K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2011, 15:47   #1
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Alle muligheder skal være udtømte!

Og tilstanden skal være stationær, for at der kan bevilges flex el pension.

Hvad menes det helt præcis med dette? Altså ”Alle muligheder skal være udtømte”

Jeg har i dag været hos min psykiater og her spurgte jeg ham, hvad det betyder. Han’s svar var, at jeg skulle være vel medicineret og at jeg ha' været igennem de behandlingstilbud der var, såsom kognitiv beh..

Jeg er nu, ifølge min psykiater vel medicineret, til tråde for, at medicinen ikke har den store effekt/virkning på mig - desværre. Jeg ville give min højre arm, for at slippe af men den skrøbelige psyke. Jeg har også været i et kognitivbehandlings forløb på 6 md.. Har også været igennem en udredning, hos en overlæge i psykiatri.

SÅ nu kommer mine spørgsmålet/:

Er alle mine muligheder så udtømte??? Hvad kan kommunen mere finde på, at udsætte mig for? Udover den arbejdsprøvning jeg p.t. er i gang med?

Jeg er panisk ved tanken om, at kommunen kan finde på, at sig elektrochok som sidste mulighed. Kan kommunen kræve dette???

Håber i hjælpsomme, skønne og kloge hoved derude, kan hjælpe mig, endnu engang.

Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 17:06   #2
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Jeg skriver det kort...

Hvis du ikke kan omskoles til andet job (revalidering)

Hvis du ikke kan godkendes til flexjob

Hvis du ikke kan komme i lægelig behandling og blive rask inden for en overskuelig fremtid (ét år)...

Når din helbredsmæssige tilstand er vedvarende (over ét år)

Hvis alle afprøvningsforløb (psykolog, arbejdsprøvning, smerteteam o.lign.) viser, at du har mindre end en tredjedel arbejdsevne (12 timer) tilbage...

Og alle lægefaglige papirer peger i samme retning...

Og din resourseprofil ikke peger i nogen positiv retning på bare et af de tretten punkter...

Så er alle muligheder udtømte!

Og så kan din sagsbehandler vælge, at sende dig på kontanthjælp eller indstille dig til en førtidspension.

Mvh. Gert

Sidst redigeret af LimoGert; 01-06-2011 kl. 17:16.
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 00:42   #3
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa .. Jeg hæftede mig ved denne sætning "Jeg er panisk ved tanken om, at kommunen kan finde på, at sig elektrochok som sidste mulighed. Kan kommunen kræve dette???"

Dette har kommunen vel ikke sagt til dig er sidste mulighed for behandling ? hvis kommunen har sagt dette og virkelig vil tvinge dig til dette, skal du henlede deres opmærksomhed på De internationale Menneskerettigheder, idet der her er tale om en toturform, som er ulovlig, at anvende på noget menneske.


Vh. maybeline2you... som snart ikke kan blive rystet over noget mere
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 04:19   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej lille mig.

Du skriver:
Citat:
kommunen kan finde på, at sig elektrochok som sidste mulighed. Kan kommunen kræve dette???
Jeg ville mene, at der uanset behandling må gælde de samme regler, som eks. m. lykkepiller, at det skal være din læge/psykiater, der peger på dette som en mulighed, og ikke kommunen.

Det vil derfor være centralt, at din psykiater udtaler sig om, at behandlingsmulighederne er udtømte, og din helbredsmæssige tilstand er vedvarende. Ud fra dette bliver det kommunens opgave, at vurdere som Limogert skriver.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 08:11   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillemig,

I mit tilfælde gjorde kommunen det at jeg til sidst blev sendt til en anden psykiater som blev spurgt til behandlingsmuligheder. Han pegede så på afprøvning af et andet pille præperat i 3 mdr. og så måtte min psykiater give status herefter.

Dette resulterede i at alle behandlingsmulighederne er udtømte, da jeg allerede i nogle år også havde været i kognitiv terapi.

Mht. arbejdsprøvning, som jeg også har været i, der har jeg jo lige fået afslag på ftp. §18 endda. Pensionsnævnet mener at jeg lige skal over et erhvervscenter for afprøvning, dette til trods for at sagen skulle afgøres på det social faglige grundlag og hele den helbredsmæssige afklaring peger på nul arbejdsevne.

Held og lykke med din afklaring og arbejdsprøvning.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 16:39   #6
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
puhhh ha.. føler med dig, lille mig..
jeg er selv endt i samme sted.. min 52 uger var gået i feb.. og jeg var ikke rask nok til arbejdsmarkedet/afprøvning.. fik lavet en erklæring ved en psykiater som sagde at jeg skulle afprøve intensivering med medicin og støttende samtaler.. mod svær depression og svær PTSD.. jeg kommer så på kontanthjælp efter de 52 uger fordi alle muligheder ikke var udtømte.. de kan godt se at jeg skal under revalidering eller flex når jeg er klar til det pga. mit fysiske helbred, men det kunne ikke gøres indenfor de 39 uger med arbejdsprøvning osv..
jeg spørger om hvor længe jeg skal være på kontanthjælp, og det skal jeg til jeg er stationær også selvom det vil tage år før jeg er klar.. så længe der er bedring så er det kontanthjælp..
så kender alt for godt den håbløse situation.. jeg vil 100% gerne være "normal", rask, men på den anden side kan man godt føle at det bedste ville være ingen bedring..

mine erfaringer med randers kommune er at her skal man tage imod de muligheder de eller deres konsulenter mener kunne være en mulighed.. her snakker ingen af de kommunale medarbejdere sammen, og svar på spørgsmål er en by i rusland..
jeg håber for alt i verden ikke at du eller andre skal få så store problemer..

men det er vel op til din psykiater hvornår alle muligheder er udtømte..?? så hvis din psykiater siger udtømte så er der udtømt.. normalt retter kommunen sig jo efter de speciallægeerklæringer de får..
F.eks så ham der lavede min erklæring til kommunen gjorde f.eks opmærksom på at jeg ikke skulle i samtale terapi, som man normalt får i samarbejde med depression.. men at man skulle medicinere mig og støtte mig til at få det bedre og når jeg så var "fornuftigt" oppe så skulle jeg gennem EMDR-behandling, for ikke at provokere mit PTSD og de ting jeg har været udsat for gennem mig liv.. det er det mest fornuftige for mig som han ser det - men det er jo så ikke de fedeste papirer for mig set fra den pengemæssige side..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 19:01   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser
Jeg skriver det kort...

Hvis du ikke kan omskoles til andet job (revalidering)

Hvis du ikke kan godkendes til flexjob

Hvis du ikke kan komme i lægelig behandling og blive rask inden for en overskuelig fremtid (ét år)...

Når din helbredsmæssige tilstand er vedvarende (over ét år)

Hvis alle afprøvningsforløb (psykolog, arbejdsprøvning, smerteteam o.lign.) viser, at du har mindre end en tredjedel arbejdsevne (12 timer) tilbage...

Og alle lægefaglige papirer peger i samme retning...

Og din resourseprofil ikke peger i nogen positiv retning på bare et af de tretten punkter...

Så er alle muligheder udtømte!

Og så kan din sagsbehandler vælge, at sende dig på kontanthjælp eller indstille dig til en førtidspension.

Mvh. Gert
Hvor har du dette fra? Især den med 1 års begrænsning på at komme i lægebehandling og blive rask. Står dette virkelig nogen steder??
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 19:20   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser
Jeg skriver det kort...

Hvis du ikke kan omskoles til andet job (revalidering)

Hvis du ikke kan godkendes til flexjob

Hvis du ikke kan komme i lægelig behandling og blive rask inden for en overskuelig fremtid (ét år)...

Når din helbredsmæssige tilstand er vedvarende (over ét år)

Hvis alle afprøvningsforløb (psykolog, arbejdsprøvning, smerteteam o.lign.) viser, at du har mindre end en tredjedel arbejdsevne (12 timer) tilbage...

Og alle lægefaglige papirer peger i samme retning...

Og din resourseprofil ikke peger i nogen positiv retning på bare et af de tretten punkter...

Så er alle muligheder udtømte!

Og så kan din sagsbehandler vælge, at sende dig på kontanthjælp eller indstille dig til en førtidspension.

Mvh. Gert
Jeg må som Tassi stille mig meget undrende over for det der. Det er jo direkte modstridende punkter.

Vi har mange gange herinde diskuteret det med timeantal og flexjob. Så vidt vi er kommet frem til er det med 12 timer kun en tommelfingerregel som langt fra bruges konsekvent.

Dertil kommer, at man efter at have været syg i ét år ganske vist kan vurderes ikke at ville blive rask - eller opleve en væsentlig forbedring - inden for endnu ét år, men man kan ikke få førtidspension på det grundlag.

Jeg tror ikke der er ret mange der får afklaret deres sag tilstrækkeligt til en førtidspensionssag inden for et par år.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:12   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja den med et år holder ingen steder
en pensionsag tager som regel noget over 3 år
kun hvis man mangler begge arme og ben, får man pension inden for et år

min tilstand har ikke ændet sig i 3 år og ingen behandlingsmuligheder
men det er da rigtig jo længere tid der går jo tættere er man på pension
når der ikke er sket nogen ændring
min sag ligger hos lægekonsulenten for femte gang på 3 år
da min sagsbehandler mener jeg skal have pension
men stoler ikke på dette system længere, så har ingen forventninger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 04:26   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja den med et år holder ingen steder
en pensionsag tager som regel noget over 3 år
kun hvis man mangler begge arme og ben, får man pension inden for et år

min tilstand har ikke ændet sig i 3 år og ingen behandlingsmuligheder
men det er da rigtig jo længere tid der går jo tættere er man på pension
når der ikke er sket nogen ændring
min sag ligger hos lægekonsulenten for femte gang på 3 år
da min sagsbehandler mener jeg skal have pension
men stoler ikke på dette system længere, så har ingen forventninger
Det med at en pensionssag normalt tager over 3 år holder altså ikke i byretten. Hvis du kender reglerne, så ved du også at sådan forholder det sig ikke .....Right ? Det som tager tid, er selve sygdomsforløbet og den lægelige afklaring som skal være på plads inden! ansøgning om pension.

Det enkelte menneskes sygdom er ikke ens med andre menneskers og nogle har fået afklaret deres sygdom og behandlingsmuligheder inden for få uger, andre sygdomme tager længer tid at sætte en diagnose på, og måske er der flere sygdomme som hænger sammen med eller er tilstødt senere i forløbet.

F.eks. kan en person have kronisk betændelse i alle sine led og den lægelige konklution på dette er, at der kun findes medicinsk behandling, som fjerner symptomer, men ikke sygdommen. Men imens dette afklares kan endnu en sygdom komme til f.eks en blodprob og så skal denne sygdomtilstand og følgevirkningerne også afklares samtidigt. Dette tager normalt 2 år. og først når alle muligheder for at blive rask er udtømte. kan der blive tale om pension efter §17 eller §18 .

Vh.
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 25-06-2011 kl. 04:33.
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Muligheder ikke udtømte? Rikke Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 23-04-2013 09:21
Alle tråde skal samles MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-05-2011 21:30
Hvornår er alle behandlingsmuligheder udtømte og lidelsen varig ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 19-07-2010 22:29
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
Vi skal alle spise. Tante Ana Et godt link! 4 13-09-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension