K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 15:22   #1
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg har fået pension - min korte historie

Hejsa,

først tak fordi I har givet mig gode svar her på K10.

Jeg blev først sygemeldt i februar i år, havde en lammelse i benet fra september-marts, som fik mig helt ned i kul-kælderen psykisk, da jeg plejer at sætte en dyd i at klare mig selv, uanset om jeg skulle ligge og skubbe mig ud til wc (scoliose, hypermobil etc.), blev tilknyttet lokal psyk fra december. Og nu er jeg så førtidspensionist.

Jeg har været tilknyttet psykologer etc. siden jeg var 17, det lagde de stor vægt på. Og så har jeg "alle mulige problemer", fik pludselig næsten alle former for angst, som hæmmede mig helt i at gå udenfor døren.

Jeg har fået FP efter §18, og de ville ikke gøre den midlertidig, selvom jeg er lige under 30. Så håber, det kan give mig ro.

Det er lidt underligt, det er som om, jeg skal starte forfra (pga. angst), alt er svært for mig, så jeg føler, jeg er sat tilbage i 1. klasse, og skal prøve at lære mig selv alt igen, for at blive, som jeg før var. I glimt husker jeg, hvordan jeg var. Man skulle tro, jeg havde fået en hjerneskade.

Men ville da bare lige fortælle, at jeg nu har fået Fp, og det føles mærkeligt - det er gået så stærkt, så jeg skal lige kunne følge med selv.

Knus til jer.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 15:23   #2
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Mange gange tillykke. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 15:26   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
TILLYKKE, håber du får det bedre nu der kommer ro på.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 15:33   #4
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Mange tak til jer. Jeg bliver hængende på K10, vil gerne hjælpe til, hvis jeg kan.

Og selvom jeg føler, jeg er sat tilbage til start, så fortsætter livet, og jeg håber at kæmpe mig op og blive mere mig selv igen.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 16:40   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tillykke med pensionen og dejligt der nu kommer ro på din tilværelse.

Så kan du gøre tingene i dit tempo. Skønt du stadig vil bidrage med input

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 16:54   #6
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej Zania.

Tillykke med pensionen.

Simba
__________________
Førtidspensionist pr 1/6-2010
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 16:59   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tillykke med pensionen Zania, sygdom har ingen alder, godt at din kommune har forstået dette.

Selvfølgelig skal du hjælpe os på K10, forhåbentlig får du mere ro og bedre overskud, nu du kan få ro fra kommunen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 17:58   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
... fik pludselig næsten alle former for angst, som hæmmede mig helt i at gå udenfor døren.

Det er lidt underligt, det er som om, jeg skal starte forfra (pga. angst), alt er svært for mig, så jeg føler, jeg er sat tilbage i 1. klasse, og skal prøve at lære mig selv alt igen, for at blive, som jeg før var. I glimt husker jeg, hvordan jeg var. Man skulle tro, jeg havde fået en hjerneskade.

Men ville da bare lige fortælle, at jeg nu har fået Fp, og det føles mærkeligt - det er gået så stærkt, så jeg skal lige kunne følge med selv.

Knus til jer.
Zania som det første vil jeg ønske dig tillykke med PF..

men vil så lige gå vider til din angst. du skal huske at du har fået FP fordi du er syg..

og det er vigtigt du ikke bebrejder dig selv for ikke at værre som du var en gang. for det bliver vi aldrig når vi har fået den forbi vedvarene.

men vi kan modtage hjælp via terapi så vi kan få redskaber så vores hverdag bliver bare lidt nemmer. og så må vi ikke glemme at glæde os over de få dage hvor vi har de op turer vi ind i mellem oplever..

de få dage om året hvor jeg har dem. bruger jeg til at overskride mine grænser mod angsten.. så som at tage mod til at gå uden for en dør, uden en meget bekendt følgesvend. eller bare at gå en tur i haven..

så accepter den du er og find de små glæder du har. for med tiden vil det ikke virke så negativt som nu.
hvor du lige har været igennem en stort psykisk ubalance i at værre behandlet i systemet..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 23:12   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med førtidspensionen.

det er helt normalt at man lige skal vende sig til tanken og det nye liv.
Held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 23:27   #10
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
Stort tillykke. Husk at nyde de gode stunder, som jeg håber du også har. Knus Pia
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomheder: Nej til korte fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-05-2012 03:06
Kontakt til dig der har fået FTP fra MP pension Hundi At søge førtidspension 6 25-01-2012 09:27
min historie om pension i kort udgave MizzHope De Unge 10 24-09-2010 11:18
Nogen der har fået tidsbegrænset pension frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 17-08-2009 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension