K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2015, 10:11   #1
berand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
berand er ny på vejen
Nybegynder

Jeg bliver Ftp pr. 1/10.
Er er der kan forklare hvordan det er med tilskud og rabatter ? Når der fx. står pensionist-rabat gælder det så også Ftp ? og hvordan beviser jeg at jeg er Ftp ?
berand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 10:31   #2
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Tillykke med indstillingen
Jeg kan ikke hjælpe dig med oplysninger om tilskud og rabatter, da jeg selv er ny Ftp men jeg fik et pensionistkort i e-boks sammen med afgørelsen. Så hvis din kommune ikke sender det automatisk med skal du rette henvendelse til dem.

Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 11:15   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


Der er desværre ikke de store rabatter tilskud mv som ftp i dag

Der er mimrekortet rabat ved dsb og så¨rejsekort personligt pensionist .

Du kan få et pensionist bevis , hvor du hvis du er heldig kan få rabat ved frisør svømmehal mv . Men der er meget forskel på hvor henne .

Ønsker dig TILLYKKE med tilkendelsen . Hvis man må sige sådan

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 21:51   #4
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Nej det er blevet lidt småt med rabatter rundt om må man sige men min frisør giver rabat til ftp pensionister
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 04:35   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Katrine B

Så er du endda heldig - Det får alle ikke .

Men jo udover få ting , er der ikke rigtig noget at komme efter mht rabatter . vi er jo så velstillede ( ironi )
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 06:57   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Der er mimrekortet rabat ved dsb og så¨rejsekort personligt pensionist .
Lige præcis, og for at få rabat hos DSB skal man have lavet et legitimationskort:

"Er du fyldt 65 år, har du mulighed for at rejse billigere. Er du ikke fyldt 65 år, men modtager du førtidspension, så har du også mulighed for at få rabat. Du skal blot have et legimitationskort, som du kan få gratis i et DSB Billetsalg og 7-Eleven på stationerne. Husk din pensionsmeddelelse og et pasfoto."
http://www.dsb.dk/rejsende/aldre-og-pensionister/

Nogen får lavet et pensionistbevis hos kommunen, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det kan bruges til.

Kort efter jeg blev fp'er fik jeg lavet legitimationskort hos DSB, og fik lavet et rejsekort: http://www.rejsekort.dk/koeb-rejsekort/pensionist.aspx

Når man bruger rejsekort, som pensionist, skal man have legitimationskortet med, så man kan vise det på forlangende.

Lige nu kan jeg kun komme i tanker om, at jeg har fået rabat når vi har været til dyrskue i Roskilde.

Med hensyn til rejsekort bør man være obs på, at det på nogle strækninger bedre kan betale sig at købe en billet.

Jeg bor midt på Sjælland, og hvis jeg skal mod København er rejsekort det billigste, men hvis jeg skal til Fyn er der ca. 30 kr. at spare hver vej med alm. pensionistbillet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 09:18   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er også nogle indenrigs flyafgange der giver rabat til førtidspensionister, og jeg har da selv fløjet til Århus for samme pris som det ville koste at købe togbillet....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension