K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 16:59   #11
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg fik besked på at min sagsbehandler ville indstille til førtidspension i maj. Min ressourceprofil var først færdig først i oktober og skulle nu være sendt videre til endelig afgørelse. Så det er lang lang tid at vente på det.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 17:17   #12
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Tak for indlægget Taasi!

Ked af at høre om din besværlige situation, håber det løser sig i nær fremtid!

En af de væsentligste ting jeg har lært ud af mit lange sygeforløb er at være tålmodig.

Selvom man synes tingene går hovedrystende langsomt, så er der ofte ikke andet at gøre end væbne sig med tålmod.

Det lyder rigtig træls at det skal være sådan, men sådan fungere systemet desværre. Ofte er det sådan at jo mere man presser desto mere besværligt bliver det hele for en selv.

Sagsbehandleren har et hav af andre sager, der også skal gøres færdige. Og min kommer altså ikke bare sådan foran i rækken, ligemeget hvormeget jeg råber op. Jeg vælger at have tillid til min sagsbehandler og give hende tid til at få tingene gjort.

Hvis det så skulle vise sig, at hun ikke lever op til min tillid, ja så kommer der helt andre boller på suppen, men der er vi ikke nået hen endnu.
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 17:22   #13
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Hej Næsebjørn!

5 måneder er lang tid!

Tog du ikke fat i sagsbehandleren undervejs for at høre hvor langt hun var? Og hvilket besked fik du?
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 19:28   #14
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
mine sagsbehandlere har haft min sag i deres hænder i 11 år nu- og min resourse profil er så godt som blank- jeg har mistet både tillid og tålmodighed- hvis ikke derkommer gang i min pensions sag når de modtager den psykolog profil de har forlangt blev lavet på mig ( fordi de ville bevise at mine smerter efter et brud i ryggen er psygiske ikke fysiske) ja så hører de fra min advokat, og dernæst fra en avis eller tv- jeg er syg, det blir aldrig bedre- og de slider mig op ved at trække det hele i langdrag.

stol ikke på at de gør deres arbejde til tiden blot fordi du gir dem den tid de skal ha! de skal overholde loven som alle vi andre skal. og derved deres tidsfrister.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 11:25   #15
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Så kom brevet

Så modtog jeg sgu min ressourceprofil med posten her til morgen!

To be continued....
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 11:33   #16
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser
Hej Næsebjørn!

5 måneder er lang tid!

Tog du ikke fat i sagsbehandleren undervejs for at høre hvor langt hun var? Og hvilket besked fik du?
Jo jeg havde fat på hende flere gange men efter som kommunen har hyret et firma ude fra til at ordne den slags var det som at slå i en pude. Både min støtte kontakt person og min sygeplejerske fra distrikt psykiatrien havde fat i dem flere gange uden held og der blev skrevet breve om hvor psykisk belastende det var for mig. Det hjalp ikke en dyt. Kommunerne tager den tid det vil, uanset. Det er ihvertfald min erfaring
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 13:30   #17
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Sunnydob!

Spændende, hvad der står i ressourceprofil!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser
Så modtog jeg sgu min ressourceprofil med
posten her til morgen!

To be continued....
Det vigtigste afsnit i ressourceprofilen er sidste afsnit: "Samlet vurdering"

Her er gengivet de vigtige lægefaglige og socialfaglige vurderinger i sag, mundende ud i anbefaling af mulighed for arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse videre, når ordinært job ikke er muligt: Førtidspension (revalidering, Fleksjob).

Der har været debat her på K10 i september 2010 om, hvilke lægefaglige og socialfaglige vurderinger, der behøves for at opnå førtidspension. Her er link til denne debat:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125366#post125366

Sammenhold punkter i beskrivelse i link med "Samlet vurdering" i din ressourceprofil, så får du fingerpeg om anbefaling i din sag.


Held og Lykke! Det fortjener du!

Sidst redigeret af Katharina; 09-11-2010 kl. 14:27. Årsag: Forkortelse af indlæg.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 13:32   #18
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Det undre mig næsebjørn at din kommune, som jeg har forstået det, har gjort brug af en anden aktør i forbindelse med udarbejdelse af ressourceprofil.

Jeg kan huske at Svendborg kommune for et par år siden overtrådte loven ved at gøre dette.

"Lovgivningen er klar og tydelig. Ressourceprofiler er en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres til anden aktør. Den skal udarbejdes af en kommunal sagsbehandler i samarbejde med den sygemeldte"

Tjeck denne tråd, som har taget emnet op:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6980

Synes det er vigtigt at gøre dig obs på dette!
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 13:54   #19
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Næsebjørn:

Det skal lige siges, at jeg ikke er noget ørn indenfor lovgivnings-junglen, men at en ressourceprofil til anden aktør slog mig..

Hvis du vil være helt sikker på, om det er foregået korrekt i dit tilfælde, så vil jeg anbefale dig, at lave en tråd og rådfører dig med nogle af de garvede brugere herinde, der er meget mere inde i stoffet end jeg.

Katharina:

Screener jeg min endelig vurdering i res. profil om mod punkterne, så ser det godt ud!

Nu vil jeg bruge nogle dage sammen med min ven til at læse res. profil godt og grundet igennem!

Derefter så krydser vi alt hvad der kan krydses og håber på en hurtig proces!
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 11:34   #20
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Endelig efter års usikkerhed og kamp...

Så kom afgørelsen dumpende ind ad brevsprækken til morgen.

Jeg er blevet tilkendt førtidspension pr. 1/2-2011

Efter at være kommet gennem det første nævn og de havde belyst at alt var på sin plads for en indstilling til pension, så gik der 3 dage efter jeg havde indsendt bemærkningsskemaet indtil jeg så her i dag stod med afgørelsen i hånden.

Er simpelthen så ufattelig lettet og kan slet ikke fatte at det nu er blevet min tur til at skrive, at jeg har fået pension!

Tror lige der skal gå nogle dage før hovedet er helt med
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28
Hvor lang tid tog det? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2010 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension