K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2010, 10:07   #11
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nu har jeg hørt igen og igen, at borgern skal godkende og underskrive RP.

Har i nogle § hvor det fremgår at den skal underskrives før den kan bruges?

Hun har nemlig truffet den endelige afgørelse i sagen udfra den RP jeg ikke har godkendt...

Jeg skal nemlig ringe til alle instanser idag, og så er det meget rart man har noget på skrift...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 15:50   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Nu har jeg hørt igen og igen, at borgern skal godkende og underskrive RP.

Har i nogle § hvor det fremgår at den skal underskrives før den kan bruges?

Hun har nemlig truffet den endelige afgørelse i sagen udfra den RP jeg ikke har godkendt...

Jeg skal nemlig ringe til alle instanser idag, og så er det meget rart man har noget på skrift...
RP skal ikke underskrives af nogen!!!. Du har fåer 3 dage til at læse RP igennem.
Kom du ikke med indsigelser eller bemærkninger til den, betyder det at du har godkendt den.

Sidst redigeret af Karo; 26-11-2010 kl. 15:57.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 16:29   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Okay jeg syntes ellers bare folk bliver ved med at skrive at den skal skrives under ;-)

Men jeg bliver ved med at komme med indsigelser og har ikke været tilfreds med den endnu.

Men alligevel har hun så truffet en endelig afgørelse udfra RP
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 17:29   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Men alligevel har hun så truffet en endelig afgørelse udfra RP
Afgørelse om hvad?

Den afgørelse du fik fra Beskæftigelsesankenævnet; var det medhold, hjemvisning eller kun det, at Nævnet har påpeget fejl og mangler i jobcenters afgørelse om stop af dine sygedagpenge.?

Husk på hopper, at Beskæftigelsesankenævnet har ingen kompetencer til at fortale kommunen hvordan kommunen/jobcenter skal behandle din sag. Nævnet kan kun forholde sig til selve jobcenters afgørelse.

Sagsbehandleren ved alt om det og derfor foretager sig hun det, hvad det passer hende.

http://polweb.nethotel.dk/Produkt/Po...kov07&ID=26790

Sidst redigeret af Karo; 26-11-2010 kl. 18:06.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 18:29   #15
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
jeg har også ledt vidt og bredt efter et sted hvor der står at en rp skal være underskrevet

Det har jeg ikke fundet men,
da en rp (som jeg har forstået det) er en garantiforskrift skal alle faktuelle oplysninger være korrekte og relevante helbredsoplysninger eller andre akter der belyser din sag være indhentet.
Dette skal være godkendt af dig.

Derfor kan kommunen få svært ved uden en underskrift fra dig at bevise den er godkendt,

sammenholdt med kommunen har notatpligt så burde det jo være dokumenteret med dato at der har fundet fx et møde sted og at du ingen rettelser havde.

Ligeledes burde der stå i din journal/opfølgnings samtale hver gang nye oplysninger er kommet til og disse skal så kunne findes i rp.

Har du så relevante mail, brev eller lægepapirer mm kan du så rejse spørgsmål om hvorfor disse oplysninger ikke er fundet relevante af kommunen.
Jeg tror (igen hvis jeg har forstået det rigtigt) at det hører under officialprincippet.

Jeg mener derfor at kan du rejse tvivl om hvorvidt rp er godkendt af dig og hvorvidt den løbende er opdateret og hvorvidt der er sorteret i eller udeladt vigtige oplysninger får kommunen et forklarings problem ift at have levet op til gældende lovgivning og det kan beskæftigelses ankenævnet så tage stilling til i forhold til de afgørelser der så er truffet i din sag.

Sådan tænker jeg selv jeg vil bygge min sagsfremstilling op og dermed håbe på at ankenævnet kender afgørelser ugyldige og/eller til ny bearbejdning af min sag.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 19:31   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Karo, det er IKKE sandt at den ikke skal underskrives af nogen FORDI det er netop som ladybird sir: en garantiforskrift.

RP er lovpligtigt arbejdsredskab -fact

Denne skal ALTID vise et retvisende billede af dig og din situation -fact

Denne skal udarbejdes i samarbejde(der findes dom for at ingen andre må lave den) -fact

OG den er jo selve GRUNDLAGET for enhver afgørelse -FACT

Prøv at høre dette: HVORDAN KAN MAN TRÆFFE EN AFGØRELSE HVIS DER INTET(FORKERT) GRUNDLAG ER?

-det lyder jo egentlig ret logisk, ikk´og er det såmænd også

I min mands sag lå netop også en mega gammel RP som ALDRIG var blevet underskrevet, udført og hva har vi her -og som dig, blev han ved med at påpege: hvorfor, hvordan hvorledes -kan sagsbehandleren/kommunen mene/gøre dette når RP ALDRIG er underskrevet?

Min mands kludetæppesyerske til sagsbehandler gjorde nøjagtig som din, tilsyneladende og TROEDE at hun bare kunne sige, skrive og gøre som hun ville MEN da hun lukkede for kassen, for sidste gang! -ja, da ankede vi sæføli og den afgørelse der kom fra Ankenævnet var ikke til at tage fejl af!

Som vores advokat udtalte: sjældent har jeg set så skarp en afgørelse!

Lig med: der er INTET at være i tvivl om for kommunen -nå!

Kommunens afgørelse blev OPHÆVET(formandsafgørelse)-ikke hjemvist -og deri ligger også en forskel i ordene og hvordan de tror de kan tillade sig at handle!

Kommunens afgørelse blev netop ophævet pga den manglende ajurførte RP

Som Karo så ganske rigtigt sir: Ankenævnet har ingen kompetencer til at fortælle hvordan og hvorledes kommunen skal behandle din sag -udelukkende afgørelser

MEN ting kan siges på mange måder, skal man huske på og i min mands tilfælde stod der med blot lidt andre ord: nu gider vi ikke høre mere om denne sag -er du sikker på at er kompetent kære kludetæppesyerske! Fat det!

Jo, i kanceli sprog VAR den temmelig skarp

Hvad angår at gribe sagsbehandleren i løgn, ja, da er det op til dig at føre beviset på dette.

Har du fx modtaget en mail eller flere fra hende? Er der i denne nogle usandheder, indført forkert eller hva ved jeg?

-så ved du jo godt hvordan du kan se om fx tidspunkter, datoer mv stemmer overens med hendes påstande ikk´?

Du og din advokat skal simpelthen lege detektiv og fastholde påstande(ved godt det lyder let, hvilket det langt fra er )

Ønsker for dig og dine at du snart må få en afklaring på det hele.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 19:57   #17
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Den afgørelse du fik fra Beskæftigelsesankenævnet; var det medhold, hjemvisning eller kun det, at Nævnet har påpeget fejl og mangler i jobcenters afgørelse om stop af dine sygedagpenge.?
Stop af sdp og sagen blev hjemvist af beskæøftigelsenævnet, min sagsbehandler havde SLET ikke overholdt sig til reglerne i nogle §.
Iøvrigt havde hun brugt en RP fra min arbejdsprøvning, hun var for doven til selv at lave en...

Men nu skriver hun så i den nye afgørelse at jeg løbende har været til møde med sagsbehandler, og løbende fået min RP opdatteret...
Problemet er bare at jeg ALDRIG har set en RP, hvis hun har som hun siger løbende opdatteret min RP i samarbejde med mig, hvorfor bruger hun så en RP fra arbejdsprøvningen når hun forhåbentligt ved hun ikke må...


Citat:
Jeg mener derfor at kan du rejse tvivl om hvorvidt rp er godkendt af dig og hvorvidt den løbende er opdateret og hvorvidt der er sorteret i eller udeladt vigtige oplysninger får kommunen et forklarings problem ift at have levet op til gældende lovgivning og det kan beskæftigelses ankenævnet så tage stilling til i forhold til de afgørelser der så er truffet i din sag.
Jeg har snakket med beskæftigelsenævnet om den behandling jeg har fået, og også at sagsbehandler lyver og det kan selvfølgelig dokumenteres.
Hun får en STORT forklaringsproblem nå beskæftigelsenævnet har fået sagen ind igen...

Iøvrigt er min arbejdsprøvning slet ikke noteret i RP, den er ret vigtig da der står at jeg ingen ressorcer har tilbage på arbejdsmakedet...

Citat:
Hvad angår at gribe sagsbehandleren i løgn, ja, da er det op til dig at føre beviset på dette.

Har du fx modtaget en mail eller flere fra hende? Er der i denne nogle usandheder, indført forkert eller hva ved jeg?

-så ved du jo godt hvordan du kan se om fx tidspunkter, datoer mv stemmer overens med hendes påstande ikk´?
Jeg læser løbende sagsakter igennem, og der er en lille detektiv gemt i mig, jeg har fundet rigtig mange usandheder som min sagsbehandler kommer med, og alt kan dokumenteres...

Men jeg er mega ærelig over at jeg ikke optog min sidste samtale med sagsbehandler.
For her kommer hun med en kæmpe LØGN!!! som selvfølgelig også kan dokumenteres ;-) bare ikke på bånd
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 20:14   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Go for it og held og lykke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 20:20   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Karo, det er IKKE sandt at den ikke skal underskrives af nogen FORDI det er netop som ladybird sir: en garantiforskrift.

RP er lovpligtigt arbejdsredskab -fact

Denne skal ALTID vise et retvisende billede af dig og din situation -fact

Denne skal udarbejdes i samarbejde(der findes dom for at ingen andre må lave den) -fact

OG den er jo selve GRUNDLAGET for enhver afgørelse -FACT.
Jeg garanterer 100% at RP skal ikke underskrives med henblik på godkendelse af den!, netop fordi RP er kun et arbejdsredskab ( for en sagsbehandler) og RP er ikke en aftale mellem sagsbehandleren og personen.

Det er også sagsbehandleren som kommer til sidst i RP med en/sin konklusion og ikke personen selv.

Jeg har ikke underskrevet RP og fik tilkend FP.

Men hvis man tror ikke på mig, sååååå man kan skrive under RP, men med et forbehold!

Sidst redigeret af Karo; 26-11-2010 kl. 20:22.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 20:28   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
karo, vi sir jo egentlig det samme

Der STÅR ingen steder at denne SKAL underskrives MEN den er GRUNDLAGET for enhver afgørelse mm -det kan vi godt være enige om ikk´

Det afgørende i dette er at den er lovpligtig -og havde du nu fx ikke syntes at den afgørelse sagsbehandleren/kommunen traf var ok ja, så er RP det afgørende dokument for alt -den fraviger Ankenævnet ikke.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er det bedste sted at lave annoncer for at hyre flex og/eller skånejobbere Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 6 20-07-2013 18:47
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor meget må sagsbehandleren ringe? Carpe Diem Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 01-06-2011 10:54
Må sagsbehandleren bestemme hvor jeg underskriver? sharky Alt det andet 21 19-03-2010 10:36
Ressourceprofil - tager det lang tid at lave? Ninja Dit og Dat 24 30-04-2009 08:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension