K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2011, 07:03   #1
Gubbi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gubbi er ny på vejen
har brug for hjælp fra nogen der ved mere end mig!!

Hey her inde på K10.
Jeg er en pige på 23 som søger lidt hjælp fra jer der ude der ved lidt mere om det danske system end jeg gør. jeg kan simpelthen ikke klare mere, jeg ved ikke hva jeg skal gøre. Jeg har tudet i en evighed nu fordi jeg bare har alt alt for meget at tænke på...

Jeg blev færddig uddannet i Juni 2008 i århus, og brugte herefter meget energi og tid på at finde et arbejde enten inden for faget eller noget andet, jeg var på dagpenge i min fagforening og til samtaler på Job centeret som man skal når man er ledig. efter 1½ år som ledig uden at finde noget bad jeg om hjælp på job centeret for ikke at gå hjemme mere, jeg havde fået nok af det. Jeg kom i løntilskudsjob i en vuggestue som pædagogmedhjælper 30 timer om ugen, i august 2009. i december måned måtte jeg sygemelde mig da jeg følte jeg var sur og gnaven over for børnene, jeg elsker børn og ville ikke byde dem mit dårlige humør. Jeg opsøgte min læge og blev langtids sygemeldt i januar 2010 med depression. min læge henviste mig til Lokal psykriatien i århus hvor jeg gik til nogle samtaler. jeg fik diagnosen Periodisk depression samt genereliseret angst. jeg kom på sygedagpenge ved kommunen og fik selvf. en sagsbehandler der også gerne ville snakke med mig engang imellem. Hun gjorde ikke meget for mig, da hun heletiden gerne ville afvente referarter fra mine samtaler på lokal psyk...

i August måned 2010. flyttede jeg til Sønderborg Kommune og min sag blev automatisk sendt her ned. Lokal Psyk i århus henviste mig til en afdeling her nede og jeg blev kaldt til samtaler begge steder. Min psykriater her nede gav mig ny medecin mod depression og angst + beroligende til natten da jeg ikke sover særlig godt. På Job Centeret ville de ha mig i aktivering 10 timer ugentligt i 6 uger, hvilket jeg klarede ret godt syntes jeg selv. med sidste dag den 21.dec 2010 udover det fik jeg i oktober måned afvide at jeg ville falde for sygedagpenge varighedsbegrænsningen den 31 december 2010, da jeg havde været på sygedagpenge i 52 uger. Jeg har hverken fået noget afvide om den regel, om ressourceprofiler eller arbejdsprøvning eller nogen anden for for praktisk viden i de 10 måneder jeg havde været sygemeldt, så det hele kom lidt som et chok.
Min sagsbehandler på job centeret ville bede om en statusatest på grundlag af min patiantjournal på psykriatisk hospital. som hun skulle bruge i afgørelsen om, om jeg kunne få forlænget mine sygedagpenge. Midt i december bliver jeg ringet op at hun ikke har fået disse papir endnu så hun bliver nødt til at stoppe mine sygedagpenge midlertidig indtil hun ville få papierne, det lød på hende at det ikke ville blive noget problem at forlænge mine dagpenge men hun bad mig alligevel for en sikkerheds skyld, at søge kontanthjælp... (det gjorde jeg så)

Den 23 december modtager jeg brev om "Partshøring Vedrørende planlagt ophør af sygedagpengeudbetaling samt en kopi af udtagelsen fra psyk.
de siger: "patient er henvist fra Århus lokalpsyk idet pt. er flyttet til sønderborg og vi ser hende første gang til visitationssamtale den 21.9.10, patient. har haft megetkummerlig barndom med alkoholiseret mor som har forsømt hende. I forbindelse med at pt. bedste støttefigur blandt voksne, nemlig farfaderen, dør, pt en forværring i sin tilstand. pt. har ved henvisning diagnosen periodisk depression og genereliseret angst. der er meget der tyder på at pt. også har en personlighedsforstyrrelse. Pt. starter ed noritren men får en del bivirkninger, hendes første serum-kontrol viser at hun kun ligger på 225 nmol/l, hvilket er for lavt, pt skal helst op på 400 nmol og hendes dosis ørges til xxx mg gagl. (der er taget ny blodprøve på mig, men den her jeg ikke selv fået svar på endnu)
pt er startet op på aktivering 10 timer/ugtl. Jeg mener ikke det er hensigtsmæssigt at man øger tidspunktet før pt. har en sufficient behandling af sin noritren behandling. pt har været i arbjde i vuggestue men måtte stoppe pga symptomer pt. har således en meget spinkel tilknytning til arbejdsmarkedet, jeg mener at pt. skal mødes med en hel del skånehensyn mht. at skulle have enkelte arbejdsopgaver, at have få og overskuelige samarbejdspartnere og at det måske er en god ide med en mentor-ordning hvis hun skal kunne fungere på arbejdsmarkedet.
Mht. prognosen for fuldt raskmelding vil jeg sige, at jeg mener det er sandsynligt at pt kan blive rask i løbet af 1 års tid, men jeg vil sætte pris på, at vi har en lidt længere observationsperiode for pt. før jeg udtaler mig sikkert om det."

Det var en lang smørre at skrive ind.. Jeg har så haft ringet til job centeret hvor jeg pludselig også fik ny sagsbehandler, og har snakket med ham om det... da de skrive tilsidst i det her brev at de ikke er 100% sikker på jeg kan blive raskmeldt inden for 1 år, mener de ikke at jeg kan få forlænget mine sygedagpenge.... hallllloooo????? ingen kan sku da for fanden sige noget med 100% sikkerhed om hvordan jeg har det om 1 år..... men det er altså deres begrundelse for det..
nu er jeg så røget på kontant hjælp.. og jeg har været til samtale den 4. januar med min nye sagsbehandler på jobcenteret. hun startede med at sige "ja, vi skal jo ha dig i noget straksaktivering" hvorpå jeg svare "det ved jeg ikke om vi skal, jeg er jo sygemeldt...." Hun spørrger mig så om hvem der siger jeg er sygemeldt... og jeg forklare hende at de har sendt det overnævnte brev in til jobcenteret. hun svare "det kan de jo ikke bestemme om du er syg eller ej, jeg skal sætte dig i fuldtids aktivering fra og med i morgen, også skal du forresten også til 3 examens test i dine dansk og mattematik færdigheder på torsdag den 6. januar".........

Efter en lang samtale og en masse information om det her nye sted som jeg skal starte i dagen after, sammen med 110 andre mennesker, kan jeg endelig rejse migop, går ud af døren, og endelig for tårrene til at trille... jeg kunne allerede der ikke klare mere. Nu har jeg så tudet i 2 dage, jeg har sygemeldt mig i dag, første dag på mit nye fuldtids aktivering, da jeg ikke kan overskue på nogen måder hverkan at skulle ud og køre i offentlig trasnportmiddel, men bestemt heller ikke at skulle ud og være sammen med 110 andre mennesker jeg ikke kender? Jeg har det ikke godt når der er mere end 3 mennesker i samme rum som mig, hvordan vil de ha jeg skal kunne fungere blandt 110 af slagsen?

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu, jeg har ringet til min fagforening og bedt dem om hjælp, de ville sende mig nogle papir der skal udfyldes og sendes retur.. Jeg har ikke kunne komme i kontakt med min psykriater da jeg midt i december fik en ny en der ude, og hun har ikke været til at komme i kontak med, efter som jeg ikke har været til samtale ved hende har jeg heller ikke fået mobil nummmer eller direkte nummer til hende endnu.

Jeg føler ikke selv jeg er klar til noget der ligner et fuldtids arbejde/aktivering, og slet ikke med 110 andre mennesker.. kan det være rigtigt de gerne må sende mig ud i det når der er en sådan statusatest på at jeg er syg. og kan det virkeligt være rigtigt at de kan lukke mine sygedagpenge fordi hun ikke kan sige med 100% sikkerhed hvordan jeg har det om 1 år... hun siger jo jeg er syg, og un mener også det er sandsynligt at jeg kan blive rask, så burde jeg ikke høre ind under paragraf 17 nr 3??? Hva skal jeg gøre nu ? er der nogen der kan hjælpe mig? jeg kan ikke klare mere i mit hoved

På forhånd tak til alle jer der gider at bruge tid på at læse den her lange post, og prøve og hjælpe mig igennem det her marreridt jeg står midt i.

Hilsen Gubbi
Gubbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 07:34   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Godmorgen Gubbi.

Sikken en laissez faire behandling du har været udsat for. Samtidig finder jeg det også mere end uheldigt, at du trods uddannelse, er kommet til at gå arbejdsløs i 1 ½ år. Og dit første arbejde ender ud i en sygemelding.

Men du er trods dine vanskeligheder på rette vej, nemlig at bede om hjælp.

Jeg mener, du straks bør gøre flg.:

1. ringe til din fagforening og bede om en hurtig tid til en samtale m. en socialrådgiver - papirerne kan du udfylde hos dem.

2. ringe til hovednr. psyk. Sønderborg, og gøre dem opmærksom på at du ha det rigtigt dårligt og derfor har brug for at tale ENTEN m. den nye psyk. ELLER bare m. én. Du har det for dårligt, punktum.

3. Bestille tid hos din prak. læge hurtigt til min. 30 min. samtale, hvor du fortæller, hvordan du har det: grådlabil, angst ect. Derpå hvordan din sit. er i forhold til jobcenter og manglende forlængelse af SDP selvom du ikke er rask. At du er i behandling hos psyk., fortæl hvem og hvad. Og sig at du ikke ved hvordan du skal kunne klare aktivering i din nuværende situation. Og spørgs så lægen om hvad denne mener? Sørg for at have en ny tid inden du går derfra lidt frem.

4.. Via skriftligt brev bede om aktindsigt, som afleveres personligt. Desuden har du et kopi m., hvorpå du får datostempling og underskrift for modtagelse.
Se under nyttige link, her kan kopiere aktindsigt til dette brug.
En sådan aktiindsigt er central for både dig, men også for fagforening til at hjælpe dig ordentlig.


Så vil jeg pt. ikke proppe mere ind her, men lige stille et spørgsmål, og sige du skal passe på dig selv. Brug dine kræfter på ovenstående 4 i nævnte rk.følge.

Spørgsmål:

1. har du svaret noget til den partshøring?
2. hvornår er din ankefrist på manglende forlængelse af SDP?
(bør være 4 uger fra du har modtaget afgørelsesbrev)
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 07:47   #3
Gubbi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gubbi er ny på vejen
Godmorgen gunvor, håber du har sovet for os begge 2, for jeg har nemlig ikke sovet endnu
Tak for dit hurtige svar.

1) Jeg havde sidste frist mandag den 3. januar kl 12.00 til at svare på min partshøring, men eftersom min psykriater var på ferie mellem jul og nytår, min fagforening var lukket, og kommunen også var lukket, kunne jeg ikke få fat på nogen inden mandag den 3. Så jeg snakkede med fagforeningen den morgen, inden, og de bad mig ringe op til ham og sige at de mente jeg hørte ind under pargraf 17 nr.3.... men det kunne han ikke bruge til noget der oppe sagde han til mig i telefonen.. også forklarede han mig begrundelsen for at de ville blive stoppet, nemlig at hun havde skrevet hun ikke var 100% sikker om hvornår jeg ville være rask...

2) Jeg har endnu ikke fået noget brev hvor der står jeg kan klage? det eneste/sidste brev jeg har fået er mit partshørings brev. så jeg ved heller ikke hvordan jeg anker sagen, jeg troede det var det min fagforening ville gøre? iiiiih! pas, jeg ved det ikke, jeg aner ikke hvordan alt det her fungere :S
Gubbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 08:08   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I og med at du har sygemeldt dig på første dag i aktiveringen mener jeg det vigtigste er, at du kontakter egen læge og fortæller denne om tingenes tilstand, hurtigst muligt.
Dette kan evt. gøres pr. telefon i morgenkonsultationen.

I et forløb som det du er i nu, med kommunen, er det meget vigtigt, at du hele tiden har din læge med på sidelinien.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 08:52   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Vovse peger ganske rigtigt på noget central, men da jeg var uvis på om, hvor godt kendskab din prak. læge har til dig pga. din flytning, ville jeg selv foretrække en personlig samtale, således at der ikke kommer mudder i kontakten og forståelsen af trådstarters sitaution.

Det er nemlig vigtigt, som Vovse også fremhæver, at du har en godt til og forstående forhold fra din prak. læge i din nuværende sitaution.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 12:33   #6
Gubbi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gubbi er ny på vejen
du har helt ret, jeg kender ikke min læge overhovedet, og det er også derfor kommunen kun har indhentet papir fra min psykriater. Men jeg har nu alligevel bestilt en tid ved min læge nu, så jeg kan snakke med hende om det.. men der var ingen tider før den 18. Januar. der er jo lang tid til, nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre indtil da? skal jeg bare sygemelde mig hverdag også vente på den tid den 18?
Jeg er bare så bange for de begynder og trække i min kontanthjælp hvis jeg melder mig for meget syg, jeg har ikke råd til at blive boende som det ser ud pt, men det fungere da slet ikke hvis de også begynder at trække i mine penge
Jeg har det rigtig skidt i de her dage, så jeg har også ringet og spurgt om jeg kunne snakke med min psykri. men hun er på ferie til på mandag. nu har jeg bedt dem om at finde en eller anden anden der kan ringe til mig i dag, så jeg kan få snakket med nogen om det. men jeg tvivler bare på de kan hjælpe mig? de kan vel ikke gøre så meget når job centeret ikke mener jeg er syg :/ ?

tak for svarene
Gubbi
Gubbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 13:17   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gubbi.

Rigtigt godt du allerede har handlet trods du har det så dårligt. Klap dig selv på ryggen.

Det vigtigste er, at du har været i kontakt m.såvel prak. læge som psykafd. regner med de har ført notat om din henvendelse.

Da din prak. læge først har tid d. 18.01. vil jeg ringe til dennes sekr. el. din læge i morgenkonsultation i morgen tidlig, for at gøre opmærksom på at du har måtte melde dig syg i aktivering, fordi du har det så dårligt. Når dette er noteret i din sag, vil lægen siden kunne henføre til, at du allerede har taget kontakt pr. denne dato.

Men jeg er desværre ikke klar over lovgivning på kontanthjælpsområdet og aktivering, så ehr må andre træde til.

Man sad lige og tænkte på flg. mulige løsning: at du kunne tage derhen hver morgen, og derpå tage hjem pga. du er for angst til at være der. Så er du jo mødt frem, har forsøgt, men da du ikke kan magte det, må du derfor gå hjem.


Ang. din prak. læge: nu i din situation, hvor du har det så dårligt, at din læge må give dig en akuttid, det kan ikke vente 14 dage!!!! Har du gjort sekr. el. hvem du har talt m. klart, hvor dårligt du faktisk har det. Ellers ville jeg overveje små antydninger om, at du står på kanten rent psykisk med et skridt ud i luften, således at de forstår alvoren i din situation. Således at det er muligt, at lægen kan prioritere mel. forkølelse og alvorlige situationer. Og ring for øvrigt gerne, når du har en af dine tudeture, dette fremmer også forståelsen for hvordan du har det nu.

Ang. psyk.afd.: hvis de ikke ringer tilbage i dag, ringer du i morgen tidlig, så snart de har åben. Og samme procedure. Samtidig beder du om en akuttid hos din tildelte psyk, som skulle være der man. Ligesom du beder dem notere i din journal, at du nu 2 gange har forsøgt, at komme i kontakt m. en psyk.

Selvom du er velformuleret og måske også en m. intellektuelt overskud, kan jeg klart læse, at du har det dårligt pt., og som du selv skriver har brug for hjælp. De sidste år har bestemt ikke været nemme for dig, samtidig er du i aug. flyttet. Bliv derfor ved at bede om hjælp, ring gerne hver/hveranden dag, nogle gange hjælper dette på forståelsen, idet de så tager samtalen for, at du ikke skal ringe igen næste dag. Desværre er der alt for mange i dagens DK, som ikke evner at lytte. Men så må man lade dem høre det igen og igen indtil de lukker ørerne op.

Ang. din sygedagpengesag: så må du også få en tid hos din fagforening i næste uge,(hvis lokalafd. ikke vil gå ind i det med det samme, så ring til forbundet), samt bede om aktindsigt, som nedenfor skrevet.

Men først skal du have læger og aktiveringsfravær på plads op til weekenden.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 13:47   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gubbi Se meddelelser
Men jeg har nu alligevel bestilt en tid ved min læge nu, så jeg kan snakke med hende om det.. men der var ingen tider før den 18. Januar.

Så vil jeg kraftigt anbefale dig, at ringe til lægen i hendes telefon-konsultation.

Du kan starte med at præsentere dig, gøre opmærksom på at du er ny patient, fortælle at du har psykiske problemer, og at kommunen har sendt dig i en aktivering der ikke overholder de skånehensyn som psyk har beskrevet, og at du er blevet nødt til at sygemelde dig.

Det er vigtigt, at du gør dette, da du risikerer, at kommunen indhenter en status-attest fra din læge, og hvis denne ikke har hørt fra dig vil kommunen opfatte det som at du ikke er syg.

Af kommunen forventes vi at gå til læge for selv de mindste bagateller, og gør vi det ikke, så fejler vi ikke noget i kommunens øjne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 14:20   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej

Du må ikke være bange for at du lige pludselig blive trukket i kontanthjælp.
Du sygemelder dig, og det er vigtigt at du bliver ved med at gøre det.

BEMÆRK: Du bør kontakte din sagsbehandler og fortælle, at du har været nødt til at sygemelde dig fra denne aktivering på grund af stærk angst. Foreslå et nyt møde hvor I kan drøfte hvad der skal ske.
Du kan spørge, om de har et stabiliserende projekt; eksempelvis noget hvor du kun skal møde op et par gange om ugen til motion og støttende samtaler. Hvis du tror at det kunne være godt for dig

Igen: Du bliver IKKE trukket i kontanthjælp fra den ene dag til den anden så længe du følger spillereglerne og sygemelder dig. Du vil formentlig blive indkaldt til et møde på jobcentret, så du kan lige så godt selv tage kontakt til dem.

Jeg forstår ikke, hvordan den sagsbehandler tillader sig at sende dig i aktivering der går direkte i strid med den udtalelse fra psykiateren. Er ked af at du er blevet udsat for det.

Hvis du overhovedet på nogen måde kan vil jeg råde dig til at møde op på aktiveringsstedet.
Fortæl, at du har angst og er virkelig bange for at skulle være et sted med så mange mennesker.
Du kan ringe til dem og fortælle at du har det rigtig dårligt, og spørge, om du kan komme ind og få en snak med dem.
På den måde får de sat ansigt på dig, og de kan med egne øjne se hvor dårligt du har det.
Jeg ved godt at det er noget møg at udsætte sig selv for noget der er så ubehageligt, men jeg tror, at det vil være godt at de kan videregive beskrivelse af hvor dårligt du har det.

Men som de andre vil jeg sige, at du skal insistere på at få en aftale med en eller anden på psyk hurtigst muligt. Lige meget om det er en sygeplejerske eller en psykiater.
Bed om at de noterer i din journal hver gang du er i telefonisk kontakt med dem.
Det er utrolig vigtigt at psyk følger dig tæt når du har det skidt.

Hvis du har svært ved at holde dit hjem kan du spørge socialforvaltningen om der er mulighed for at få en hjemmevejleder/støtte-kontaktperson. Bemærk: Socialforvaltningen ikke jobcentret.
Det er en person som kommer i dit hjem og hjælper dig med de ting du har brug for. De gør ikke tingene for dig men kan støtte dig i at udføre opgaver og overskue alt det du ikke kan overskue mht at tage kontakt til steder og holde styr på hvad du skal.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 15:35   #10
Gubbi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gubbi er ny på vejen
I kommer med rigtig mange gode ideer, jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte.
men nu tager jeg dem lige lidt af gangen, og jeg har også lige snakket med overlægen fra psykriatien, så det vil jeg også gerne fortælle jer om.

starter lige med det der er _godt nyt_!! Overlægen, som også er den person der har skrevet statusatesten til kommunen, ringede til mig da jeg havde bedt om at snakke med en eller anden, og min egen kontaktperson ikke var til stede denne uge. Jeg fortalte hende min situation og at jeg nu var sat på kontant hjælp og sat i fuldtids aktivering på trods af hendes vel skrevne atest om at jeg IKKE måtte sættes længere op end de 10 timer ugentligt.
hendes gentagende svar var "jeg er rystet".

Hun syntes det er totalt uacceptabelt at de forsøger at sparre penge ved at sætte mig på kontanthjælp og sagde selv at de prøver på at sparre det forkerte sted i den her situation!!! Hun vil nu kontakte kommunen og prøve at rede mine sygedagpengee hjem igen! jeg er så glad for at der endelig er en der gør noget for at hjælpe mig, og at der endelig er noget forhåbenligt positivt der er ved at vise sig.

Hun vil også gerne ha mig startet i noget nyt medicin fra og med i dag, så jeg kan få lidt mere ro i hovedet, det skulle være noget kraftigere og virke bedre. men bivirkningerne er tørhed i munden og træthed, det er jeg så mindre glad for, men det må jeg jo tage med!

som i siger (og som jeg også selv har tænkt på) ville det være en god ide at ha taget ud til en samtale på mit aktiverings sted, men jeg har bare ikke haft overskud til at tænke på at skulle der ud. Bare busturen ville være et marreridt for mig, og idet jeg ikke sover om natten falder jeg somregel først i søvn kl 4-5-6 stykker om natten, og jeg ville skulle stå op kl 5. for at møde derude til kl 7 da der ligger langt ude på landet. jeg hører ikke mit ur om morgenen hvis jeg kun har sovet i få timer, og jeg får det somregel slået fra i søvne :/
Jeg bor dog sammen med min kæreste som selvfølgelig gerne ville hjælpe mig, men han syntes heller ikke det kan være rigtigt at jeg skal der ud, så han har også sagt jeg skal sygemelde mig hver dag og laed vær at tænke så meget på hvad kommunen siger, også følge min krop istedet.

Ang. min prak. læge så HAR kommunen indhentet en attest fra dem også, men eftersom min læge ikke kendermig valgte de at smide den væk igen, også indhente den ude fra psyk istedet for. derfor har jeg heller ikke haft yderligere kontakt til min læge da jeg ikke troede det var nødvendigt at have dem med ind over når psyk var med ind over, men som sagt har jeg en tid den 18. så jeg tager der over og sætter hende ind i hva det er der foregår, men vil ikke ringe til hende i morgen tidlig, nu hvor psyk vil psøve at redde trådene ud for mig.

Jeg har også fået brev i dag, med det endelige svar om at mine sygedagpenge er blevet stoppet, og jeg har fra i dag, og 4 uger frem til at sende en klage ind. jeg ved bare ikke om jeg skal begynde og få sat igang med den klage nu, i tilfælde af at psyk ikke kan rede mine sygedagpenge??
Men på den anden side, hvis ikke hun kan rede dem, hvem kan så, tænker jeg?

Hvordan finder jeg ud af, om hun har kunnet gøre noget? sender de mig brev om det, eller er der et sted jeg skal prøve og tage kontakt i morgen for at høre? jeg skal jo ha noget afvide så jeg kan få lavet den her klage hvis ikke der er lavet ændringer i situationen.!?
Gubbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har virkelig brug for nogen kloge hoveder nu. Indiansummer Alt det andet 6 03-07-2013 21:58
har brug for hjælp - kan jeg selv gøre mere Dikal80 At søge førtidspension 9 23-10-2012 10:30
nogen der ved mere om ny" regler.. ledighedsydelsen. annech Politik og Samfund 2 15-03-2012 22:18
Har brug for mere viden Mimsemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-11-2011 22:30
Nogen her med erfaring/oplevelser ved brug at private socialrådgivere.. @PerChr Politik og Samfund 0 06-11-2010 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension