K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2009, 22:27   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen?

Hej

Håber der er nogle hard core, som kan hjælpe mig. Det er utroligt hvad man skal stå model til, man skulle jo næsten tro at det ikke er sygdom men kriminalitet.
Min mand er kommet i arbejdsprøvning, og kan ikke tåle det. Han må ikke sygemelde sig, hvilket også står i ressourceprofilen, den nye socialrådgiver sagde følgende: Så svær eksem kan ikke komme så hurtigt, og det er da utroligt det kommer hver gang du er i arbejdsprøvning. Det må vi heller få en psykiater til at så på. Vi overvejer at stoppe din jobplan og så kan du jo blive parkeret i kontanthjælpsystemet.
Heldigvis står en god jobkonsulent på vores side, så stop af arbejdsprøvning bliver ikke uden kamp fra hendes side.
Psykologen har ikke fundet noget i januar, da mente de jo også det var hovedet.

For at komme lidt tilbage til hvad der mest piner mig, så har kommunen for lang tid siden bedt om at få en udredning. I den forbindelse stilles følgendende spørgsmål: Er alle behandlingsmuligheder udtømte?
I dag spurgte jeg lægen direkte: Er der nogle af de systematiske behandlinger, som kan forbedre min mands arbejdsevne? Her blev svaret fra lægen: Nej vi håber blot at kunne nedbringe eksemen, så den bliver mere tålelig. Der er rigtig mange, som får systematisk behandling samtidig med de er på førtidspension.
Så er mit spørgsmål bare, jamen så er alle behandlingsmuligheder iht arbejdsmarkedet jo udtømte eller er jeg forkert på den? så burde man jo også kunne sige nej til yderligere behandlinger eller?
Men det er ikke bare at få lægen til at skrive det, idet kommunen jo kun spurgte om alle behandlingsmuligheder er udtømte. system danmark, det må være raske der finder på de åndsvage regler eller tolkemåden.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad menes der med udviklingsmuligheder? molly_molly Den nyttige viden vi alle har 6 30-06-2013 19:10
Hvad menes der med sociale grunde? Niina Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 04-12-2012 00:47
Alle muligheder skal være udtømte! Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 29 05-07-2011 14:28
Hvornår er alle behandlingsmuligheder udtømte og lidelsen varig ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 19-07-2010 22:29
lovgivningen hvad er det? calamityjane Skal kommuner ikke overholde loven? 4 28-12-2008 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension