K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 08:43   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
københavn kommune- fejl i sagsbehandlingen

fejl i sagsbehandlingen i københavns kommune -nu sker der noget
se link til avisen her til venstre


http://avisen.dk/15-aar-efter-fejl-a...gt_149024.aspx
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 09:47   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak, Østerbro

Det er flg. link til venstre: http://avisen.dk/anja-faar-hjaelp-gr...es_149030.aspx

Hvoraf det fremgår:

Citat:
”Sagen er grotesk, fordi de har erkendt, at de har lavet en fejl. Det er uacceptabelt, at de ikke har rettet op på fejlen,” mener Ikram Sarwar, Socialdemokraternes ordfører for beskæftigelse.

De to partier går nu ind i sagen og kræver, at borgmester for beskæftigelse Anna Mee Allerslev (R) undersøger både omstændighederne i den konkrete sag og får kortlagt, hvor mange københavnere, der har mistet deres indtægt i lignende sager.

”Det lyder, som om hun er blevet glemt og er forsvundet ud af systemet,” siger Signe Færch ordfører fra Enhedslisten.

....

De ansvarlige embedsmænd i jobcentret mener ikke, at de kunne have gjort andet, da de var nødt til at vente på Anja Elsnabs klage over forløbet. Men det er ikke godt nok, mener de to politikere. Jobcentret burde have taget hånd om Anja Elsnab og sørget for, at hun ikke skulle leve uden indtægt, efter jobcentret havde lavet en fejl.

”Jeg beder nu forvaltningen gå ind i sagen. Men vi skal også have undersøgt, hvor mange, der som Anja, falder helt ud af systemet. Vi skal have undersøgt, hvor filmen knækker,” siger Ikram Sarwar.
Måske sker der noget for Anja, hvilket jeg bestemt mener er godt, men kan være stærkt i tvivl om der sker noget generelt, idet det igen ikke er toppen af S, der udtaler sig, hvorfor det kan være tvivlsomt om hukommelsen rækker til eft. valget.

Samtidig er det trættende med politiker retorik a la: "..filmen knækker," Jamen, der er ingen film, der knækker, men lovgivning der gør det muligt, at behandle syge mennesker på denne måde, også i ankesytemet som er er opbygget til kun at forholde sig til afgørelser der er truffet og ikke være irettevisende omkr. hvad Jobcenter burde have gjort.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 20:03   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Borgmester går ind i Anjas sag

Opfølgning på Anjas sag:

Citat:
Anna Mee Allerslev er ærgerlig over, at det har taget ni måneder at behandle Anja Elsnabs klage. Det er alt for lang tid, slår borgmesteren fast.

”Det beklager jeg meget. Det betræber jeg mig på ikke sker, for selvfølgelig skal vi svare inden for den fastsatte frist,” siger hun.

Andre som Anja?

Men det ser ikke ud til, at der er sket andre fejl, vurderer Anna Mee Allerslev. Men det skal nu granskes nærmere.

Meldingen fra borgmesteren kommer, efter både Socialdemokraterne og Enhedslisten i København har forlangt en undersøgelse af Anja Elsnabs sag. De to partier vil samtidig have klarhed over, hvor mange borgere der, som Anja Elsnab, er røget helt ud af systemet.

Det arbejde sætter Anna Mee Allerslev nu i gang.

Derfor har jeg bedt forvaltningen om at undersøge, om de kan give et overslag over, hvor mange der står uden for. Men vi kan jo ikke ringe til alle borgere i København og spørge, hvordan deres situation er,” siger hun.
Link: http://avisen.dk/borgmester-gaar-ind...ag_149416.aspx min fremhævning

Det venter vi så på, Anna Mee Allerslev.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 22:20   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Opfølgning på Anjas sag:



Link: http://avisen.dk/borgmester-gaar-ind...ag_149416.aspx min fremhævning

Det venter vi så på, Anna Mee Allerslev.
...men træder Anna Mee Allerslev ikke i karakter her?

Jeg har ikke tidligere bemærket borgmestre i denne Forvaltning tage affære med udgangspunkt i en enkelt sag for derefter at ville gå videre med en generel undersøgelse på området...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 23:08   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Måske, Carmen

Hun er meget ung og ny på Rådhuset, ja i politik, så hun har brug for at profilere sig. Og det er jo fint m. en undersøgelse, men hvem sætter hun til at undersøge og munder denne undersøgelse ud i noget.

Og hun kunne f.eks. have fremkommet med en løsning for overholdelse af klagetidsfrister.

Og sætningen. "Det ser ikke ud til der er sket andre fejl" vurdere hun. Måske skulle der ventes med at udtale sig om dette før sagen var undersøgt.

Så måske er hun "bare" allerede ved at lære, at nedsætte en undersøgelse, forklejne problematikken ect. Og se om vindende ikke blæser et andet sted i mellem tiden. Hvilket jeg synes det lugter lidt af.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 23:04   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...du kommer med gode argumenter, Gunvor, og jeg må jo også erkende, at det var på initiativ fra SF og S, at hun gik ind i problematikken...

...HÅBER bare sådan, at der kunne blive ryddet op via ung, energisk og anstændig borgmester, men måske et naivt håb og nærmere ønsketænkning end realisme...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges vedr. fejl i sagsbehandlingen hos jobcenter mookmik Alt det andet 16 07-07-2013 15:15
Til modtagere af hjemmehjælp i København Kommune L.S. Politik og Samfund 2 10-12-2012 15:16
Socialsager i København er fyldt med fejl... forvired Dit og Dat 0 27-08-2009 23:30
kommune fejl baldur Dit og Dat 1 30-11-2008 02:57
fejl i sagsbehandlingen ann Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2006 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension