K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2006, 11:04   #1
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
fejl i sagsbehandlingen

Jeg har lige hørt fra en bekendt,at han er blevet tilkendt pension,fordi kommunen ikke havde overholdt deres årlige samtaler med ham,da han var ledig fleksjobber.
Da han så søgte pension og fik afslag kunne han anke den og fordi de ikke havde overholdt deres samtaler med ham fik han pension p.g.a. at de havde lavet en fejl i sagsbehandlingen.
Det synes jeg lyder meget mærkeligt,da man jo ellers skal være døden nær,for at få pension.
Kan det virkelig være rigtigt.

ann
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 15:36   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: fejl i sagsbehandlingen

Ja det er egentligt fair da det jo ikke er hans skyld at han ikke fik den hjælp han har krav på i følge loven.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 17:34   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fejl i sagsbehandlingen

ann giver dig helt ret i at det lyder mærkeligt, mon ikke der var andre sagsbehandlingsfejl i hans sag (sygdomme der ikke var taget hensyn til eller andet)

Jeg har ihvertfald aldrig hørt om at det skulle kunne foregå på den måde.

for ikke så længe siden var der en opgørelse om hvor mange fleks sager der var fejl i, jeg kan ikke huske hvor mange det var.. men det var mange..

Min egen sag er aldrig nogensinde blevet fulgt op som den skulle, jeg må konstant rykke for opdateringer af papir, samtaler med konsulenter, løbende opdatering af ressourceprofil, og jeg ville aldrig kunne få førtidspension på forliggende grundlag.

Jeg kender til andre der også har søgt førtidspension, ene og alene for at få afslaget og så kunne anke det, sådan at kommunen vil få papirene igen, med besked fra ankestyrelsen om at komme igang med at få orden på papierne ..
så jeg tror ikke rigtig på den ...

(holder den vand, så kender jeg da et par stykker der er selvskrevne til førtidspension )
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 19:14   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: fejl i sagsbehandlingen

Man kan ikke få førtidspension på grund af sagsbehandlingsfejl.
Der kan være tale om, at der er givet afslag på pension, og ansøgeren har klaget over afslaget. Ankestyrelsen har måske ændret afgørelsen fordi de ikke er enige med kommunen og samtidig gjort opmærksom på, at der er sket sagsbehandlingsfejl i sagen.

Hilsen Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2006, 13:02   #5
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 74% fejlbehandling i kommunerne

På denne side kan I se raport fra ankestyrelsen

http://cms.ast.dk/page.asp?page=10162

Jeg kan kun anbefale din ven at anke sagen, og det mest overskuelige for vedkommende er at få en organisation i ryggen da det ofte er en tung kamp på ord og paragraffer.
Du kan orienterer vedkommende om at der findes LAFS (Landsforeningen for Fleks- og Skånejobbere WWW.lafs.dk), og hans fagforening som værdige sparringspartnere i denne sag.

Med smil [email protected]


EDIT// Jeg har rettet dit link så det er klikbart.
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges vedr. fejl i sagsbehandlingen hos jobcenter mookmik Alt det andet 16 07-07-2013 15:15
god forvaltningsskik i sagsbehandlingen østerbro Den nyttige viden vi alle har 1 13-10-2012 16:56
Får man noget ud af at klage over sagsbehandlingen? Tob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 21-06-2012 19:59
københavn kommune- fejl i sagsbehandlingen østerbro Politik og Samfund 5 21-07-2011 23:04
Slidt om af sagsbehandlingen og afd. leder mijaja Alt det andet 12 11-11-2010 08:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension