K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2014, 01:08   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af feirai0cu9meng Se meddelelser
Hvad gjorde du så? Hvad gjorde banken?

Jeg var på kontanthjælp op til min indlæggelse, så der kom penge ind på kontoen. Jeg magtede ikke noget og hvis noget ikke blev betalt op til min indlæggelse så lod jeg det stå til, da jeg nogle gange er bange for at åbne breve.. men der blev altid overført penge fra "lønkonto" til min budget, så banken burde ikke have nogen grund til at lade være med at beltale.
Ja ok, så må det jo være din egen skyld at tingene ikke blev betalt, hvis du bare lod stå til og ikke åbnede brevene før indlæggelsen.

Ved ikke om der er forskel på budgetkonti i de forskellige banker, men min kører jo pr automatik - banken skal ikke foretage sig noget. Pengene går ind, regningerne bliver betalt pr automatik, uanset om jeg er her, i udlandet, indlagt eller ej - det er jo det der burde være formålet med en sådan budgetkonto (styr på regningerne).

Når det så er sagt, så er det underligt du ikke har fået en socialrådgiver der hvor du har været indlagt - man plejer at få en person med det samme, der netop ordner alle ens regninger, abonnementer mm, og sørger for at bank, kommune mf er orienteret om, at man er indlagt, og derfor ikke selv er i stand til at betale sine regninger, tømme postkassen, lufte hunden, orienterer familien - eller hvad man nu har af forpligtelser....

Så hvad der lige er gået galt i din sag, er ikke til at vide....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 07:36   #12
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af feirai0cu9meng Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at nogen kan gøre mig klogere på ..

Jeg har fået mig frivilligt indlagt på psyk sidste år, da jeg ikke kunne overskue noget som helst. Jeg har en ADHD diagnose og har døjet med stress episoder ad flere omgange .. sidste år kunne jeg ikke klare mere og fik mig selv indlagt, da jeg var på vej til at skade mig selv.. Jeg har været indlagt i omkring 3 måneder.

I den periode holdt jeg derfor op med at beltale regninger, da banken (Jyske bank, de røvhuller) lod det stå til og afviste betalinger af husleje, varme og EL fra budget kontoen.

Det gjorde, at jeg nu har oparbejdet et gæld til disse virksomheder, som jeg forsøger at afbetale. Jeg er på kontanthjælp og har begrænsede muligheder for at betale.

Jeg gerne afbetale det jeg kan, men jeg forstår ikke, at jeg kunne ende i sådan en situation på grund af en indlæggelse på psyk. Er det ikke normalt, at folk bliver syge? Hvordan skal banken reagere?

Er der nogen mulighed for at klage over banken og evt. få det gæld ud af verdenen? Hvem kan hjælpe mig?
Ja jeg tænker også som nogen af de andre, at de penge der ikke blev brugt til din husleje mv., da må være et sted. Har du tjekket at de ikke står og putter sig på en evt. budgetkonto?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 08:28   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
et buget konto køre jo auto, hvis der er penge, så det er nok noget med der ikke har været penge.
Og så kan man jo ikke gøre noget via banken, de passer jo bare deres job.

Og da du har afdrags muligheder, tror jeg ikke du får noget ud af at søge enkelt ydelse, for det er jo noget de går meget op i, at man skal starte med, at søge afdrags ydelser.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 08:43   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg har en bugdet konto og undrer mig lidt over hvad der er gået galt..,jeg er så godt som aldrig i kontakt med banken,det er kun ved nye ting der. Skal ind på bugdet eller ting der skal ændres .

Jeg betaler lidt mere ind end der er behov for - både for at være sikker og så hvis der nu kommer en uforudset regning kan jeg tá penge derfra ..

Men det kører jo bare derud af ...så noget må være gået galt et sted..ved ik om man skal forny det i nogen banker ..der Ka jo være forskel ,.

Men det er da banken ligegyldig hvad jeg laver ,,og ik laver og hvorhenne..blir pengene overført betaler de mine ting

Jeg ville gå i banken først og bede ón en skriftlig forklaring på hvad der kan være gået galt ,,,selvom en bank er en forretning - og skal tjene penge undrer det mig de stoppede ,,,især hvis der er penge nok på kontoen..

Gør mig ondt du skal sloges med de ting oveni i sygdom ,det fylder


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 08:57   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved godt når man er syg ryger penge tit et forkert sted hen men der er joo hverken bankens eller kommunens ansvar.

Men dette er barskt, når der skal afdrages for meget på en gang.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 09:09   #16
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
VNu spørger jeg sikkert rigtig dumt men er det ikke spild af i forvejen små resoourser at kontakte banken for at høre hvorfor de ikke er betalt . Fakta er jo at de ikke er betalt . Og eftersom vedkommende skriver at kontant hjælpen er gået ind på lønkontoen i mens indlæggese så må pengene jo stå på en af vedkommendes kontoer. I alle banker er det således at regninger som bliver betalt over betalingsservice automatisk bliver betalt hvis der er penge på budgetkontoen til at betale de fulde beløb som er tilmeldt servicen .
Er det uforudsete regninger som er kommet mens du har været indlagt så har du mulighed for at søge om enkelt ydelse i kommunen . Og så vil jeg da mene at en borger i dk som er ude af stand til at varetage sin egen sitiution af enten den ene eller anden grund har krav på en værge . Om det skal foregå i privat eller kommunalt regi ved jeg ikke men det må være en ansvarlig for personer som sætter igang . På hospitalet som det er i dette tilfælde må det jo være en leder på denne afdeling som kan sættes til ansvar .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 12:40   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du manuelt overfører til en budgetkonto hver måned og er stoppet med det, ja så stopper banken dine betalinger, da der skal være dækning for beløbene. Surt men prøv at få det redt ud.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension