K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2014, 23:27   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Forskel på udbetaling

hvordan kan der være sådan forskel jeg for udbetalt 11.900 og min veninde som er lige gammel med mig ingen børn mand eller noget for 12.353 kr ?
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 23:42   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du bladre tilbage i tråden, kan du se at det er individuelt hvad man får udbetalt. Det kommer an på hvilken kommune man bor i, hvilken trækprocent man har, om man skylder noget til det offentlige, om man betaler til Supp'en osv osv....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 01:19   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
hvordan kan der være sådan forskel jeg for udbetalt 11.900 og min veninde som er lige gammel med mig ingen børn mand eller noget for 12.353 kr ?
Der kan også være forskel fordi man ikke har reguleret sin forskudsskat... så får man i et "smæk" når vi kommer dertil, hvis det viser sig at man måned efter måned får udbetalt for meget.

Hvis man virkelig skal spare, skal man melde sig ud af folkekirken.

Jeg har regnet ud at jeg får 14.002 kr udbetalt.
Og ud over det får jeg fra min pensionskasse 1600 kr
Alt er efter skat.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
hvordan kan der være sådan forskel jeg for udbetalt 11.900 og min veninde som er lige gammel med mig ingen børn mand eller noget for 12.353 kr ?
Nu har jeg regnet din efter, og med det almindelige personfradrag bliver det omkring de 11.900 hvis man både betaler til "ATP", "supp" og har en trækprocent på 40.

Hvad der så holder din trækprocent så højt oppe, det ved jeg ikke... det kan være gæld mm.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 05:41   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv, det var en ordentlig slat du får udebetalt i førtidspension, Nøgne tær.
Det højeste jeg endnu har hørt om. Jeg håber jeg stiger lidt her til Februar, og satser på den kommer op på 12700 kr
Dvs jeg bare skal stige en 5'er for at nå beløbet, hihi...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 18:32   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Orv, det var en ordentlig slat du får udebetalt i førtidspension, Nøgne tær.
Det højeste jeg endnu har hørt om. Jeg håber jeg stiger lidt her til Februar, og satser på den kommer op på 12700 kr
Dvs jeg bare skal stige en 5'er for at nå beløbet, hihi...
Jeg har også nogle høje fradrag, dels er jeg boligejer, dels har jeg andre ligningsmæssige fradrag...
Og så har jeg "skudt" folkekirken, hvilket trækker trækprocenten ned.

Men du har vel selv et pænt stort fradrag for renter, med al den forbrugsgæld du taler om.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 20:48   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, det er nok derfor jeg ligger en smule højere end andre - det er nok de rente fradrag der gør det.

Jeg havde ved en fejl betalt kirkeskat (jeg er ikke døbt), så jeg fik kirkeskatten tilbage for nogle år - kan ikke lige huske om det var 3 eller 5 år jeg fik tilbage for, det beløb brugte jeg så til at få licens restancen ud af verden med. Det ligger nogle år tilbage.

Jeg er lige blevet færdig med et forbrugslån her i Januar, så det giver 400 kr ekstra om måneden fremover, og så har jeg i dag opsagt mit youbio plus abonnement, det bliver også en besparelse på små 400 kr om måneden - jeg har besluttet, at her i 2014 skal der nye (og mere økonomiske) boller på suppen
Faktisk meget hyggeligt at komme i gang med det...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 21:36   #7
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Nøgne tær
Jeg havde for år tilbage en gæld til det offentlige på noget kontanthjælp jeg skulle betale tilbage og derved fik jeg sat min trækprocent så højt så jeg undgik for mange penge tilbage i skat fordi jeg jo afligevel bare skulle af med dem igen,men den gæld er jeg forlængst ude af.
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 22:02   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Nøgne tær
Jeg havde for år tilbage en gæld til det offentlige på noget kontanthjælp jeg skulle betale tilbage og derved fik jeg sat min trækprocent så højt så jeg undgik for mange penge tilbage i skat fordi jeg jo afligevel bare skulle af med dem igen,men den gæld er jeg forlængst ude af.
Ok, men hvis din trækprocent fortsat er 40, får du vel en stor "klat" tilbage i skat ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 23:18   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det med en stor forskel, om man har tab af erhvervsevne og måske noget gæld
må nøjes med 9000 kr efter skat som enlig, men har jo forsikringer ved siden af
har ingen gæld
så klager absolut ikke selvom man bliver modregnet i sin pension og ikke kan få nogen som helst andre ydelser. det er helt fair, det spare jo også samfundet i den sidste ende.

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-01-2014 kl. 23:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 03:26   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg plejer også at få penge tilbage i skat, ikke meget, men omkring 2000 kr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension