K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 14:07   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Foreningen for Førtidspensionister, Fleksjobbere og Langtidssyge

jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen her fra kender til.

foreningen for Førtidspensionister, Fleks-jobbere og Langtidssyge. som går ind og råder og støtter en i en svær tid. eller om i har fundet støtte andet sted. ?

årsagen for at jeg stiller spørgsmålet. er at jeg føler en stor ensomhed efter at være røget på cirkusvognen for uarbejdsdygtige, sygemeldt medborger. og har en formodning af, at vi er rigtig mange.

ens tilværelse ændres meget hurtig til et ensomt liv. da tidligere arbejdskollegaer og venner, har svært ved at forstå ens problem. så derfor ebber kontakten hurtig ud.

man står pludselig med en masse nye ting man skal forholde sig til. og har svært ved at holde jord forbindelsen. da man er syg. og for mit vedkommende ikke kan huske og samtidig, samle sig omkring en længerevarende samtale.

man mangler den fornøden kontakt hvor man kan dele alle sine spørgsmål og oplevelser med en anden. og det er jo nok i store træk det der gør at man ikke kan blive kamp klar, og få hold omkring sin situation.

jeg oplever en stor skare at folk her, som ved hvad de taler om. men kunne så godt tænke mig at vide, hvordan jeres første tid var som sygemeldte i systemet.
og hvad der gjorde at i kom til energi/kræfter så i kunne kæmpe jeres sag.

personer som står i samme frustrerende situation som jeg. er også meget velkommende til at fortælle om jeres oplevelse. så vi får mere fokus og viden på muligheder for at bekæmpe ensomhedens for den enkelte.

som er og bliver et store problem. da den fast låste viden inde for systemet er så rodet.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 15:41   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ser du..... puuh det var godt nok en svær du der stak ud, for hvor skal man ende og hvor skal man begynde.......

for eget vedkommende, er jeg for temmelig præcist et år siden blevet ftper.....

og der er mangt og meget der er blevet anderledes, (end jeg havde forestillet mig)..

1 økonomien...... uha uha...
2 venne/bekendtskabskredsen.... er godt nok minimeret.../næsten helt forsvundet
3 man skal "udfylde" den del af dagen hvor smerterne er MINDST

jeg tror jeg kunne skrive 2-300 punkter .. men dem vil jeg ikke trætte dig med, blot sige at som ... det være sig det ene . eller andet, så er du startet på en helt ny livsbane...

en du troede, slet ikke var eksisterende.....

jeg tror personligt det er derfor at k 10 har så stor succes, fordi her er folk af alle afskygninger.... fleks/kontant/ langtids/ ftper/ brøkp/.. ved ikke lige om jeg måske har glemt et par stykker ...(de må selv lige skrive sig på ik)...)

og her bliver alt og alle "luftet".... og du kan spørge frit fra leveren....( vi har lige salontonen) og tage hensyn til ..... og det er jo ikke for meget forlangt.....

der er altid en eller anden der har en sag som din .... eller den ligner den temmelig voldsomt.... denne person kan være nået længere i sit nye liv end du ... og man kan så passende, sørge for ikke og lave de fejl der er BETALT for en gang........

mvh eders ace dk... som også kan spørges.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 18:17   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
er fuld stædig enig i at forumet er et sted men folk som har problemer inde på livet som en selv.

men jeg tror også langt hen af vejen at det ville være sundt for folk at kunne mødes og få talt og luftet hvad man har på hjertet.

grunden til jeg kom til at se mit tilfælde med venners opløsning var at jeg faldt over den tekst her.

http://borsen.dk/nyheder/foedevarer/...helbredet.html

og mener at der kan gøres meget mere for os, end hvad der bliver gjort på nuværende tidspunkt. hvor vi ikke bare skal slås med invaliditeten og den dårlige situation vi er i.

men også mister vores bagland. så vi sidder som ensomme som bare falder dybere ind i en situation af mageløshed.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 19:17   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Da jeg i sin tid tog initiativ til underskriftsindsamlingen, Gensidig Forsørgelsespligt - Nej tak!, skrev jeg til nogle forskellige foreninger osv. og bad dem om evt. at støtte underskriftsindsamlingen på deres hjemmeside.

Jeg blev ringet op af Landsformand Carl Erik Nielsen - Foreningen for Førtidspensionister. Som skældte mig hæder og ære fra for at have taget et privat initiativ, og sådan noget skulle jeg holde mig fra, de havde et godt samarbejde med Dansk Folkeparti, som havde arbejdet rigtig meget for førtidspensionisterne igennem flere år. Og så gav han sig til at stor prise DF, i de næste 45 minutter, hvor jeg svarede med "ja, nå, det var dog interessant, jamen dog," og efter at have lagt røret, "store idiot".

Siden har jeg ikke haft noget med dem at gøre.

Det er mit kendskab til foreningen, hvis du kan bruge det til noget



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 22-08-2010 kl. 19:20.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 19:21   #5
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hold da op, Ragdoll. Man skulle da netop syntes at de ville tage godt mod et privat initiativ og støtte op om netop det initiativ, eftersom mange ftp'ere rammes af det.

Men forståeligt når de har politisk agenda og støtter DF, at de ikke bakker op om dit initiativ.

Gyser efter læsning af dit indlæg
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 21:10   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Ragdoll.. jeg er ryster over dine oplevelser. hvad bilder han sig ind. vi er jo mange som bliver udstødt af den ene eller anden årsag. og vi skal huske at det er ufriviligt...

og jeg forstår du har trukket føle hornene til dig igen.

jeg ved så ikke 'hvor meget' DF har talt vores situation? men muligt at jeg har overset det i den periode hvor jeg knoklede 11 timer dagligt på jobbet. for at have en normal overlevelses løn.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:00   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der er INGEN der taler vores sag på tinge..... af den simple årsag der er ikke stemmer til overs i os mere.... vi er ikke og regne...

jeg fik en sørgelig historie idag, fra en nyfunden lidelsfælde.... hun ville gerne tilbyde sin "sag" til kontant.... og ringer ind og får en god snak med en programleder... som siger ... øhhh hvor mange er i....

tjaaa siger kvinden ... jeg er jo kun mig .... men kender til nogle stykker der er i samme situation....

hmmm siger progL.. hvis i ikke er en ca 100 stks. så er det ikke her vi skal have det med .... vi vinder ikke politisk gehør med så få stemmer/ skæbner....

sorry .... men prøv ekstrabladet, det gjorde hun så ... men med samme nedslående resutat.....

vi skal RÅBE i kor for og blive hørt.... lidt skræmmende syntes jeg...

jeg har ellers altid godt kunne lide og slupre disse programmer i mig .... men nu syntes jeg de smager lidt besk........

der skal være seer-tække på drengen .... sagen er irellevant.....

mvh eders ace dk.... "bøøøøøøøøvs" ups endnu et opstød.... sorry...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 11:10   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
årh... vi er da nemt over 100 som har sager som er helt hen i vejret.... problemet er jo bare at en del ikke tør at stå frem når det kommer til stykket.. (eller ikke orker.)

Jeg blev f.eks hurtigt temmelig alene om offentliggørelsen her i området.. iøvrigt hjalp det ikke en sk..


men hvordan vi klarer os igennem... tja... vi dykker op og ned som korkpropper.. tæt på at opgive, men så kommer der nogen og giver et klap og trøst.. og så kæmper vi videre.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 11:49   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja sørgeligt det er lige så jeg raser over jeres oplevelser.

men er også glad for at i nævner det her. så vi får en debat af oplever hvordan systemet er skruet sammen.

for jeg har også altid tænkt PF nej tak. det er ikke det sted, hvor jeg skal placeres. men i dag sidder jeg her og kan bare intet. og får så alle de efterfølgende traumer efter brud i det sociale liv.

nu er der ved siden af opløste kontakt flade, så også at tænke på. at nu er man på var i et evigt liv som single. for der er man også ramt økonomisk.

jeg må så tilstå at jeg snart ikke kan se. hvor de kan tage tage ind hug af denne gruppe længer.

da FP er ved at nå grænsen for fattigdom. om de er i forhold eller ej. med de øvrige ekstra udgifter til transport, behandling, tandlæger og medicin som følger med. for egen betaling..

for mig ser det sort ud..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 13:15   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
NU TIL DET POSITIVE...........................

jeg fik brev fra SKAT restance afd:... hvor de gjorde mig opmærksom på at de ville gøre indhug i min formidable ftp. såfremt jeg ikke indbetalte 70000.-....

hmmm.... jeg fattede mobilos og ringede det ønskede nr. (hvis man ville oppunerer)...

og efter 23 min. venten fik jeg en flink dame i røret, som jeg bekendtgjorde, at de i forrige mdr: havde sendt mig et lign brev, med oplysning om, at jeg skulle indbetale, kr 450 pr mdr: da det så ville passe med minimum rådighedsbeløb.........

hun sagde at det kunne hun da godt se, så jeg skulle blot se bort fra sidst ankomne brev. og hun ville derefter kontakte mig. når gælden var ude af verden..... hvortil jeg svarede at det troede jeg ikke på......

hun blev lidt "stram" ... om jeg beklikkede hendes sandrulighed.....

nææææh nej ... så decideret, gør jeg da ikke det, blot tillader jeg mig og betvivle at de opnår en alder af 187 år......

det gav hende et billigt mandags-grin.....

og jeg følte mig da helt "opløftet" over og kunne have givet dagens billige grin.. på egen bekostning......

moralen: vi skal glæder os over de små detaljer... og huske at de ikke må slå....

er livet ikke herligt.... jeg har 280.- endnu og det er allerede pengedag om 8 dage...

mvh eders ophøjede ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan AAB Århus bestemme at jeg ikke må søge bolig i foreningen Også-Morfar Alt det andet 1 13-02-2011 15:58
frøtidspensionist foreningen Roskilde buster Politik og Samfund 0 19-01-2011 17:30
Sarkoidose foreningen Alice Et godt link! 5 02-08-2008 18:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension