K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2010, 00:39   #11
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Praktik

Jeg var i praktik i et produktionsfirma for vinduer og døre i 10 måneder.

Jeg stod hele formiddagen alene og lagde bånd på glaslister for 3 hold.

Senere kom jeg ud på lageret, hvor jeg satte pallevis af sparkeplader på plads.

Det var hårdt fysisk arbejde, og der stod ellers i min ressourceprofil, jeg ikke måtte udføre rygbelastende arbejde.

Resten af dagen havde jeg lidt lettere kontorarbejde og holdt arkivet i orden.

Jeg blev ikke ansat, da min jobkonsulent og jeg mente, det var på tide, de skulle bestemme sig, om de nu kunne bruge mig eller ej.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 08:30   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Jeg var i praktik i et produktionsfirma for vinduer og døre i 10 måneder.

Jeg stod hele formiddagen alene og lagde bånd på glaslister for 3 hold.

Senere kom jeg ud på lageret, hvor jeg satte pallevis af sparkeplader på plads.

Det var hårdt fysisk arbejde, og der stod ellers i min ressourceprofil, jeg ikke måtte udføre rygbelastende arbejde.


Resten af dagen havde jeg lidt lettere kontorarbejde og holdt arkivet i orden.

Jeg blev ikke ansat, da min jobkonsulent og jeg mente, det var på tide, de skulle bestemme sig, om de nu kunne bruge mig eller ej.
Så skal man lytte til sin krop og sige fra hvis der er noget man ikk kan,man må heller ikke gøre noget man ved forringer helbredet.

Men jeg mener heller ikk at man skal være 10 måndre om at bestemme sig.det er ikke rimligt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 16-04-2010 kl. 08:38.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 08:49   #13
maibrit
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
maibrit er ny på vejen
Tak for svarerne;-)

Har forsøgt at få fat i min jobkonsulent, uden held desværre;-(

Har også snakket med chefen. Han blev sur?? Og sagde at så kunne jeg ikke få arbejde hos Dem..... Og jeg svarede, at det er jeg egentlig heller ikke interesseret i, da jeg er bange for at køre bil. Lidt efter ringede han mig op igen og sagde at nu havde han skaffet en chauffør til mig, hun skal kun køre bilen og jeg skal så gøre rent!?

Ved I, om jeg kan bede om, at få stoppet aktiveringen? Uden jeg mister min kontanthjælp?
maibrit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 08:58   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder unægtlig som ren udnyttelse.

Har du fået job-plan, og hvad er formålet med denne praktik?

En praktik har altid været, at det virker som føl ordning, ergo kan de jo ikke forlange at du skal arbejde alene?
Og slet ikke dække en andens ferie?

Kontakt fagforening og job konsulente prompte, skriv , ikke pr telefon.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 09:12   #15
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maibrit Se meddelelser
Tak for svarerne;-)

Har forsøgt at få fat i min jobkonsulent, uden held desværre;-(

Har også snakket med chefen. Han blev sur?? Og sagde at så kunne jeg ikke få arbejde hos Dem..... Og jeg svarede, at det er jeg egentlig heller ikke interesseret i, da jeg er bange for at køre bil. Lidt efter ringede han mig op igen og sagde at nu havde han skaffet en chauffør til mig, hun skal kun køre bilen og jeg skal så gøre rent!?

Ved I, om jeg kan bede om, at få stoppet aktiveringen? Uden jeg mister min kontanthjælp?
Hold da op, det er noget af en behandling.

Du gør vel ikke særlig godt rent eller hvad??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 09:25   #16
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Du kan vel få rigtig dårlig mave imorgen
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 11:10   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har først set den her tråd nu og som jeg kan se det så er du ikke syg men kontanthjælpsmodtager i aktivering.
Er det rigtigt forstået ?

For så er du havnet et lidt forkert sted da det ikke er helt det samme for en alm kontanthjælpsmodtager som for en syg kontanthjælpsmodtager ..

Hvis jeg har ret så er jeg sikker på at du vil have meget god gavn af dem her www.ladk.dk

det er foreningen af arbejdsledige kontanthjælpsmodtagere og de har ekspertisen til at hjælpe dig videre og fortælle dig hvad kommunen må og ikke må ...

Jeg ville kontakte dem med det samme ..


Citat:
Oprindeligt indsendt af maibrit Se meddelelser
Tak for svarerne;-)

Har forsøgt at få fat i min jobkonsulent, uden held desværre;-(

Har også snakket med chefen. Han blev sur?? Og sagde at så kunne jeg ikke få arbejde hos Dem..... Og jeg svarede, at det er jeg egentlig heller ikke interesseret i, da jeg er bange for at køre bil. Lidt efter ringede han mig op igen og sagde at nu havde han skaffet en chauffør til mig, hun skal kun køre bilen og jeg skal så gøre rent!?

Ved I, om jeg kan bede om, at få stoppet aktiveringen? Uden jeg mister min kontanthjælp?
  Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 12:02   #18
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Det er desværre blevet en fidus for mange firmaer og kommuner tager imod dem som praktiksteder da de har svært ved og finde steder.
Det sidste sted jeg var i praktik var der en halvtidsansat og en chef der ikke var der, da havde altid en i praktik da det ikke ville gå uden sådan havde det altid været.
Det første sted jeg var var der 5 fastansatte og 3 i praktik en på kontor og en som montør ude og mig på lager.
Som jeg kunne se det var det vist en fin forretning.
På den lokale havn er der 2 ansatte og der har de også altid en i aktivering "havnefoged siger "det belaster ikke budgettet.
desvære tror jeg det er mange steder sådan
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 12:46   #19
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Jeg har talt med 3f, de siger at de gerne vil høre om de praktiker, måde fleks, og kontanthjælp........så jeg mener det er vigtigt at få det frem at der er nogle der udnytter og får billig arbejdeskraft...........ring til den lokale 3f.....
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 15:23   #20
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Det er desværre blevet en fidus for mange firmaer og kommuner tager imod dem som praktiksteder da de har svært ved og finde steder.
Det sidste sted jeg var i praktik var der en halvtidsansat og en chef der ikke var der, da havde altid en i praktik da det ikke ville gå uden sådan havde det altid været.
Det første sted jeg var var der 5 fastansatte og 3 i praktik en på kontor og en som montør ude og mig på lager.
Som jeg kunne se det var det vist en fin forretning.
På den lokale havn er der 2 ansatte og der har de også altid en i aktivering "havnefoged siger "det belaster ikke budgettet.
desvære tror jeg det er mange steder sådan
Det er lige præsis den sætning min chef bruger,
Vi er 3 fast ansatte, med chefen, + 1 praktikant Mandag og Onsdag 1 er lige startet i sidste uge alle dage fra kl. 8 - 14, og minsandten om der ikke osse starter 1 i morgen, dette er ganske enkelt for at få ekstra hænder da vi ikke må ansætte flere medarbejder, og husk så lige at jeg osse er ansat med tilskud( flex) det er bare ISS i en nøddeskal, vi skal knogle røven ud af bukserne, men chefen ved godt at jeg bukker under hvis dette knogleri forsætter, derfor alle de praktikanter.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny dom fra Højesteret sætter en stopper for udnyttelse af fleksjobbere Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 21-12-2010 23:25
udnyttelse i fleksjob Pedersen 69 Spørgsmål ang fleksjob 9 31-08-2009 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension