K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2012, 22:59   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
personlighedsforstyrelse

er der nogle her på k10 der er blevet tilkendt flex pga emotionel ustabil personlighedsforstyrelse impulsiv type??

det er min nye diagnose oveni kronisk migræne ??

har været på kontanthjælp i 11 år i kbh kommune hvor der ikke skete en pind.. er nu flyttet og min nye sagsbehandler er ved at finde ud af hvad der skal ske med mig? her henvist til stolpegården? er der nogle der har erfaringer med dem?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 23:15   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Min ven er blevet tilkendt førtidspension på den diagnose, så flex burde absolut også være en mulighed
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 23:31   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
er der nogle her på k10 der er blevet tilkendt flex pga emotionel ustabil personlighedsforstyrelse impulsiv type??

det er min nye diagnose oveni kronisk migræne ??

har været på kontanthjælp i 11 år i kbh kommune hvor der ikke skete en pind.. er nu flyttet og min nye sagsbehandler er ved at finde ud af hvad der skal ske med mig? her henvist til stolpegården? er der nogle der har erfaringer med dem?
http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...er+Stolpegard/

De skulle være specielt dygtige til incestproblematikker og helt unge borderlinere - ihvert fald for år tilbage.

De har både dagtilbud og ophold.

læs på den fyldige hjemmeside.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 08:23   #4
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg er borderline impulsiv type og har fået førtidspension sidste år.

Jeg kender stolpegprden. Jeg var der 2 x 10 uger som dagpatient. Og indlagt om natten også i en periode, hvor jeg var meget dårlig.

Det hele startede med en fødselsdepression. Og da min datter var tre måneder blev hun passet i Stolpegårdens vuggestue, imens jeg var i terapi.

Jeg fik noget hjælp og omsorg. Kantinen har ualmindelig god mad. Det var godt for mig, fordi jeg ikke havde spist i et par måneder.
Jeg var i gruppeterapi, hvilket var utrolig hårdt.
Det er noget tid siden. Dengang hed det jeg led af reaktiv depression og angsneurose.

Jeg lærte at se nogle sammenhænge og sige fra og blive vred, hvilket jeg aldrig var. Men jeg blev aldrig rask.

Samtaleterapi hjælper ofte ikke på angst og efter at der var rodet voldsomt rundt i min psyke og alt var vendt på op og ned endte det hele med, at jeg blev indlagt på Bispebjerg psykiatrisk afdeling.

Men husk ikke at sammenligne dit forløb med mit.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 13:23   #5
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har selv en personlighedsforstyrrelse og oplever at samtaleterapi hjælper utroligt meget, det samme har min ven der har impulsiv oplevet.
MEN der er ingen tvivl om at tidligere i mit sygdomsforløb havde jeg ingen gavn haft af samtaleterapi.
Jeg synes du, trådstarter, skal give det en chance, og synes du det bliver for meget må du sige fra overfor behandlerne.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 17:12   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lige for at slå det fast igen....

Der er ikke nogen der bliver fleksjobsvisiteret eller får førtidspension pga en eller flere diagnose(r)....

Man vurdere det udefra din arbejdsevne....og ikke ud fra dine diagnoser...

Der kan jo være stor forskel fra menneske til menneske hvordan en diagnose opleves...

Så det er din arbejdsevne du skal se på...med hensyn til om du kan blive fleksjobsvisiteret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 19:14   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
netop

en eller flere diagnose(r).... skal bruge til og se om der er behandling eller medicin
ellers kan man ikke bruge det til noget i forbindelse med fleks eller pension
det er udelukkende ens arbejdsevne der skal vurderes i forhold til fleks eller pension

11 år er lang tid på kontanthjælp, men hvis dine lægepapir ikke beskriver at din funktionsevne ikke er nedsat med 50 procent eller mere
så bliver det svært med fleks og især med pension.

så det er nok her du skal have din fokus. når alt så er beskrevet og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
først her skal man ind og vurdere din arbejdsevne. det gør man så ved en arbejdsprøvning

for hvis dine lægepapir ikke er i orden og din funktionsevne ikke er beskrevet ordenligt og alle behandlingsmuligheder er udtømte
så kan kommunen ikke vurdere din arbejdsevne og ergo så kommer du ikke videre i systemet
om man så er på kontanthjælp resten af livet
du skal huske kommunen arbejder efter denne
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet


men kender så ikke hvad der stå i dine lægepapir og så bliver det svært og råde dig til hvad du skal gøre
ja nogen bliver syltet, men de fleste er fordi de ikke kender hvordan i kommunne arbejder
hvis man ikke selv presser på for en afklaring, så sker der netop intet
men igen skal ens lægepapir være i orden og det kan udmærket tage 3-4 år før alle behandlingsmuligheder er udtømte
men formoder du har været hos psykiater i en del år og der må være lavet en status

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-07-2012 kl. 19:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 18:29   #8
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
netop

en eller flere diagnose(r).... skal bruge til og se om der er behandling eller medicin
ellers kan man ikke bruge det til noget i forbindelse med fleks eller pension
det er udelukkende ens arbejdsevne der skal vurderes i forhold til fleks eller pension

11 år er lang tid på kontanthjælp, men hvis dine lægepapir ikke beskriver at din funktionsevne ikke er nedsat med 50 procent eller mere
så bliver det svært med fleks og især med pension.

så det er nok her du skal have din fokus. når alt så er beskrevet og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
først her skal man ind og vurdere din arbejdsevne. det gør man så ved en arbejdsprøvning

for hvis dine lægepapir ikke er i orden og din funktionsevne ikke er beskrevet ordenligt og alle behandlingsmuligheder er udtømte
så kan kommunen ikke vurdere din arbejdsevne og ergo så kommer du ikke videre i systemet
om man så er på kontanthjælp resten af livet
du skal huske kommunen arbejder efter denne
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet


men kender så ikke hvad der stå i dine lægepapir og så bliver det svært og råde dig til hvad du skal gøre
ja nogen bliver syltet, men de fleste er fordi de ikke kender hvordan i kommunne arbejder
hvis man ikke selv presser på for en afklaring, så sker der netop intet
men igen skal ens lægepapir være i orden og det kan udmærket tage 3-4 år før alle behandlingsmuligheder er udtømte
men formoder du har været hos psykiater i en del år og der må være lavet en status
kommer fra kbh kommune ,og der er ikke sket en dyt, har lige fået min aktindsigt og der står nada .. ikke engang en rersurse profil er der blevet lavet

det er glostrup hovedpine center der har lavet diagnosen på mig samt kronisk migræne og hovedpine , har gået derude siden 2005 , fik så først at vide for et par md siden hvad de havede skrevet i mine papier, efter jeg er flyttet kommune (herlev) samt ny læge. det var min nye læge der kikkede de forskellige epikriser igennem fra glostrup,og så så hvad de havede skrevet og henviste mig på det grundlag til stolpegården.

så det er vel og starte helt forfra her i herlev ,med resourse profil og alt det andet ? syntes bare det er chokende at kbh kommune ikke har gemt mere på mig end de har ?? er det normalt? da jeg søgte indsigt sagde damen at det ikke var sikkert de havede alt på mig ,at det godt kunne være noget var smidt ud? når nu det var så mange år det drejede sig om??

nu håber jeg bare stolpegården kan hjælpe mig med at skrive noget fornuftigt til herlev kommune når jeg er færdig med behandling og måske løbende ? nogle der ved om stolpegården kan lave noget dokument til kommunen?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 19:30   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
syntes bare det er chokende at kbh kommune ikke har gemt mere på mig end de har ?? er det normalt?
ALT i egen sag - fra 2000 op til flexbevilling i 2004 - er pist væk if. nuværende SB.

Så ja, mange unormale forhold er normalt i Jobcenter København - men lovligt kan det ikke være.

(har selv alt min sag fra dag ét)

Hvad er dog Jobcenter Kbh.s begrundelse for et 7-årigt ophold på et Hovedpinecenter?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 19:51   #10
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
ALT i egen sag - fra 2000 op til flexbevilling i 2004 - er pist væk if. nuværende SB.

Så ja, mange unormale forhold er normalt i Jobcenter København - men lovligt kan det ikke være.

(har selv alt min sag fra dag ét)

Hvad er dog Jobcenter Kbh.s begrundelse for et 7-årigt ophold på et Hovedpinecenter?
er ikke sikker på jeg forstår dit sidste spørgsmål
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension