K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2012, 03:10   #11
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg vil også være med, en overlæge skriver ordret
"pgl er 100 % invalid, i hvert et arbejde"
Lægekonsulenten omskriver det til "pgl kunne havde lettere foroverbøjet arbejde, uden tunge løft" og det ikke taget ud af kontekst, ja ellers mangler jeg tivertifald noget 
Selv 12 år efter, skriver han det samme, og det selvom papirerne på mig er blevet værre og værre..
Som jeg skrevet i en anden tråd, jeg tror (lægekonsulenten = en maskine) der fået et negativt program.. 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 08:32   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nogle sygdomme, kan IKKE beskrives med klokkeklare ord, fordi der baseres på indicer.

Men dette kan og blir desværre ofte misbrugt af kommunerne til omskrivning, således at meningen bortfalder.
Da lægeerklæringer(folks sygdom/handicap), kun er en del af udredningen, og dermed afgørelsen, får det i disse sager, pludselig FULD betydning.

Dette kaldes manipulition, og bruges af kommunerne i stort omfang, for at trække sagerne mest mulig.

Så er der sager der glider lettere. Ofte ses en sammenhæng med hvilke pensionsopsparinger der er.
Dette har nemlig betydning for den ydelse de vil modtager ved pension.

I de fleste kommunerne idag, sidder ØKONOMISKE råd og ser på økonomi, og intet andet.
Det betyder at de lader et aftalt sager gå igennem, og resten, får nej.
Gode lægepapir, og ret eller ej.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 09:47   #13
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
se her

Prøv at læse dette meget interessante link
jeg har set dokumentation der beviser at det som artiklen fortæller er korrekt

http://id-freelance.blogspot.dk/2012...itet-i_20.html
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 10:38   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har aldrig oplevet problemer med lægekonsulenter, men jeg har oplevet, at en sagsbehandler (diplomsagsformidler) brugte løgnehistorier for, at få det resultat, som hun (og kommunen) ønskede.

Jeg var i arb.prøvning på et beskyttet værksted og var meget frustreret over, at jeg blev behandlet, som værende totalt og aldeles fuld af løgn.

Jeg havde afleveret den seneste spec.lægeerklæring (som beskriver en reel ryglidelse) til værkstedslederen, alligevel blev jeg behandlet, som om, at det hele udelukkende foregik i mit hoved.

Ca. et år efter, at arb.prøvningen var slut, og jeg var visiteret til fleks, fik jeg endelig taget mig sammen til, at få aktindsigt.

Af aktindsigten fremgik det, at der i min sag lå en visitation til det beskyttede værksted, her skulle der sættes kryds ved "somatiske forhold" eller "ingen somatiske forhold".
Og fa.... om ikke sb har sat kryds ved "ingen somatiske forhold".

Hvis dette havde været en fejl, så vil jeg gå ud fra, at den ville være blevet rettet da værkstedslederen så min spec.lægeerklæring, men eftersom dette ikke skete, så kan jeg kun konkludere, at der var blevet bagt en gevaldig rævekage, udelukkede med det formål, at holde mig på kontanthjælp i et par år mere.

Jeg klagede til jobcenterchefen, var til møde med jobcenterchef, faglig konsulent og en afdelingsleder (fra det beskyttede værksted), jobcenterchefen var enig med mig i, at der var nogle ting der skulle på plads, denne opgave overlod hun til den faglige konsulent (som jeg, af flere årsager, vil betegne som lystløgner).

Den faglige konsulent skulle så skrive et notat, som jeg skulle have til underskrift, men da jeg modtog det var det en sludder for en sladder, ingen indrømmelser dér.

Jeg klagede så til borgmesteren (med kopi til jobcenterchefen) og vedlagde en cd med optagelse fra mødet, borgmesterens kommentar var, at han mente, at alt var gjort som det skulle gøres.

Så klagede jeg til ombudsmanden, som svarede tilbage, at han p.g.a. travlhed ikke kunne tage sig af sagen.

Hvad gør man så?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 10:40   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Jeg vil også være med, en overlæge skriver ordret
"pgl er 100 % invalid, i hvert et arbejde"
Lægekonsulenten omskriver det til "pgl kunne havde lettere foroverbøjet arbejde, uden tunge løft" og det ikke taget ud af kontekst, ja ellers mangler jeg tivertifald noget 
Selv 12 år efter, skriver han det samme, og det selvom papirerne på mig er blevet værre og værre..
Som jeg skrevet i en anden tråd, jeg tror (lægekonsulenten = en maskine) der fået et negativt program.. 
har du aldrig klaget over det, eller selv søgt en §17
netop en §17 er god til dette, da det så skal skrive hvilken behandlingsmuligheder kommunen ser
eller i hvertfald hvordan de mener du kan blive selvforsørgende
hvis du er på kontanthjælp, mister du intet ved det

samt du har vel været i arbejdsprøvning og fået vurderet din arbejdsevne
hvad er der beskrevet i disse papir

for et eller andet er der galt, der bliver nødt til at være et hul

hvordan klare du så din hverdag, har du også hjælp fra kommunen

så søg en §17 og få beskæftigelsesministeriet til at kigge på din sag

dog skriver du at dine papir bliver værre, men hvis du var 100 procent invalid
for 12 år siden. så kan det jo dårligt blive værre
ergo så kan du vel dårligt kunne klare dig selv i eget hjem

tror stadig der er huller i din sag og derfor vil det en rigtig god ting
og få BAN til at kigge den i gennem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 13:26   #16
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
MTVRV1 Jo da, man kan da godt være 100 % uarbejdsdygtig, og så kunne klare sig selv 
Og jo, jeg lige været igennem en arbejdsprøvning som viser (der bliver spillet på tromme) arbejdsevne lig NUL (og det man ikke ser eller der er blevet beskrevet er, jeg nu er kravlende.. bogstaveligt, samtidig sagde aktøren, hvis man kunne få mindre end nul på skalaen, så havde jeg fået det, hun forstod heller ikke hvorfor, med mine papirer jeg skulle i en arbejdsprøvning)
Der har aldrig været nogle huller, ja det skulle da lige være noget andet du tænker på 
Og jo, sørme om jeg ikke får hjælp hjemme, igen, hvorfor føler du også jeg skal være død, før jeg kan få en ftp  (hvis jeg forstår din agumetation, måske jeg forstår hvorfor man skal være død før ftp kommer igennem)
Kommunen indstiller mig til ftp nu, jeg skal bare havde sendt partshøringen tilbage inden den 27, men Hmm.. jeg sgu ikke set eller fatter en brik af alt det gylde 
.

- En ands rappen giver ikke noget ekko, ingen ved hvorfor...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg


Sidst redigeret af Bananen; 21-07-2012 kl. 13:56.
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 15:53   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så må der vel også sket noget i din sag, siden du bliver indstillet til pension
er enig i de har syltet ens sag, hvis man selv presser på for en afklaring
Ja man kan godt klare sig selv, og være 100 % uarbejdsdygtig
det går bare nemmere, hvis man har social serivce ind over sin sag
grunden til jeg spurgte
men hvis din sag har taget 12 år, har du så på noget tidspunkt klaget over behandling
eller anket din sag.
min er måske snart slut efter 4 år, men har også en masse personer ind over min sag
så jeg kan ikke helt forstå at du har været 12 år undervejs hvis de første læger har skrevet
100 % uarbejdsdygtig
især fordi det var i år 2000 hvor det var noget nemmere og få pension end i dag


Men hvis du ikke forstå noget af din ressourceprofil, så kan jeg desværre godt forstå kommunen har kørt dig rundt i 12 år.

du må have held og lykke med din indstilling

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-07-2012 kl. 15:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 17:09   #18
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jo det var nemmere før 2003 at få ftp, men som jeg jo også skriver, så blev 100 % uarbejdsdygtig til flex, max 18 timer incl forberedelse, nu jeg så blevet 200 % fysisk dårligere, altså i stedet for at havde kunne gå, så er det blevet til kravlende, så der intet nyt, papirerne fra dengang og til nu er fuldstændig ens 
Angående min hjælp i hjemmet, så vidste JC det ikke, og da jeg påpeger det, havde det nu ikke den store nyhedsværdi for dem..
Nej aldrig klaget over noget. da jeg ikke har gidet, ej heller haft overskudet til dette, det jo et system der flettet ind i hinanden..
Det har jo altid været sådan som popiae skriver
Citat:
I de fleste kommunerne idag, sidder ØKONOMISKE råd og ser på økonomi, og intet andet.
Det betyder at de lader et aftalt sager gå igennem, og resten, får nej.
Gode lægepapir, og ret eller ej
Hvorfor jeg fået kommune på de skulle søge, er jeg sagde i 2010 at nu må det være min tur (uden fis) og aftalen var (også nedskrevet) jeg gjorde alt hvad de sagde jeg skulle og så vil de søge som en $ 18, og dette er upåagtet at lægekonsulenten ikke er/har været enig.. 
PS. Dette er den sidste chance for mig, pga jeg ikke har et overskud, ej gider slås om noget, synes det rigeligt at havde smerter
PSS. Fra jeg fik min skade til nu, der jeg heller aldrig blevet aktiveret, eller kommet på sjove kursus, ej været til samtaler, som min aktør fortalte, så var der faktisk folk, der vil havde været misundelig, over den manglende aktivering/respons fra kommunen
Held og lykke til selv
Det jeg ikke forstår ved de kommentarer i partshøringen er, jeg skal kommentere på nogle kommentarer, som er kommentarer på mit liv, hvor meget kan andre ikke omformulere ens liv med de rette briller, det viser da bare at reelle ting ikke har noget at skulle sige.
Det er det, rene bingo banko, at få en ftp
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 18:38   #19
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis kommunen bevidst har fiflet med afgørelsen, så vinder man anken.

Jeg har gudskelov aldrig hørt om, eller oplevet, at kommunen bevidst har snydt med lægeudtalelser, men jeg har til gengæld oplevet rigtig mange gange, at borgeren læser sine speciallægeerklæringer på én måde, og kommunen på en helt anden måde - og ofte har kommunen haft ret i deres ''oversættelse'' fordi speciallægen ikke har været klar nok i spyttet.

Man kan sige MEGET om sagsbehandlere og/eller lægekonsulenter, men min erfaring er, at man kan sige endnu mere om speciallæger der ikke kan skrive ordenlige erklæringer, og som væver rundt i udtalelserne der dermed kan give lægekonsulenten frit spil.

Jeg har aldrig (og jeg har set MANGE sager!) oplevet at en velformuleret speciallæges erklæringer er blevet ignoreret. Hverken af sagsbehandler eller af lægekonsulenten.

Omvendt har jeg set massere af skod lægeerklæringer der lagde hele ansvaret over på sagsbehandler og lægekonsulent. Der straks dømte borgeren på et uheldigt grundlag.
Se lige her...

LÆGEKONSULENT: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm
1. Sagsbehandleren løj om mit funktionsniveau..
2. Lægekonsulenten brugte sagsbehandlers oplysninger til at fjerne min hjælp..
3. Lægekonsulenten tilsidesatte min egen læges journaloplysninger..

DET SOCIALE NÆVN:
http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm
1. Det Sociale Nævn omgjorde kommunens beslutning, og gav mig min hjælp tilbage, da der ikke forelå dokumentatiobn for, at jeg kunne klare mig selv..

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
1. Retten i Glostrup dømte mig som taber i sagen mod lægekonsulenten..
2. I en REDEGØRELSE for dommen står der at det var lægekonsuenten skyld, at jeg mistede min hjælp..

PS: Det Sociale Nævn siger, at kommunen har begået fejl. Men det hænger ikke sammen med domstolene, når der indgår lægekonsulenter!!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 18:54   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Prøv fx at google: Vibeke Manniche

Hvis der efterfølgende er nogle der; IKKE har hørt, læst osv. om en utroværdig, faglig udygtig og inkompetent lægekonsulent... -bedes de ansøge om en støttepædagog og en friplads på et VU-kursus


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en sagsbehandler lyve? Gazellen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 12-02-2012 22:10
må en sagsbehandler lyve om din sag skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 7 11-01-2012 00:33
Spørgsmål til de tunge §-Piger/§-Drenge: Arbejdsprøvning/lovhjemmel? Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 21-01-2011 07:58
Dømt for at lyve sig syg zuza Politik og Samfund 35 10-03-2008 12:36
Jeg føler af Kommunen presser mig til at lyve. andi1975 Dit og Dat 2 28-03-2007 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension