K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 17:25   #1
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
Afgørelse fra nævnet - de tilsidesætter diagnose fra neurolog

hej alle

Jeg vil høre om der er nogen herinde med erfaringer med ankenævn som tilsidesætter diagnoser. I dette tilfælde ME/CFS (kronisk trætheds syndrom)

Jeg kunne ikke få mine dagpenge forlænget og nu har ankenævnet fastholdt det. Men ankenævnet kommer med er en helt anden begrundelse end kommunen, nemlig at de ikke anser det for dokumenteret at jeg lider af ME/CFS, på trods af diagnosen fra neurolog.

Jeg kan ikke blive klog på hvordan de kan komme frem til det, når der ligger udelukkelse af andre sygdomme og en diagnose på ME/CFS. Både egen læge og neurolog mener jeg er færdig udredt og vil ikke sende mig til flere undersøgelser!

De henviser også til princip afgørelse SM P-11-93.

Bl.a anfører de at jeg ikke har lidt af den i en årrække, men kan heller ikke finde det er et kriterier for at diagnosticere sygdommen, som foreskriver mindst et ½ år. Jeg har haft sygdommen siden januar 2009. Så hvordan kan de tillade sig at putte det ind i deres afgørelser også dem fra 1993?

De synes åbenbart ikke min diagnose og udredning udelukker andre sygdomme, herunder belastningsreaktion og depression eller andre sygdomme. Selv om jeg er udredt med masser af blodprøver, psykiatrisk, reumatologisk, intern medicinsk, psykologisk og neurologisk. Hvad mere kan de forlange???

Jeg står fuldstændigt uforstående og måløs.

Nu er jeg så bange for at kommunen, som er i gang med at afklare mig vhj. en arbejdsprøvning som er sat i gang - aftalen med virksomheden skal underskrives mandag, vil stoppe det med henvisning til ankenævnets afgørelse. Ved nogen noget om at de kan det?

Er der nogen som har forslag til hvordan jeg forholder mig til det?

Jeg er temmelig ’håbløs’ ift. økonomien, da jeg står uden indkomst fordi jeg er gift og derfor ikke kan få kontanthjælp.

Kan se der begynder at tegne sig et billede på at det kommer til at vare mange år inden jeg får pension.

På forhånd tak
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 00:23   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klag evt over at statsforvaltningen IKKE har brugt den rigtige lægekonsulent(husk at be om aktindsigt).

Utroligt at de slipper afsted med det.

Håber du klager, og i bedste tager Ankestyrelsen sagen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 01:00   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes da også absolut, at du skal klage over beskæftigelsesnævntes afgørelse.

De bør jo ikke se på diagnosen. De skal se på FUNKTIONSNEDSÆTTELSEN !!

Diagnosen har ikke været så kendt længe, men så snart diagnosen er godkendt, mener jeg da, at nævnet ikke må underkende den. Sundhedsguiden har f.eks. skrevet om diagnosen og siden er skrevet i samarbejde med offentlige myndigheder, så man går ud fra, at diagnosen er godkendt eller hvad?? : http://www.sundhedsguiden.dk/da/tema...e-syndrome%29/

Jeg har lige skimmet principafgørelsen igennem og synes ellers at nogen af sagerne var blevet endt med, at borgeren fik førtidspension med kronisk træthedssyndrom. Det er når alle behandlingsmuligheder er afprøvet og at man havde haft det i en årrække uden bedring. Men der er også f.eks. en sag derinde, hvor ankestyrelsen har ment, at en borger med kronisk træthedssyndrom som diagnose kunne få det bedre med en psykiatrisk behandling, da det var psyken, det handlede om (sådan tror jeg det var).

Der sker ikke noget ved at klage over afgørelsen. Klagen skal sendes til beskæftigelsesnævnet, de har 4 uger til at revurdere sagen igen. Fastholder de den, så skal de sende sagen til Ankestyrelsen, som så tager den op, hvis de mener, den har særlig betydning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 01:26   #4
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
tak for svar

hvad mener du med at de ikke har brugt den rigtige lægekonsulent?
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 08:27   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal tjekke om de har brugt samme speciale, som din diagnose er sat af.

De har sandsynligvis lavet en lægekonsulentudtagelse, i Statsforvaltningen, som du skal have aktindsigt i. Be om dette, da det sikkert giver grundlag til at klage videre.

Alene det at du ikke har haft den forelagt, men det er desværre en kedelig vane de har.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 11:18   #6
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
Du skal tjekke om de har brugt samme speciale, som din diagnose er sat af.

De har sandsynligvis lavet en lægekonsulentudtagelse, i Statsforvaltningen, som du skal have aktindsigt i. Be om dette, da det sikkert giver grundlag til at klage videre.

Alene det at du ikke har haft den forelagt, men det er desværre en kedelig vane de har.


Hej

Jeg kan ikke forstå hvad du mener med 'om de har brugt samme speciale som min diagnose er sat af'

Mener du også at der ligger noget i sagen jeg ikke har set? Man skal da også være på stikkerne. Jeg vil ringe på mandag.

Ved du eller andre om man kan få ankenævnet til at forklare det de skriver, for jeg fatter ikke deres argumentation overhovedet, men kan se at de kun lægger vægt på de udtalelser der ligger fra læger og ikke alt det jeg skriver. Kan det virkelig have sin rigtighed at det jeg skriver ikke tæller.

Jeg kan slet ikke fatte at dette sker, det er som en ond drøm jeg ikke kan vågne af.

KH heart2breake
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 11:26   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hej

Jeg kan ikke forstå hvad du mener med 'om de har brugt samme speciale som min diagnose er sat af
[/QUOTE]

Dermed vil jeg mene, at popiae mener, at den læge som de har brugt skal have lidelser som din som speciale. Altså at han skal være uddannet lige netop på det felt, som omfatter din lidelse.

Håber at det er forståeligt.

Den går for eks. ikke, at bede en reumatolog om at udtale sig om psykiske lidelser.
Eller at bede en læge med speciale i almen medicin om, at udtale sig om komplicerede rygproblemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 23:15   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De har bla.ikke reumatologer til rådighed i nogle af statsforvaltningerne.(et fravalg?)

Korrekt forstået Vovse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 08:51   #9
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
hej Vovse og Popaie

Tak for svar, med min diagnose ME er der ingen bestem lægespeciale den hører under da der er mange specialer involveret.

Problemet er at der er meget få læger der har sat sig ind i den sygdom og dermed virkelig er i stand til at diagnostisere og udtale sig om den. Men alle læger må diagnostisere den ud fra kravene der stilles.

Ligesom en reumatolog godt må give fx. psykiatriske diagnoser i sin attest hvis der er grundlag for det!

Hvad tænker I ang.:

statsforvaltningen mener ikke det er dokumenteret at jeg ikke lider af depression, men er udredt for det af psykiater i juni 09 som ikke fandt det, men tilgængæld mente at jeg på daværende tidspunkt havde en belastningsreaktion som følge at at have forsøgt at slæbe mig igennem siden januar, hvad mere kan de forlange? Statsforvaltningen mener heller ikke det er dokumenteret at jeg ikke lider af belastningsreaktion nu. Men det må være fordi det ikke ved hvad en belastningsreaktion er eller?

kh
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 22:54   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal som sagt be om fuld aktindsigt, også i lægekonsulentudtagelsen statsforvaltningen har lavet.
Du ber samtidig om, at de skriver hvilke lægerklæringer lægekonsulenten har haft forelagt.

Der finder du sandsynligvis svaret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
neurolog. engelhard Alt det andet 2 03-02-2012 22:03
God neurolog i Kbh.? Carmen Alt det andet 7 23-08-2011 23:12
AS3: lavede ulovlige sygedagpenge afgørelser sir Nævnet buster Politik og Samfund 3 25-03-2011 17:52
tilsidesætter diagnose til fordel for egne holdninger Heidi86 Alt det andet 18 08-10-2010 18:26
§100 Bevilling med tilbagevirkende kraft hvis en kommune tilsidesætter sin vejledning phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 29-06-2010 07:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension