K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 09:39   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Har du bedt om at få en ny sagsbehandler?

og gik det ud over din sag at du bad om det?

Ja hvad kan jeg sige. Min sagsbehandler er rablende, han slynger ud med udtryk og holder ikke aftaler og hende jeg havde før var meget sød og venlig.
Lad mig høre hvad din erfaring er?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 09:49   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg har klaget over min - og idag er hun slet ikke at finde på kommunen mere, hun sagde op!

Men jeg synes stadig du skal tale med din rådgiver, hun vil kunne fortælle dig, hvilke love han bryder og derved indlede en klage over ham!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 10:05   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Jeg har klaget over min - og idag er hun slet ikke at finde på kommunen mere, hun sagde op!

Men jeg synes stadig du skal tale med din rådgiver, hun vil kunne fortælle dig, hvilke love han bryder og derved indlede en klage over ham!
Tak Pia, og det vil jeg også Men er kanon bange for at jeg ikke bliver forlænget på sygedagpenge eller ikke bliver afklaret inden. For vil ikke være skyld i at vi går fra hus og hjem herhjemme fordi jeg klager
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 10:30   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
gør du jo ikke :-)

Men du får gjort hans teamleder opmærksom på problemet ikk?
Så får en ny - såen er det
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:35   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Vi beder om en ny sagsbehandler nu, så må vi tage den derfra
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:50   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg er meget utryg for at miste min. for har flere gange følt nå nu er trykheden ved at være der også er brevet kommet om at der vil komme en ny til næste møde..

så jeg har spurt om jeg snart stod til at skulle flyttes til en ny igen inden for kort tid..

der fik jeg den besked. alle har ret til at bede om ny hvis man ikke føler man passer sammen med personen.

men min forsikrede mig så om at at hvis jeg var tilfreds var personen den sidste til sagen sluttede.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 12:03   #7
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Hej nilla.

Ja, jeg har klaget over min sagsbehandler. Hun skrev egne diagnoser osv. (jeg har en tråd om bl.a. det), og jeg bad om en ny pga. manglende tillid - og fik det.

Den nye er meget bedre end den anden og en del "ældre i gårde", som det hedder - og jeg føler bestemt ikke, at det er gået ud over min sag.
Men nu er jeg så også blevet meget obs på sagsbehandlingen/referater osv.
Så noget har jeg da lært af den anden

Held og lykke med det

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 15-09-2010 kl. 12:05.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 12:48   #8
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Hvis du har mod på det kan du evt. skrive til Jobcenterchef og bede om en anden
sagshandler.

Først og fremmest kan det virke utrygt at skifte sagsbehandler og så skal man selvfølgelig
ikke gøre dette.

Der kan være ulempe og fordele ved at skifte sagsbehandler andre gange er der kun gevinst
ved dette.

Nogle gange har jeg også fået det indtryk, at det ligefrem kan sætte skub i ens sag, fordi
mennesker oftest får mere for respekt for én når man netop siger fra og klart ikke vil finde
sig i mere knas.

Jeg har netop bedt om anden sagsbehandler og har også fået dette.

Derudover er Jobcenterchef også ved denne lejlighed orienteret om, hvordan min sag
står til. Og jeg har så mulighed for at skrive igen og evt. rykke for nogen jeg tidligere
har skrevet til vedkommende.

Det er mit klare indtryk at jeg klart er blevet styrket.

Desværre bliver man ofte ignoreret i det sociale system, hvis man ikke siger fra og
giver udtryk for sit ønske om lidt af hvert og ikke mindst stiller krav om, hvordan man
har tænkt sig det skal være.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 15-09-2010 kl. 14:26.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 06:48   #9
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Unhappy

Mange tak for jeres svar. De hjalp mig rigtigt meget i går da jeg læste dem. Men jeg havde ikke lige overskuddet til at svare.
Min "private" socialrådgiver klager over min sagsbehandler og beder om at få en ny.
Jeg skal dog stadigvæk igennem de tiltag som min nuværende sagsbehandler har sat i værk- selvom det er helt hen i vejret. Jeg er dybt ulykkelig over det og føler mig i den grad trådt på!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 21:03   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Fra den anden side af bordet, så kan jeg da sige, at der er en enkelt borger der har bedt om at få mig skiftet ud - hvilket var helt fornuftigt af hende, for vores kemi passede bare ikke, og selvom jeg (selvfølgelig da!) er professionel, så var det da langt mere trygt for hende, med en sagsbehandler hun kunne med. Og det betød intet for hendes sag!

Jeg har også lige nu en sag på min sagsbehandler, hvor han bad om en ny i stedet for den han havde før, og han bliver i hvert fald ikke behandlet anderledes af mig af den grund.

Jeg har da også selv byttet et par sager med nogle af mine kollegaer, hvis jeg var kørt træt i dem. Det er altså langt bedre for både borgeren og mig selv!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er blevet bedt om at skrive dagbog annesyd Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 23-04-2011 21:22
sagsbehandler kimmik Det er da strengt ! 7 24-10-2008 15:03
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33
Ny sagsbehandler... Buffy Alt det andet 8 25-06-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension