K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2010, 13:39   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
det var dagens griner...

og ja vi er desvære til grin. med det system vi er havnet i....
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 13:50   #12
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
http://www.foertidspensionist.dk/sid...foreninger.htm
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 14:47   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
Har du læst mit indlæg #4 i denne tråd?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 15:05   #14
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Har du læst mit indlæg #4 i denne tråd?



Ragdoll
ja der var et link med ikke til førnævnte selvom du har (dårlig) erfaring med dette kunne det jo godt være til nytte for andre, såsom vedkommen der startede tråden
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 15:07   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser

hun blev lidt "stram" ... om jeg beklikkede hendes sandrulighed.....

nææææh nej ... så decideret, gør jeg da ikke det, blot tillader jeg mig og betvivle at de opnår en alder af 187 år......
LOL

Ikke bare dagens, men ugens, grin.

Tak for det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 15:13   #16
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Griner endnu ;O)

Citat:
nææææh nej ... så decideret, gør jeg da ikke det, blot tillader jeg mig og betvivle at de opnår en alder af 187 år......

det gav hende et billigt mandags-grin.....

Kære ace

...nu havde jeg ellers lige opgivet (igen...),
at kommentere/ råde på forrummet,
fordi ALT bare driller for tiden!

men dine kommentarer, har lige givet mig MÅNEDENS grineanfald!
tak for det!


Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 23:50   #17
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
Tak for dit link i dit indlæg xlars

Jeg har tænkt mig af kontakte dem, da min psykiater sagde een af hans andre klienter, havde haft meget gavn af deres bisidder hjælp.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 08:19   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser

jeg oplever en stor skare at folk her, som ved hvad de taler om. men kunne så godt tænke mig at vide, hvordan jeres første tid var som sygemeldte i systemet.
og hvad der gjorde at i kom til energi/kræfter så i kunne kæmpe jeres sag.
Den viden jeg har, vil jeg enlig ikke kalde viden men erfaring, grunden er at love begreber osv osv hele tiden ændrer sig, og så gælder det altså om at have erfaret hvor man kan finde tingene henne og hvad man skal skrive i søgefælterne for at få de søgeresultater man ønsker.

Måden man skal takle kommunerne på, er igen erfaring. Første gang jeg hørte nogle af de grundregler der er tænkte jeg: Hold da sjæft de mistror sikkert også deres nabo for at være pædofil, eller noget. De tanker kom på trods af allerede flere dårlige oplevelser hvor netop de grundregler kunne have afværget de fleste af dem, jeg skulle have lidt flere af den slags dumme handlinger fra egen side før jeg erfarede at den altså er god nok, hele vejen i gennem, lige meget hvor mistroisk og grotæsk det enlig er at det er nødvendigt.
Det er ikke det hele jeg har erfaret på egen krop, jeg nåede at blive klogere før det kom så vit, heldigvis, jeg nåede at erfare at de der mistroisk syge nassere faktisk slet ikke var så tossede som det virkede til *gg*

Min første tid som langtids sygemeldt var faktisk enormt stressende, ikke pga kommunen, men pga min arbejdsplads, jeg viste at hvis bare vores tillidsmand ikke havde været så stor en kylling, og hvis min 1. chef ikke havde været sådan en gammel ****, ville jeg sagtens kunne være blevet, det var ganske få skånehensyn jeg havde behov for, hensyn der var meget nemme at efterleve, men næææe nej dårlige knæ skal arbejdes væk (så ved i det alle sammen) Den holdning fra dem af, kombineret med at de ringede i tide og utide for at fortælle mig at jeg da bare skulle tage mig sammen, var faktisk enormt stressende og ubehagelig.

Så det var faktisk ret befriende at møde op på kommunen, og så få sig en rigtig sød og forstående sagsbehandler (i øvrigt den eneste af den slags jeg er stødt på i gennem tiden) Jeg skulle da selvfølgelig bare revalideres, så nemt var det, men hun skulle altså stoppe, så meget mere blev der ikke ud af den sag før jeg havnede i skæresilden.... set i bagklogskabens lys, var den første sagsbehandler sikkert ikke en pind bedre end alle de andre jeg har haft, det var bare nemt for hende at være venlig og hjælpsom, for hun kunne ikke stilles til personligt regnskab oppe fra.

Første gang jeg stødte på k10, var ifb søgning omkring det at kommunen ved et snuptag havde sænket mine sygedagpenge, for at slippe for at give mig fuld revaliderings ydelse (jeg var under 25, er man det og skal have høj ydelse skal man inden have børn, eller have haft optjent retten til fuld sygedagpenge, og det sidste havde jeg mere end så rigtigt... ja jeg fik en fed løn) hvor de pure NÆGTEDE at modtage min klage, mundtligt var de enormt nedladende og smækkede røret på, så snart de hørte at det var os... den sag var uddebatteret, og skriftligt reagerede de slet ikke på.
Men så stødte jeg på k10 og der kom skred i tingene for 1 2 3 fik jeg redskaber jeg slet ikke var klar over jeg havde, som at klage til borgmester.

Enden på den historie med reva-ydelsen blev i øvrigt at de efter klagen til borgmester først fastholdt deres afgørelse, hvor efter jeg specifikt måtte forlange at de sendte den videre til ankestyrelsen, der nåede den aldrig hen 4 dage efter modtog jeg brev fra kommunen hvor de gav mig medhold... de viste med andre ord godt at jeg havde ret, men gik den, så gik den jo, det gjorde den så ikke.

Men de var ski smarte kommunen, det vil jeg give dem, ved årsskiftet regulere de ydelserne, de regulerede bare ikke lige min = jeg fik med et snuptag ikke længere fuld sygedagpenge... smart Det var KUN fordi min første sagsbehandler havde fortalt at jeg skulle have fuld ydelse at jeg blev opmærksom på at der var noget HELT! galt, havde hun ikke fortalt det, ville jeg sikkert aldrig have opdaget det, for jeg ville ikke have skænket det en tanke, at jeg skulle se på almisse sedlerne og sammenligne med undtagelserne i §§

Senere fik jeg aktindsigt og kan der se at meget af det der foregik i starten slet ikke er noteret, da jeg så det fik jeg først for alvor øjnene op for hvad det var jeg var oppe imod, og hvor meget ret de der syge massere faktisk havde i deres mistroiske handlemåder.

Det der gav mig gejsten var det at de forsøgte at løbe om hjørner med mig, og var enormt tæt på at slippe af sted med det, det vil jeg bare ikke finde mig i, meget **** acceptere jeg at få læsset ned af nakken, men det der, det var altså bare NOK! med tiden har det langsomt men sikkert ændret sig til vrede, så selv mens jeg var aller dybest nede (læs så langt at jeg forsøgte selvmord) blev jeg s q VRED hvor det kom fra ved jeg ikke, men jeg evnede at mobilisere den vrede over til... de skal fame ikke have lov at vinde, og fik heldigvis uundværlig støtte, specielt her fra k10 på trods af min sag er noget anderledes end normen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 18:07   #19
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
Oprindeligt indsendt af maja-bell

jeg oplever en stor skare at folk her, som ved hvad de taler om. men kunne så godt tænke mig at vide, hvordan jeres første tid var som sygemeldte i systemet.
og hvad der gjorde at i kom til energi/kræfter så i kunne kæmpe jeres sag.



Hmm...til kræfter kommer jeg nok ikke ,men jeg har sgi heller ikke tænkt mig, at sætte mig hen i et hjørne og dø
jeg orker ikke lige at fortælle om min sag, lige nu, men vil godt lige fortælle at jeg fik lidt mere gåpåmod,
da jeg mødte ligesindede på et kursus for kronisk syge.
Kursuset var ikke til meget hjælp, men... jeg mødte nogle søde og seje tøser som jeg stadig ser
(ps. der var også mænd på kurset),og det er guld værd når ens identitet er smadret.
mvh
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan AAB Århus bestemme at jeg ikke må søge bolig i foreningen Også-Morfar Alt det andet 1 13-02-2011 15:58
frøtidspensionist foreningen Roskilde buster Politik og Samfund 0 19-01-2011 17:30
Sarkoidose foreningen Alice Et godt link! 5 02-08-2008 18:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension