K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2012, 21:14   #1
fortune
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
fortune er ny på vejen
nogen der kender til denne situation

jeg sidder i en situation, hvor jeg bor i en lejlighed, jeg ikke kan holde ud at bo i. jeg er hved at betale, min gæld af til lejligheden, gælden er færdig betalt i september måned .som sagt kan jeg ikke, holde ud at bo i denne her lejlighed,det har detsværre ikke, været af eget valg i og for sig, jeg har måtte til flytte til den. jeg ville vide om ens kommune, ikke burde gå ind og hjælpe en, uanset hvad når man har førtispension vis man ønsker et nyt sted pga ens sygdom ?

af personlige årsager, har jeg valgt at lade være med at skrive bo pæl, det er jo os i og for sig underordnet.

alt hjælp på hånd tak
fortune er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 01:07   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jo kommunen kan hjælpe, pga sygdom, men da du ikke oplyser hvad du fejler så det svært at sige, feks hvis man fysisk handicappet, så kan man jo få kommunen til at hjælpe hen i en bedre egnet bolig, hvis man er sindslidende, så bliver det mere pløret, for så det måske historien (hvad der er sket før, er man i krig med naboerne, har der været klager o.s.v) så det er lidt svært..
Jeg kun beskrevet to måder, som jeg kender til, måske der andre
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 01:15   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen kan kun hjælpe hvis der er tale om tilflytning til ældre-bolig (som man skal visiteres til), alt udover dette, må man selv finde ud af med div boligselskaber. Med mindre man skal ud i noget bosted og den slags.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 11:28   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved faktisk ikke hvad kommunen har pligt til, i sådanne situationer, men som helenekr er inde på, så kan man ofte finde en løsning sammen med boligselskabet.

I det boligselskab jeg bor i har jeg f.eks. ofte set, at en beboer, der bor på 1. eller 2. sal, som bliver syg og ikke længere kan klare trapperne, får en stue-lejlighed.

Uanset om man bor i et boligselskab eller ej, så er det en god idé, at være skrevet op på deres venteliste, man kan evt. stå som passiv, så man ikke får tilbud om boliger, men optjener anciennitet, som kan komme til gavn den dag man evt. får brug for en bolig.

De større boligselskaber har afdelinger i mange byer, og ofte flere afdelinger i samme by.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kender denne medicin? Azathioprin Arrow Indiansummer Alt det andet 0 25-06-2013 07:15
Er der nogen der kender lidt til denne problemstilling Aastrup Spørgsmål ang fleksjob 1 24-04-2013 00:13
kender nogen denne læge? musen63 Alt det andet 2 06-10-2010 18:31
Nogen der kender denne psyk? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-04-2010 22:49
Nogen der kender denne Psykiater? lisapigen Dit og Dat 1 17-01-2009 01:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension