K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 17:07   #21
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
arbejdsmarkedsstyrelsen udtaler at man ikke kan klage over en jobplan men tilbuddet der ligger bag

Så jeg skulle nok have formuleret66–<6Peringstilbuddet.

Nu klagede jeg over afgørelsen om revalidering fordi grundlaget dvs ressourcerprofilen var mangelfuld og jobplanen urealistisk.

Jeg foreslog andre revaliderings muligheder og påpegede mangler i rp.

Og at hvis det ikke var muligt måtte jeg høre under flexlovs bestemmelser.

Og for at der ikke skulle være tvivl at jeg ville bevare bevilling af revalidering.


Så dybeste set er det nok et formuleringsspørgsmål for indholdet uanset overskrift ville være det samme.

Så jeg tænker for måske at få en dialog igang at skrive og forespørge hvorfor kommunen mener stk 6 ikke gælder i min situation.

Samt at det undrer mig at når de giver mig medhold i min jobplan var urealistisk og at grundlaget for bevilling af revalidering var mangelfuldt at de så afviser at lave en ny jobplan og ikke vil ajourføre rp men derimod standser revaydelse før det er undersøgt om der er andre revaliderings muligheder.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 17:32   #22
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
kommunen bliver ved med at holde mig hen og jeg kan ikke få noget møde istand pga jeg stadig står på fordelingslisten over nye kontanthjælps ansøgere

Og de kan ikke oplyse mig om hvornår de forventer at kunne tildele mig en jobrådgiver
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 18:59   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja de farmer dygtige, og vi der ikke kan møde kanikke få lov at lade være, sikke et system
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 19:47   #24
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
ja den omvendte verden......

Vejledning bliver til vildledning og samarbejde til modarbejde.

Synd og skam med alle de borgere der kommer i klemme i systemet.
Også for de sagsbehandlere som faktisk gør hvad de kan og får det bedste ud af loven.

Min a kasse vil på mine vegne klage over sagsforløb og jobplan.
Dejligt....... Spændt på om og hvordan kommunen reagerer på det.
Sendes direkte til beskæftigelses ankenævn og med kopi til kommunen.
Så det så bare hvor lang sagsbehandlings tid der er på det.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 13:27   #25
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jeg har fået kvittering fra beskæftigelses ankenævnet om modtagelse af min klage over sygedagpenge stop.

Jeg vil selvfølgelig bede om aktindsigt.

Der var vedlagt kommunens sagsresumé.

Skriver man så sine kommentarer til dette resumé eller laver sit eget resumé og vedlægger?

Kommunen begrunder jeg overgår til reva, men det blev jo stoppet kort efter.
Kan jeg medsende omgørelsen af reva med?

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at jeg ifølge kommunen slet ikke var revalideringsberettiget alligevel og derfor reelt gik fra sygedagpenge til kontanthjælp.

Kommunen skriver endvidere at pga min helbredssituation nu er uafklaret? ? ? ?
(jeg mente da jeg lægemæssigt er afklaret)
Kan de ikke støtte mig indenfor rammen af lab loven før jeg har afsluttet mit forløb på smertecenter dvs til maj ca.

Det har hele tiden været kommunen bekendt jeg var henvist til smertecenter siden marts og inden sygedagpengestop forhørte jeg om det kunne give problemer ift revalidering.

Hvad gør eller skriver jeg? Nogen forslag?

Og skal jeg blive i denne tråd, er ikke sikker på om overskriften er dækkende?
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 15:01   #26
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
har lige fundet ud af at selv om kommunen oplyser jeg ikke kan klage yderligere over min klage over revalidering fordi de giver mig medhold

Så har de truffet afgørelse om at standse reva og alle afgørelser kan påklages.

Så ny klage over klagen på vej, ved ikke om det hjælper men så gør jeg dog noget.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 16:22   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Næ hvor morsomt du jo ved at være lige så langt ude som jeg er, med klage over kalke over klage, dejligt system

Hvis jeg var dig, ville jeg først og fremmest skrive som kommentarer til det de har skrevet (og vedlægge evt kopi som bevis) dvs også skrive at reva er stoppet, og også i det stykke kommentere at du mener du er afklaret, og begrunde hvorfor, og sammen med stille dig undrende over for kommunens vurdering af at du ikke er afklaret.
Når det så er gjort vil jeg efterfølgende skrive det jeg mener mangler, og igen medsende bevis.

Altså først deres og så dit. Og selvfølgelig kan du sende det du sys mangler, så må de ski selv pille det ud de ikke er enig med dig i, det er ikke dit problem at sørge for det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 16:30   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan sende kommentarer til nævnet. Jeg synes faktisk, du kan oplyse dem, hvad der er sket med revalideringen. At du ikke har kunnet klare den, og at den er blevet stoppet kort efter....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 10:04   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du har fået aktindsigt fra Nævnet, skal du tjekke om revalideringen planen er med, samt stop af dette.

Hvis IKKE, kan du med rette, eftersende dette, fordi de dermed IKKE har overholdt §28, samt 7a i retsikkerhedsloven.

Hvis de mener at du IKKE kan revalideres, skal de selvsagt tage stilling til fleks eller pension.

Denne mulighed for at ændre i planen eller andet, fordi din klage over sygedagpengestop, blev behandlet, samtidig med at de var bekendte med at revalideringsplanen ikke holdt.

De kan IKKE henvise til en revalidering, med stop så kort tid efter, vil mit postulat være.

Og JO, LAV endelig din egen beskrivelse af sagsforløb.

Og klag endelig også over revalideringsplan, jobplan i ny sag også. evt sender du bare sagen ind til Nævnet og spørger om det er korrekt at du ikke kan klage over dette, eller at kommunen IKKE vil sende sagen ind.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 16:10   #30
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
jeg har lidt svært ved at få overblik over tingene men gode begrundelser

Der er vidst ikke andet end at prøve at formulere det.
Måske skulle jeg bare starte med at beskrive forløbet fra mit synspunkt.

Og revasagen skal bare med, det skal komme ankenævnet for øre at den var så kort.

Desværre har kommunen ikke skrevet jeg ikke kunne revalideres.
De har givet mig medhold i at grundlaget for revalidering ikke var realistisk.

Se den var lumsk. Og så bruges min oplys om smerteklinik til at jeg er uafklaret og der ikke kan tilbyder nogen foranstaltning for forløbet er slut.

De viste bare jeg var henvist for længe siden og jeg spurgte lige inden jobplan om det ville få konsekvens for reva.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejledninger om forvaltningsret zuza Et godt link! 1 30-06-2009 14:50
Begunstiget forvaltningsret? Netmusen Alt det andet 7 08-08-2008 14:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension