K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2011, 11:19   #11
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Jeg har ved domstolene tabt min sag mod lægekonsulenten, der kun brugte sagsbehandlerens oplysninger, og som i realiteten fjernede mit handicap...

Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Her lærte jeg (men for sent), at lægekonsulenten skulle have været dømt og straffet for INHABILITET da han brugte arbejdsgiverens oplysninger til at udtale, at hvis sagsbehandlerens oplysninger er "rigtige", er jeg ikke berettiget til den søgtehjælp!

Derfor skrev jeg nedenstående.
Kære Benny har lige været inde at se alt det du haar været igennem og hold da kæft du er sej og sikke en kamp du har kæmpet og stadig kæmper mange knus fra mig til dig
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 12:52   #12
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Her lærte jeg (men for sent), at lægekonsulenten skulle have været dømt og straffet for INHABILITET da han brugte arbejdsgiverens oplysninger til at udtale, at hvis sagsbehandlerens oplysninger er "rigtige", er jeg ikke berettiget til den søgtehjælp!
Ja det er sej sag!

Men du skal have aktindsigt i hvad DIN lægekonsulent skriver!

Vil må have nogle INHABILITETSSAGER i gang, da det vil være det eneste lægekonsulerne og sagsbehandlere i kommunerne vil have respekt for, så længe de kan omgå lægeloven, og opnå "lægeansvarsfrihed"!

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 09:33   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du er frataget sygedagpengene, skal du klage!

Husk inden 4 uger!

Du bør kunne forlænges efter §27. stk 4 i sygedagpengeloven.

Hvis de selv nævner både fleks og pension, selvom det er med modsat fortegn, vil du formodentlig få medhold i klagesystemet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 10:24   #14
søster1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
søster1 er ny på vejen
En lægekonsulent skal som korrekt beskrevet tidligere forholde sig til de lægelige oplysninger og give en lægefaglig vurdering heraf.
Ift. forlængelse efter LSD § 27.1.4 er beskæftigelsesankenævnet for nyligt komme ud med en principafgørelse (mener jeg det er) som beskriver i hvilket omfang denne forlængelse skal anvendes og dette skærper - efter hvad jeg kan læse mig frem til - brugen af denne paragraf. Det er kun når et vurderingsgrundlag er så fyldest gørende at man enten kan sige fleks eller førtidspension. Herfra må man også konkludere at der i nogle tilfælde vil være nogen som falder mellem de to stole - altså enten er for syg til det ene og for go til det andet - selvom jeg godt kan se at der er nogle der mener noget andet tidligere.
Men husk at bruge din mulighed i beskæftigelsesankenævnet samt aktindsigt - din fagforening burde også kunne hjælpe dig med det - som sagt er det det du betaler deres løn for
søster1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 10:45   #15
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
det kan ikke være rigtigt at din fagforening svigter dig
det er jo derfor vi betaler til den
når du/vi så har brug for hjælp
knus
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 11:02   #16
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Så har jeg modtaget min parthøring til min sag der er så mange modsigelser fra de forskellige der har været inde omkring min sag er er nogle citater.

1 lægekonsulent siger arbejdsevne er væsentligt nedsat, ville ikke kunne fungere på det ordinære arbejdsmarkede, varig personlighedsforstyrrelser der gør jeg belastes heltiden.

2 afklaring/arbejdsprøvning gennemsnitlig arbejdstid er 6 timer ugentligt

3 afslag til førtidspension da der ses behandlingsmuligheder og min alder som er 36år...

4 afslag på flesjob da jeg ikke kan varetage et fleksjob.

5 psykologisk vurdering der ses inegen behandlingsmuligeheder hos pt da hun tænker/taler sort hvidt.

det er de grunde og de er ikke særlige uddybende deres afslag og jeg har heldigvis fået min fagforening til at vågne op nu.

men er det ikke meget modsigende det de beslutter efter de de lægelige vurderinger
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 11:19   #17
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Lillesigne
Jeg håber inderligt at du har anket afslaget på førtidspensionen da der skal andre øjne på den sag og gerne hurtigt.
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 12:44   #18
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej rita

Jeg har anket og klaget sammen med min fagforening og nu er der kommet en jurist på fra jobcentereets side så gadvide om de er kommet til at få lidt kolde fødder i min sag og dens gang
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 13:34   #19
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Er du forlænget efter §27 stk 4?
I så tilfælde er der en interessant afgørelse fra Beskæftigelsankenævnet 4/11 2010 vedr en sag i Svenborg

"Kommunen har i afgørelse af 27.5.2010 side 2 nævnt, at kommunen hverken finder dig berettiget til et fleksjob eller til at få påbegyndt sag om førtidspension. En sådan afgørelse vil som udgansgpunkt ikke kunne træffes, når sagen har været forlænget efter sygedagpengelovens § 27, stk. 1 nr. 4”.

Læs artiklen her http://www.svendborgsnetavis.dk/hun-...gen-afklaring/
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 07-04-2011 kl. 19:21.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 19:25   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søster1 Se meddelelser
Ift. forlængelse efter LSD § 27.1.4 er beskæftigelsesankenævnet for nyligt komme ud med en principafgørelse (mener jeg det er)
Det er Ankestyrelsen, der laver principafgørelser. Af samme grund at kun ca 10% af sagerne indenfor vores område rent faktisk behandles (sidste år 3400 klager, men kun afgørelse i 350 sager - så vidt jeg husker)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenternes Rolle einstein Lægekonsulenternes Rolle 15 31-05-2012 11:44
kommunens rolle! einstein Lægekonsulenternes Rolle 17 30-05-2012 07:48
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension