K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 19:17   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det jeg bare ikke forstår, er at kontanthjælp idag, kommer et mdr efter man har søgt. Så søger man kontanthjælp den 13.dec 2010, så kan man først få fra den 13.jan.2011.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 19:23   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Partshøring iht. Forvaltningslovens §19, betyder det, at du kan komme med indsigelse til den afgørelse, kommunen har planer om at træffe INDEN de stopper sygedagpengene.

Samtidig vil jeg gøre opmærksom på flg.:

"Kapitel 9 – Forlængelse af sygedagpengeperioden
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,"

hvilken jeg mener, de bør forlænge dine sygedagpenge efter.

Kunne su skrive helt nøjagtig hvad de skriver i deres afslag? Så er det nemmere, at forholde sig til, desuden kunne det være godt du også fik nogle principafgørelser.

Maden kalder, så jeg vender tilbage elllers kommer der sikkert bidrag fra andre også.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 19:37   #13
truckertina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: 2000
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
truckertina er ny på vejen
Så har der været partshørring de svarede tilbage med det her:
Citat:

Der forlægger ikke lægelige oplysninger om, at du kan genoptage erhvervmæssig beskæftigelse inden for 2 *52 uger efter den 31.05.09- dvs. inden 31.05.11

Jeg skrev en klage, citat:

jeg har efter samtale med sb (30. nov. 10) været i kontakt med min psykiater, som oplyste , at der er ikke indhentet en lægelig vudering af min nuværende situation og hendes vudering af mine muligheder for at vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

Hun svarer så igen med, Citat:

jeg vuderer, at der foreligger relevante psykiatriske oplysninger i sagen, og at vuderingen fra psykolog fra incita er tilstrækkeligt vuderingsmateriale...
truckertina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 19:42   #14
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Ok incita. dem har jeg ikke gode erfaringer med. Kan du ikke også søge aktindsigt i incita?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 22:17   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej truckertina.

Måske fik jeg ikke forklaret mig ordentlig, men partshøring er at du får tilsendt din resoruceprofil (RP), hvoraf det gerne skulle fremgå i konklusíonen, hvad de indstiller dig til. HVORPÅ du har tid til, at henvholdvis tilføje mangler og evt. modsigelser på hvilket grundlag de vil bedømme din sag.

Du skriver flg. svar fra dem:
Citat:
Der forlægger ikke lægelige oplysninger om, at du kan genoptage erhvervmæssig beskæftigelse inden for 2 *52 uger efter den 31.05.09- dvs. inden 31.05.11
Har du aktindsigt, hvorfor det så skulle fremgå om psykolog fra Incita skulle have ytret sig om, at du ikke genoptage ordinært arbejde idenfor 2 X 52 uger?

Hvis dette er tilfældet, så skal de forlænge eft. et andet nr. for mulig afklaring, hvis der ikke er mulighed for du får det bedre på meget lang sigt skal de forlænge dig nr. 4, som omhandler enten fleks el. FP.

Du skriver også:
Citat:
Hun svarer så igen med, Citat:

jeg vuderer, at der foreligger relevante psykiatriske oplysninger i sagen, og at vuderingen fra psykolog fra incita er tilstrækkeligt vuderingsmateriale...
Det er lægekonsulenten, der skal vurdere om der lægefagligt er tilstrækkelig grundlag for at vurder din sag, og ikke SB. Du bør derfor læse i lægekonsulents udtalelse, hvad denne skriver.

Kan du få hjælp af fagforening til denne anke, el. borgereservice omkr. sagsbehandling, de taer sig nemlig ikke af selve afgørelsen. Således at du ikke selv skal sidde med dette?

Hvis ikke, så skriv på denne tråd, hvor vi kunne give dig mere hjælp til anke af afgørelsen, hvis du beskriver dit forløb herinde.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 22:19   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tt,

Har du sendt en officiel klage til kommunen over sdp. stop ? Ellers skal du gøre det, der er en klage frist som står i papirerne vidst nok på 4 uger. Husk også at få efterset din ressourceprofil og se om den er iht. din person, kommunen har det med at skulke med denne under sdp. ikke mindst.

Såfremt kommunen giver sig selv medhold (som de desværre ofte gør) så klager du videre til Beskæftigelses ankenævnet (BAN), det er set af folk får genoptaget deres sag i det de får medhold fra BAN.

EE

Ps. Så Gunvors indlæg efter mit, jeg vil bare sige at for at få aktindsigt i lægekonsulentes vurderinger af din sag skal du specifikt anmode din sagsbehandler herom, ved en alm. aktindsigt medfølger lægekonsulents udtalelser ikke såvidt jeg har erfaret.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-12-2010 kl. 22:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 22:28   #17
truckertina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: 2000
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
truckertina er ny på vejen
Er igang med at lave klagen og har til d. 10.01.2011.. Er ikke helt med på hvad du mener med ressourceprofilen ang. om den er iht. min person???
truckertina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 22:33   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, du skal læse ressource profilen og checke at de har udfyldt de felter de nu skal. Tilsvarende skal du checke om de nu har udfyldt som de skal, altså iht. dine ressource og deslige. Da jeg røg ud af sdp. i 2007 var der felter der slet ikke var udfyldt af min sagsbehandler og ressource profilen er et meget vigtigt element i ens sag, det beskriver dig for fremmede eks. BAN, pensionsnævnet osv.

I mens har jeg siddet og tænkt på om du ikke burde kunne forlænges iht. §27 stk. 4:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Du kan jo endnu ikke bestride et job på det ordinære arbejde, så derfor burde du kunne forlænges iht. ovenstående. Jeg ved ikke rigtigt hvor du har 2 x 52 uger fra, det er jo utroligt svært at gisne om psykiske lidelser, var der nogle af dine læger der pegede på denne eller Incita ?

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 28-12-2010 kl. 22:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 09:34   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej truckertina.

Jeg er stadig usikker på om, du har fuld aktindsigt? Dette indbefatter såvel Incita som lægekonsulentudtalelse. Når man søger aktindsigt er det selvfølgelig i ens fulde sag, hvis du ikke har fået dette bør du gøre opmærksom på, at du selvfølgelig mener FULD aktindsig. Se under nyttige links øverst her på K10.

Det er også vigtigt, at du i din RP får tjekket om afsnittet m. helbredsmæssige oplysninger har alt med. Hvis ikke bør du skrive, hvad der mangler, og bede dem tilføje disse mangler.

Samtidig er det i konklusionen, at din SB vurderer din samlede RP og henstiller til mulig løsning. Derfor er den også meget central.

De andre dele af RP skulle de du gerne kunne genkende dig selv, hvis der er konkrete fejl, bør også dette skrives og bedes rettet.

Med hvilken begrundelse stopper de dine SDP?

Hvordan m. hjælp til klagen? Kan du klare det selv?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:45   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. partshørring; du skal have tilsendt samtlige dokumenter, hvorpå de har afgjordt dit sygedagpengestop.

Håber at du har fået lavet ressourceprofil, og at du har haft denne i partshørring, for at få indført dine egne bemærkninger.

Godt at du klager over sygedagpengestop.(vigtigt; hvis din læge siger at du kan arbejde ordinært inderfor 2x52 uger, fremhæves dette i klage).
Hvad siger din fagforening?

Vedr. kontanthjælpen; Korrekt at det lyder til at du får kontanthjælp for hele måneden.
Det er ikke iorden. Du skal have sygedagpenge indtil Sygedagpengestop.
Herefter FRA DATO kontanthjælp.

Den går ikke, bare at modregne! Klag over dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad betyder det...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 28-07-2012 01:19
Hvad betyder det?? Smutter76 Alt det andet 10 22-08-2011 17:31
Hvad betyder det? JacobA Jeg er kommet i praktik. 4 04-04-2011 20:14
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Hvad betyder det ? Raadvild Alt det andet 2 03-02-2011 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension