K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2013, 15:49   #1
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Ulovlig magtanvendelse

Hej alle.

Jeg bliver udsat for magtanvendelse.
Det kan jeg ikke gøre så meget ved.
Jeg har intet gjort. Jeg skal "kontroleres" og er "umulig at nå" - med hvad er ikke nærmere beskrevet.

Hvad jeg dog troede jag kunne gøre noget ved, var at de ansatte (almindeligt jobcenter-team) også beviseligt bryder alle love om brugen af magt mod borgerne.

Fordi de slipper afsted med det, er det begyndt at blive fysisk også, i det omfang at vagter nu også griber fat i mig, når jeg bliver smidt ud af bagdøren.

Jeg kan ikke holde det ud mere, og jeg ville ønske af hele mit hjerte at det stopper. Jeg har kontaktet alle jeg kan forstille mig har myndighed til at stoppe det. Jeg er fuldstændig desperat.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 15:56   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ok.. jeg har så aldrig prøvet at blive smidt ud af bagdøren af en vagt på jobcentret..

Du må fortælle lidt om hvad der er gået forud..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 16:02   #3
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Hej alle.

Jeg bliver udsat for magtanvendelse.
Det kan jeg ikke gøre så meget ved.
Jeg har intet gjort. Jeg skal "kontroleres" og er "umulig at nå" - med hvad er ikke nærmere beskrevet.

Hvad jeg dog troede jag kunne gøre noget ved, var at de ansatte (almindeligt jobcenter-team) også beviseligt bryder alle love om brugen af magt mod borgerne.

Fordi de slipper afsted med det, er det begyndt at blive fysisk også, i det omfang at vagter nu også griber fat i mig, når jeg bliver smidt ud af bagdøren.

Jeg kan ikke holde det ud mere, og jeg ville ønske af hele mit hjerte at det stopper. Jeg har kontaktet alle jeg kan forstille mig har myndighed til at stoppe det. Jeg er fuldstændig desperat.

Nu tager de jo ikke bare fat i folk for sjov ...det nægter jeg simpelt hen at tro på ....kan du ikke komme med nogle informationer om hvordan din opførsel har været ?
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 16:18   #4
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Jeg vil gerne forklare det nærmere, men hvis I ikke tro mine ord i den oprindelige besked, så opnår jeg ikke ret meget ved at prøve at overbevise Jer med flere ord desværre
Jeg har heldigvis for mig beviser for det hele, men det er ikke derfor jeg er her.

Herinde henvender jeg mig udelukkende for at få støtte, efter at være udsat for vold af statsansatte. For at I kan vurdere mig og danne Jeres eget indtryk, vil jeg selvfølgelig prøve at overbevise Jer alligevel

- Jeg har kommet til møder med jobcentre i hele københavn siden 2007.

- Jeg har aldrig før haft probleer med de ansatte, før jeg kom i en konflikt
med de ansatte på dette specifikke jobcenter.

- Jeg har prøvet at rejse pension på forliggende grundlag og jeg har prøvet at
få adgang til brobyggerordningen.

- De ansatte nægter. Jeg insistere. De ansatte kalder vagter.

- Der går 3 måneder og det hele starter forfra en gang til.

Jeg er ikke ude efter en medalje, jeg skriver herinde om at de ansatte, i en forvaltning, i en retstat, der beviseligt ikke følger loven, når den udsætter borgere om de sværeste magtmiddler de har til deres rådighed.

Det er begrædeligt at der ikke kan ses forbi hvad jeg har gjort ,eller ikke har gjort, ved disse møder.

Det påvirker på ingen måde andres pligt til at overholde loven, det må alle ganske enkelt forstå af sig selv, fordi jeg vil ikke beskæftige mig med flere argumenter for at jeg skal udsætte for vold.

Jeg har intet gjort disse mennesker.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 17:21   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man ansøger om førtidspension på det foreliggende grundlag....ja så skal man bare aflevere en ansøgning ved skranken og få en kvittering på det.....

Er det det du har gjort....og var det der de blev fysiske....

Har de anvendt magt imod dig....ja så skal det være skrevet ned....søg evt aktindsigt så du kan se hvad der står...

Selvfølgelig spørger folk ind til hvorfor og hvad der er sket....når der ligefrem bliver brugt vold imod en borger....

Det er jo ikke helt almindeligt at der bliver brugt vold imod borgere som intet gør....så det er nok derfor de spørger...

Du har selvfølgelig retten til at lade være med at svare....

Men det kommer selvfølgelig an på hvad det er du vil have hjælp til og hvorvidt nogen kan hjælpe dig når du ikke ønsker at fortælle hele historien...

Men fortæl i det mindste hvad det er du nøjagtig vil have hjælp til...

Ps...

Hvis du intet selv har gjort...som du skriver...så ville jeg personligt selv tage en bisidder med hver gang jeg skulle møde op på kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 21:14   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja jeg tænker også at løsningen er at du søger disse ting skriftligt, så du ikke skal tale med nogen, og hvis du så får afslag, så anker du.. på den måde bliver sagen vurderet af en uvildig instans, der ikke består af de medarbejdere du er kommet på kant med.

Og så når du bliver indkaldt til møder, tager en bisidder med.

Det hjælper ikke at insistere på et møde, du skal søge skriftligt og få en kvittering ved skranken på at du har søgt. Så skal de forholde sig til din ansøgning... så kan de ikke bare nægte.

Det er en bedre måde at insistere på at blive taget alvorligt på.. som ikke går så meget ud over dig selv, for du må være helt færdig efter sdan et møde, fordi du ikke føler at du kommer nogen vegne eller bliver hørt..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 11:04   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Vil du oplyse hvilke Jobcenter det dreje sig om - evt i en PB?

Er det Jobcenter Nyropsgade, kan du med fordel omgående henvende dig til Borgerrådgiveren i København Kommune, idét han kører sag på dette Jobcenter i forvejen.
Jobcenter Musvågevej er også under skærpet opsyn fra Borgerrådgiveren, idét de to centre har fået massive mængder klager over inkompetence og lovbrud i behandling af borgerne.

Der findes overvågningskameraer på bl.a. jobcentre - bed evt. Borgerrådgiveren om hjælp til at få optagelser set igennem, til evt. støtte af dine klagepunkter.


http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...-over-kommunen
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 11:20   #8
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Tusind tak for Jeres tid, jeg sætter pris på at I lytter & at I prøver at forstå.

Jeg har på nuværende tidspunkt indleveret en skriftlig ansøgning ved skranken og krævet en kvittering.

---------------------------------------------------
Nærmere forklaring om episoden med "teknisk vold":
Da jeg allerede er blevet udsat for 3 forskellige episoder hvor vagter blev brugt til mine samtaler, gik jeg til Borgerrådgiveren og tryglede om at de skaffede mig mæling og en mulighed for at stoppe situationen.

Jeg frygtede på det tidspunkt at det ville blive til vold.

Mens jeg venter på Jobcenterets svar på klagen, bliver jeg indkaldt.
Jeg bliver smidt ud efter 8 min, da jeg vil rejse en pensionsansøgning på forliggende grundlag.

Jeg forlader sevfølgelig lokalet omgående, og gå derefter til en vagt på gangen og spørger HAM om jeg godt må gå ned til skranken, når jeg er blevet smidt ud af min sagsbehandler... fordi jeg vil gerne rejse denne ansøgning.

Sagsbehandleren kommer direkte hen og afbryder min samtale med ham og beder ham følge mig ud.

Jeg blev stående og spurgte gentagende gange om jeg så stadig måtte gå til skranken og sagde at de helst ikke måtte smide mig ud uden at besvare et så simpelt spørgsmål.

Deres "overvagt" som jeg kender ganske godt efterhånden, kommer til og en ung sagsbehandler står og ser til.
Dette gør at jeg er omringet i et hjørne, og den "yngre" vagt griber da fat i mig, fordi han skulle jo få mig ud, og jeg blev stående.

Den ældre vagt, der kender loven bedre, får ham OMGÅENDE til at slippe mig.
Det var så 3sekunders teknisk vold, mens jeg venter på at få svar på en klage over deres fuldstændigt ulovlige brug af selve magtmiddlet.
Efterfølgende bliver jeg smidt ud af babdøren, mens jeg gentager mit spørgsmål om jeg er velkommen i skranken.
Jeg tør ikke gå derom og prøve lykken, og jeg begynder at overveje at komme til næste møde med et skildt der trygler offentligheden om hjælp
---------------------------------------------------------------

Som resultat blive jeg indkaldt til extraordinære møder, med det grundlag at jeg har spurgt om rådgivning ang. pension.
Da jeg bliver væk, stopper de min kontanthjælp.

-----------------------------------------------

De ansatte besvare min klage ved at påstå at de ALDRIG har benyttet vagter imod mig og at jeg blot forstiller mig forløbet.
Jeg går direkte til Borgerrådgiveren med journalen, som tydeligt fortæller om mindst 2 af gangene, og ligeledes tydeligt viser at centret ikke holder loven om magtbrug.
De ansatte ændre forklaring til at jeg er "umulig at nå" og skal "kontroleres".
Min klage bliver afvist, med grundlaget: "De ser ikke anden udvej".

Teamets chef skriver så til mig personligt, og fortæller at de har snakket sammen og er "samstemmigt enige" om hvad de skal sige om mig.

--------------------------------------------------------------

Jeg gentager lige for klarhedens skyld, jeg er her ikke for at påstå jeg er sød og venlig når jeg kommer til møder med disse mennesker overhovedet.

Jeg er blevet udsat for magtanvendelse som jeg i første omgang fandt mig i, mens jeg formodede at jeg ville modtage den lovpligtige opfølgning.

Der kom først fysisk kontakt mellem mig og vagterne da jeg er blevet udsat for 3 ulovlige overgreb allerede. Denne kontakt blev omgående afbrudt af den højere rangerende vagt på stedet.

Hvordan forstiller mennesker sig, at jeg har opført mig?
Jeg græder en del til møderne, jeg trygler og beder dem om ikke at kalde vagter på mig medmindre jeg fortager mig noget ulovligt.

Jeg gør at de føler sig dårligt tilpas, det er ret tydeligt for mig.

--------------------------------------------------------------

Dette forgår over måske 2år, jeg ved det ikke.
Jeg laver ikke andet end at sidde og skrive rykkere til de forskellige instanser, fordi jeg skal til møde igen om et par uger, og de har fået min klage afvist.

----------------------------------------

Til de der mener at der er en pointe i at mene jeg har fortjent det selv:

Hvis en borger dræber et andet menneske i personens seng og bliver hentet af politiet og sat i fængsel; skal politiet udfylde nogle papire og sende personen til en dommer....

Jeg er en lille bitte kvinde der har forstyret personalet, ved at HØJT GRÆDENE påstå at der begås så store lovbrud imod mig, at jeg FAKTISK er højlydt med vilje, for at tiltrække VIDNER fra gangen.

Jeg indrømmer at jeg FORSTYRRE deres arbejde, fordi deres arbejde består i at spare penge og der er åbenbart en grund til de ikke vil lade mig søge.

---------------------------------------------------------------------

For at besvare hvad det er jeg vil:
Jeg vil have hjælp, stop dem, de kan lige så godt rive tøjet af mig, der er intet der holder dem tilbage.

JEG har jo, som folk er hurtige til at nævne herinde også, muligvis gjort et eller andet forkert.

Jeg ville skrige på hjælp nøgen på støget, hvis det ville opnå noget som helst yderligere end en hospitalsindlæggelse.

Jeg vil have at folk ved hvad der forgår.

---------------------------------------

Jeg kender ingen, jeg er fuldstændigt udelukket fra nogen kontakt med samfundet, jeg kan ikke medbringe en bisidder.

Jeg kan ikke optage episoderne.
Jeg kan ikke få dem til at skrive ting ned.

---------------------------------------

Ingen lader til at interessere sig særligt meget for den optagelse der er af vagterne der omringer og griber i mig.

Borgerrådgiveren lader til at være bekymret for at min sag vil have konsekvenser for alle på kontanthjælp, hvilket jeg ikke forstår da jeg er sygemeldt.

----------------

L.S, jeg sender dig en privat mail, med hvilken afdeling der er tale om, som offentligt tillæg vil jeg tilføje:

Jeg har cirkuleret på jobcenter siden 2007 og jeg har ALDRIG før dette spicifikke sted, haft konflikte med de ansatte.

Op til få MÅNEDER inden de ansatte nægter forløbet overfor Forvaltningen, har de beskevet mig som, Sød, Høflig.

---------------------------------------------

Jeg beder alle der læser dette indlæg, om at gøre andre opmærksomme på det.
Jeg vil også gerne høre alt I måtte tænke om situationen, fordi det driver mig til vanvid at sidde med alene.

Med venlig hilsen Glemt
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 11:48   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er ikke nok at jobcenteret notere anvendelse af fysisk magt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Har de anvendt magt imod dig....ja så skal det være skrevet ned....søg evt aktindsigt så du kan se hvad der står...
Heldigvis er det ikke nok at notere at man har anvendt fysisk magt, det er kun indenfor det psykiatriske område, og så selvfølgelig i politiet at dette gør sig gældende.

At tage fat i et andet menneske kan være to ting, enten selvtægt eller nødværge.
Selvtægt straffes...
Nødværge skal afklares i forhold til om det er nødværge eller simpel selvtægt, det har vi den dømmende magt til.

Ang. det psykiatriske område, skal det nævnes at manendelse af magt, selv ned i mindste detalje skal indberettes, derefet kan patienten med hjælp fra en uvildig vejleder afgøre om sagen skal bringes for patientklagenævnet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 15:27   #10
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Mange tak for din kommentar NøgneTær

Det er nemmelig rigtigt, det er ikke nok at de skriver det ned, og Borgerrådgiveren har også givet mig den fulde liste, med alle de ting Jobcenteransatte skal gøre, når de vælger at det er nødvendigt at benytte magt eller tvang mod borgerne.

Men dette jobcenter er ret ligeglade med alt. Selv det at skrive ting ned var ret kompliceret for dem.

Heldivis er det ret svært at gemme at man systematisk og gentagende får en borger smidt ud og det stod selvfølgelig nævnt flere gange.

--------------------------------------------------------------------------------------------
"Borgeren var ikke truende, men meget ked af det og grædende" <- citat fra journalen ved første gang.
Jeg havde (grædende) bedt en mandelig sagsbehandler om at de begyndte at føre til journals hvad der skete.
Hans møde med mig blev afbrudt, da den kvinde der delte kontor med ham, mente at jeg forstyrrede hende arbejdsro.
Han oplyste til vagten at han havde styr på situationen og fik ham til at gå.
------------------------------------------------------------------------------
Min klage har derfor afstedkommet en vejledning til journalisering, således at alle på dette jobcenter, nu med sikkerhed vil få det ført til journals i det hele taget.
De står ved 3 ud af 4 episoder, med synes ikke at de havde anden udvej end at "kontrolere" en umulig borger.

Så officielt har Forvaltningen altså givet mig et svar på en klage, der STADFÆSTER for Jer alle hvis I også modtager kontanthjælp, at SELV om de ansatte ikke føre journal korekt ELLER følger lovens bestemmelser (opfølgning, mæling, formål, udvej, klagevejledning ovs.) - så er det helt ok. Bare.

Loven siger jo også direkte at alle lovgivninger om borgeres rettigheder bortfalder, såfremt der simpelthed ikke er penge til at overholde dem.
Så jeg er utrolig bange for at min klage bliver afvist hele vejen gennem systemet.

I mellemtiden vil jeg bare gerne væk fra de menneske jeg har indgivet en klage over og hvis chef skriver til mig at de har talt om og samkørt, deres fælles forklaring.

Sidst redigeret af GlemMig; 31-08-2013 kl. 15:34.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Journalpligt ved magtanvendelse? GlemMig Alt det andet 12 06-10-2010 21:10
myndighedsudøvelse Ulovlig? empowerment Politik og Samfund 7 28-06-2010 23:20
Ulovlig praksis zuza Nyt om loven 15 19-02-2009 15:28
Magtanvendelse på Jobcenter Aabenraa zuza Lægekonsulenternes Rolle 14 16-08-2008 12:45
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension