jeg blir for syg af det.. også har jeg fået overfølsomhed overfor 300 andre ting end jeg havde inden min arbejdsprøvning...

Er det ikke i kommunens interesse at jeg ikke bliver invalid når jeg har 3 børn??
Og ja jeg optog samtalen....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 12:12   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen har jo mulighed for selv at indhente erklæringer.
De vil sikkert have dig "belyst" fra flere sider, men formentlig kun til din fordel.

Sidst redigeret af stampe; 15-04-2013 kl. 12:49.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 12:32   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvad siger din læge? Hvis du har hans opbakning, er det vel bare at sygemelde sig - og så kan de indhente lædeattest
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 19:29   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hvad siger din læge? Hvis du har hans opbakning, er det vel bare at sygemelde sig - og så kan de indhente lædeattest
Min læge har de samme attester som jeg sendte dem forud for mødet, og havde snakket med min sagsbehandler ugen før hvor jeg fortalte hende at hun bare skulle kontakte min læge så kunne han sende dem til hende..
Det havde hun ikke gjort.. hun havde kun travlt med at sidde og sige at hun ikke troede på de var ægte mine special læge erklæringer...
Og at selvom en special læge havde givet mig en diagnose ja så var det bestemt ikke sikkert de på job centret ville rette sig efter det hvis de mente noget andet....
Det virkede mere somom hun bare forsøgte at se om hun kunne piske noget op..
Hun havde ingenting læst af de papirer hun havde fået, hun sad også og udtalte sig om at hun havde set folk der var rigtig syge og ikke som mig...

Og det hjælper ikke at sygemelde mig, for mit problem forsvinder ikke.. jeg kan ikke tåle kemi...

Blev også syg af mødet me hende da hun ikke var duft neutral selvom jeg havde bedt om en der ville møde op uden parfyme på...
Så job centret er åbenbart pænt ligeglade med at de skal tage hensyn til folk...
Hun brugte min sidste arbejdsprøvning som bevis for at jeg kan møde op..
Når min sag går på at jeg af sidste arbejdsprøvning blev så syg at jeg nu ikke kan en dyt uden at blive syg....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 19:47   #5
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
loven

Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Hej jeg var til møde idag, det skulle have været rescourseteam mødet, men viste sig at det bare var et møde med min sagsbehandler hvor hun forsøgte at bilde mig ind at de ingen papirer har på at jeg er syg og at jeg fejler noget...
Jeg har selv sendt dem mine special læge erklæringer fordi de konstant smider papirerne væk..

Dertil var hendes kommentar at jeg jo bare kunne have lavet falske papirer...
Jeg har en diagnose på mit kemisk overfølsomhed (mcs) som hun mener ikke er nok, og hun ikke vil forholde sig til, så derfor skal jeg stadig møde i hver en arbejdsprøvning og møde på job centret de har selvom jeg bliver syg af parfyme og kemi osv osv ...

Må de gerne det??

Ydermere har jeg fibromyalgi som jeg fik diagnosen på for en dl år siden og derefter har været skrevet op til et kursus i smertehåndtering på frederiksberg hospital..
Det kræver kommunen at man gør for ellers er man ikke villig til at prøve alle muligheder..
Dette brugte hun så som undskyldning for at hun ikke kunne forstå at jeg søger om at møder osv blir holdt indenfor når nu jeg kan være på frederiksberg.. Også selvom jeg forklarede at jeg aldrig har været til det kursus og blev skrevet op for lang tid siden da min mcs ikke var særlig slem endnu, og at jeg ikke regnede med at jeg kunne tage imod tilbuddet om at komme derud da jeg nu blir syg bare af at gå ind hos min læge i fem min..

Må hun så gerne bare se bort fra en special læge erklæring og ville sætte mig i almindelig arbejdspørvning endnu engang når den sidste gjorde mit mcs 100 gange værre?

Under min sidste arbejdsprøvning gik jeg fra at være overfølsom overfor parfyme og røg og nye møbler og tæpper, til at jeg nu ikke kan lave mad fordi jeg reagerer på stegeos, jeg kan ikke hente mine børn fordi jeg blir så dårlig at jeg lægger mig når jeg kommer hjem med dem, så jeg må ringe og så går der en voksen med mit barn ud...
Jeg har måtte melde fra til forældremøder pga jeg ikke kan klare at sidde i længere tid omkring folk med parfyme...
Jeg kan ikke træne mere da de er for mange mennesker så jeg blir for syg af det.. også har jeg fået overfølsomhed overfor 300 andre ting end jeg havde inden min arbejdsprøvning...

Er det ikke i kommunens interesse at jeg ikke bliver invalid når jeg har 3 børn??
Og ja jeg optog samtalen....
Hej , kommunen SKAL indhente og bruge ALLE relevante oplysninger der har betydning for din sag og de må IKKE udsætte dig for nogen fare
eller gøre dit helbred værre!
det lyder som om din sagsbehandler er bindegal efter min mening!
find en ny sagsbehandler
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 19:52   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fibrscs,

Jeg bliver lige rigtigt vred førend jeg har læst dit indlæg (af det lange) færdigt.

Du bliver nødt til at indberette det der bliver hævdet omkring manglen på og fakta omkring smide væk af special lægeerklæringer.

Som jeg skriver andet steds i andre tråde er det ofte nødvendigt at gøre indsigelser højere oppe undervejs, på denne måd holder mig også sig selv nogenlunde "oven vande", som jeg tror at du ved hvad jeg mener med.

Nu kender jeg jo ikke det forløb du har været igennem inden du, som det ser ud nu skulle stå på trapperne til et ressource forløb, for er det ikke det de peger i mod?

Har du hidtil været på sdp. eller kh. og i forbindelse hermed, hvilken afklarende foranstaltninger er der da gennemført der?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 15-04-2013 kl. 19:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:41   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ville nok starte med, at bede om aktindsigt efter hvert møde.

Så kan du tjekke, om din sb overholder sin notatpligt, og se hvad hun reelt skriver om jeres møder.

Det er jo ofte set, at de siger et på mødet, og skriver noget andet i journalen.

Derefter ville jeg klage til jobcenterchefen over, at din sb ikke vil forholde sig til dine lægepapirer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 22:24   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Og det hjælper ikke at sygemelde mig, for mit problem forsvinder ikke.. jeg kan ikke tåle kemi
Din læge kan sygemelde dig fra nu af og til pensionsalderen, hvis det er dét der skal til!

Er din læge på din side, og er dit problem kemi - så bliv sygemeldt. Og bliv sygemeldt igen og igen.............og igen!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 23:03   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Din læge kan sygemelde dig fra nu af og til pensionsalderen, hvis det er dét der skal til!

Er din læge på din side, og er dit problem kemi - så bliv sygemeldt. Og bliv sygemeldt igen og igen.............og igen!

Ok er ikke det jeg har fået afvide af egen læge mht sygemelding..
Jeg ved ikke hvordan min nye læge er har lige skiftet læge pga min egen læge ikke ville sende mig til noget når jeg blev syg... Feks gyn når jeg havde haft underlivsbetændelse 15 gange osv osv..
Jeg håber min nye læge er bedre men jeg ved det desværre ikke endnu ..

Og ja jeg er pt ved at finde ud af hvordan jeg får det møde ud af min tlf og over på pc, for tænker at det er bund ulovligt det hun sidder og siger...

Ja jeg er med i det project brug for alle... Har fået et flot brev hvor der stod at de der var på vej mod Ftp nu skal tilbydes rescource forløb..
Har haft flre arbejdsprøvninger den sidste var mens jeg søgte pension men det firma kommunen havde hyret gik konkurs så jeg stod pludselig uden noget som helst, og sagde kommunen jeg skulle begynde forfra og nu skriver vi ny lov osv osv... har gamle arbejdsprøvninger fra før jeg blev rigtig rigtig syg der sagde jeg havde 7-9 timer arbejdsevne.. Har fået fibromyalgi og mcs siden...
stort set alt hvad der er af papirer i min sag er mærkelige...
Har fået aktindsigt og der står kun alle de tvivl og bemærkninger som alle sagsbehandlerne personligt har om mig.. Feks at vedkommende tror at jeg lyver mig syg, at jeg slet ikke har influenza når jeg melder mig syg osv..
Der står ikke at jeg var til lægen og fik taget blodprøver som beviste jeg var syg osv osv... Og mine tidligerer arbejdsprøvninger står der heller ingen ting om.. de har fjernet mange ting fra min sag fordi de åbenbart mente den var for gammel.....

Samtidig med sad min sagsbehandler med et stykke papir hvor der stod jeg fra kommunens side havde diagnoserne fibromyalgi hybermobilitet whiplash med neuropsykologiske problemer (og nogle andre fine ord jeg ej husker) så det undre mig at de sidder og siger der ingenting er og samtidig sidder med et stykke papir hvor de selv har skrevet jeg har de og de diagnoser...

Og min sagsbehandler er sprit ny.. fik hende i sidste uge hun er nr 4 efter projektet brug for alle begyndte.... eller er det nr 5...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 07:14   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
stort set alt hvad der er af papirer i min sag er mærkelige...
Har fået aktindsigt og der står kun alle de tvivl og bemærkninger som alle sagsbehandlerne personligt har om mig.. Feks at vedkommende tror at jeg lyver mig syg, at jeg slet ikke har influenza når jeg melder mig syg osv..
Der står ikke at jeg var til lægen og fik taget blodprøver som beviste jeg var syg osv osv...
Jeg kan forstå på dig, at du har været hos nogle speciallæger, ergo må der forefindes nogle speciallægeerklæringer.

Hvis du er i tvivl om hvorvidt kommunen er i besiddelse af dine lægepapirer, så bør du tjekke det via en aktindsigt.

Hvis kommunen ikke har kopi af dine lægepapirer, så må du sørge for, at de får det.

Du kan bede om aktindsigt både hos din læge, speciallæge og samtlige sygehuse du har været i berøring med.

Iøvrigt kan jeg anbefale, at man altid selv har en kopi af ALT.

Og så skal du sørge for, at få en kvittering for modtagelse når du afleverer lægepapirer på kommunen. De har det med at forsvinde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Psykiatrisk special læge erklæring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 13-01-2012 07:10
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension