K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2012, 20:09   #11
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Sikke en smører. Nu er det læst. Og det gir da også mening, at man ikke bare skal operere, men for mit vedkommende er der ikke noget, der har hjulpet. Jeg kunne snart åben et apotek, med alle de præperater jeg har fået gennem tiderne. Det kommunale genoptræning har jeg også været i gang med. Ingen stor succes.
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 20:19   #12
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Og selvfølgelig handler det jo også om, at der skal spares og lægelig skøn. Ikke rimeligt, at opr nægtes pga besparelser
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:16   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Korrekt, men.....

optræning af de rigtige muskler er vigtig.

Carmen: Bryd ikke tråden. Oxynormer er i samme styrke som Morfin og virker individuelt. Jeg kunne ikke bruge det.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-02-2012 kl. 21:23. Årsag: forkert modtager, sorry
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:22   #14
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej igen Kubus
øøøh jeg har haft ryg problemer siden 2000, den gang operere man kun hvis man ikke kunne holde på det ene eller den andet, det kunne jeg nogen gange, havde bare MANGE smerter, kom meget hurtig på Glostrup hospital, til genoptræning (forsøg) det strakte sig over 2 1/2 år alt og alle var til rådighed, derefter kunne man så ikke gøre mere, tog så og brugte den private formue på div. rygcentre alt imens den ene efter den anden kloge Åge (Læsverlæger) fortalte små anekdoter om hvad man gjorde og ikke gjorde i en verden med rygskader, 11 år efter fik jeg så en second epinion, han kastede alle billederne/papirerne op i luften, og så skulle jeg igennem/taget div. billeder, han siger så, hvorfor var jeg ikke blevet opereret ?? (der taget et utal af MRI, røngten løbende alle har vist det samme)
"øøøh aner det ikke" siger jeg, "men jeg kan en masse anedoktor ; )"
Problemet som han siger samt skrevet er, Hvis han skal operere så er chancen for det går godt nu imellem 50-60 % på en god dag. Kan se du ikke gået så længe med problemet, så derfor spørg efter en second epinion, det kan ævre mig den dag i dag, jeg ikke fik den..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 19:29   #15
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Sikke en historie du også har. Tror jeg vil følge dit råd :-) Kan ikke blive ved med at træne og træne når det ingen effekt har.

Var i dag på smerteklinikken. Dejligt, at der var en gruppe af mennesker der lyttede til mig :-) Forståelse og empati blev vist. Speciellægen der også var med til mødet, sagde også at, hvis træning ikke hjalp, var det vigtigt, at ligge energien et andet sted og så holde sig i gang på anden måde. Ergo, genoptræning har ikke den ønskede effekt på mig. Og man måtte konstatere at denne behandlingsmulighed var udtømt.

Netop dette er, hvad kommunen hidtil, har blevet ved med at trække sagen med, at det kunne være, at med genoptræning, ville mit arbejdsniveau stige. Er der nogen som kan fortælle mig, at i og med jeg er i beh. forløb på smerteklinikken om det kan være med til at forlænge min sygedagpenge periode ?

Dejligt, at der er mange herinde som gerne står til rådighed, og vil hjælpe med gode råd :-)
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 23:14   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Da du ikke har ventetid til smerteklinikken....

Kære Kubus.


.... så har din tilknytning til smerteklinikken ingen indflydelse på dit evt sygedagpengestop.

Ellers havde din sygedagpengeperiode skulle forlænges iht følgende, under Sygedagpengestop.

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Hvem har forlangt dig på smerteklinik? Sagsbehandleren eller lægekonsulenten og har du det på skrift?

Men hvor er du egentlig på vej hen?

Revalidering?

Flexjob?

Pension?

Uanset hvad du kan og ønsker samt hvad kommunen vil og må, skal du sætte dig ind i:

Arbejdsevnemetoden.... og forstå denne!

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
herunder ressourceprofil og hvad denne indebærer.

Sygedagpengestop: .... skal du også sætte dig ind i og forstå.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Angående din gamle afsluttede arbejdsskade, er eller har den forbindelse med de skader/diagnoser du har i dag?

I social sager skal klienten have den samme indsigt i hvad kommunen vurderer efter. Det kan du kun få ved at få 100% aktindsigt i ALT fra læger, hospitaler og kommunen via en aktindsigt.

Formular findes på forsiden under "Nyttige link" både til læger og kommunen.

Her findes der en lovbunden frist på 10 kalenderdage som kommunen skal overholde. Hvis ikke du har dette skal du hurtigst ansøge om dette..

Så dukker der yderligere spørgsmål op. Hold orden i alle disse papirer, der kommer mange.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-02-2012 kl. 23:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 04:23   #17
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Tak for alle de oplysninger :-) Kan se der er ting jeg skal sætte mig ind i.
Ja mine diagnoser stammer fra arbejdsskaden.
Det er lægekonsulenten der har vurderet, at jeg skulle på smerteklinikken. Og på de offentlige er der lang ventetid, så der blev anbefalet privat, for evt. at kunne nå det inden sygedagpengestop. Så tænker jeg jo lige, at jeg egentligt havde ret til forlængelse af sygedagpenge selvom det var på det offentlige. Troede sagsbeh. var der for at hjælpe, men det hele handler vist om penge

Jeg har søgt om aktindsigt og går og venter på det. Har rykket for det, men nu er der gået 2 uger Øv Øv.

Jeg ved ikke rigtig. hvor de vil hen, håber at kunne se det via aktindsigt. Ved at jeg ikke lige nu kan indstilles til fleks. da de venter på status fra smerteklinikken. Oplever, at der er en masse udenom snak når man spørge ind til sagen.
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 04:24   #18
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Nej har det ikke på skrift
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 09:13   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad vil du gøre nu?

Kære Kubus

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Bemærk venligt at henvisnigen er til en BEKENDTGØRELSE, hvis ord vægter som selve loven.

Vil du fremover blive ved med at samtale med din kommune?
Eller vil du skrive sammen med kommunen?
At udbryde "ØV ØV" er desværre ikke nok.
Hvad vil du nu gøre? S.U.


Arbejdsskade:

http://ask.dk/da/Nyttig%20viden.aspx

"Arbejdsskader sket den 1. januar 2004 eller senere
Arbejdsskader sket før den 1. januar 2004"

Hvad vil du gøre ved din arbejdsskade? S.U.

Har du undersøgt på din kommunes hjemmeside om dine kommunalpolitikere har fastsat en sagsbehandlingsfrist iht Retssikkerhedslovens §3 stk2 om hvilken sagsbehandlingsfrist der er for ansøgning til flexjob? Og om det er INKL eller EXCL samarbejde med alle parter?
Læs og forstå: http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Søg på "sagsbehandlingsfriser", "svarfrister" eller "frister" på kommunens hjemmeside.
Søg om din kommune har ansat en "Borgerrådgiver" som en lokal Ombudsmand. Ikke alle kommuner har ansat en sådan. Læs: http://www.k10.dk/showthread.php?t=21751

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-02-2012 kl. 09:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 09:52   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis de vil have dig til at være der 3 mdr mere, er det nok en god ide.

Ellers risikerer du afslag, med den begrundelse at de vurderer at du hvis du fik mere tid, ville kunne være kommet op i timetal.

Hvis du er der tre måneder mere uden at komme højere op, kan de ikke bruge den mod dig.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension