K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2010, 10:52   #11
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Jeg takker

Desværre lader det til, at man ikke som sådan har ret til underskrift.

(det synes jeg egentlig er foruroligende at borgere ikke kan fordre dette).

Endvidere giver det simpelthen for meget knas, hvis man udtrykkelig beder om underskrift — det vil jeg fremover vælge fra.

Derimod synes jeg, at det er en meget god ide Hejdien kommer med. Og det vil jeg klart fremover forsøge at gøre.

Med hensyn til Maja-Bells forslag:

Juridisk står man som borger stærkt hvis man benytter dit forslag, men det kan være dyrt, hvis man ofte sender anbefalede breve et sådan brev koster cirka 76 kr. plus porto.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 11-09-2010 kl. 14:34.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 11:18   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Adam SR

Du kan jo også vælge den gratis løsning som jeg altid bruger, når jeg vil have bevis for at det er modtaget:

Send en mail (der er dato klokkeslæt osv.på) og så klikker du i den der hedder:
"Modtager bekræfter modtagelse " eller sådan noget lignende

Den er bestemt accepteret som bevis også hvis du IKKE får en kvittering tilbage!

Da en e-mail der ikke kommer retur ALTID er læst!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 12:16   #13
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej.

Når jeg aflevere vigtigt papir (for mig er alt vigtigt) i kommunen beder jeg altid om at de stempler med dato og underskrift og efterfølgende tager en kopi til mig. Så har jeg nemlig dokumation på at papirene er afleveret og hvis det bliver væk i deres system har jeg bevis på at de har fået dem, og de kan ikke afvise mig.

Ang. mail med autosvar på modtagelse, så har nogle kommuner fundet ud af at denne funktion kan undgåes, så den er desværre ikke altid gangbart.....

God weekend
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 18:58   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
adam, det er nemlig dyrt at sende anbefalet MEN du kan også bede om en kvittering på posthuset, en ganske speciel formular som posthuset har(pokkers, kan ikke lige huske hvad den hedder, hm..) -men den koster kun ca 6 kr, men er juridisk gyldig.

Kan så godt være at den er steget lidt, siden jeg har benyttet mig af den, men sikkert ikke lige så dyr som et anbefalet brev, men lige så gyldigt -brugbart?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 21:47   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
den attest som vist hedder en indleverings attest, fortæller kun at du har sendt et brev.. men ikke om den er modtaget...

og måske er det omkring dobbelt pris af den du nævner.. nu.. postdanmarks priser stiger meget af gangen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 10:01   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nå ja, huldra, det er sådan en

-og du har ret, den viser kun at man har afsendt ej at brevet er modtaget!

men dog trods alt, bedre end ingenting, hmm...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 20:46   #17
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa Adam..... Du kan også gøre brug af denne metode... Alle kommuner har en hovedmail F.eks [email protected] (xxxxxx) står for din kommune. Du sender en mail til hovedpostkassen og samtidigt sender du samme mail Bcc til vedkommende der skal modtage mailen.

Det bevirker, at hovedpostkassen, sender en kvittering for modtagelsen af mailen og videre sender din mail til rette vedkommende, som derved får den 2 gange.

Du har nu dit bevis for, at mail er afsend og at rette vedkommende har modtage den ---- Snart ikke ?? ;-)
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp med din underskrift mod den nye offentlighedslov phhmw Politik og Samfund 11 17-04-2013 19:51
Manglende underskrift, ressourceprofil.. phhmw Spørgsmål ang fleksjob 7 17-01-2011 16:20
Underskrift indsamling Ragdoll Politik og Samfund 20 20-10-2009 10:01
Benny G underskrift og borgersager @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-09-2009 15:32
Underskrift historier - Borgersagsbehandling @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 3 13-08-2008 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension