K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 15:15   #1
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
méngrad spørgsmål

Hej jeg har lige fået svar fra arbejdsskadestyrelsen at min méngrad er sat til 5%. Jeg var ude for en faldulykke i marts 2010 og har været sygemeldt siden midt i april måned. Min dagligdag er blevet et ******* med stærke smerter i ryggen hver dag 24/7 og er derfor noget forbavset over deres vudering på 5%.

I følge deres ménberegner er det ved hyppige smerter man kan forvente de 5% i méngradserstatning. Jeg har daglige svære smerter med en syngende fornemmelse i min højre balle/lår. Efter min vurdering skal jeg da som det mindste have 15%. Jeg ved de vuderer vidt forskelligt men har nu tænkt mig og anke sagen. Mit egentlige spørgsmål er om jeg så skal hele møllen igennem igen med kiropraktor,fysioterpeut, og rygcenter forfra? Jeg orker ikke og skal brækkes igennem igen og hele tiden have at vide det skal gøre ondt før det bliver godt.

Mvh Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 15:21   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ankestyrrelsen kan godt kræve egne selvstændige undersøgelser, hvis de ikke mener at de indenværende er fyldestgørende, for og kan træffe en slutning i din sag..

for det er jo i realiteten en slutning, da det er sidste mulighed for at anke, medmindre du ønsker og prøve sagen ved en domstol (egne midler til advokat etc etc)....

så JA.. de gør , og handler efter for godt befindende,

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 16:39   #3
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
mén

Hej tak for det hurtige svar og det er så ikke sikkert jeg skal igennem en hel masse undersøgelser igen. Men ved du hvor lang tid ca en ny afgørelse vil tage ? Glemte og sige det er en midlertidig afgørelse og min sag bliver revuderet igen i februar 2011. Både med mén og tabt arbejdsfortjeneste. Jeg mener jo at hvis jeg venter med at anke til den tid virker det jo som om jeg godt kan leve med mine smerter og den lave mén sats.

Mvh jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 10:08   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hvis det er en MIDLERTIDIG..... kan der være andre regler for anke (end dem jeg lige har sat mig ind i)....

men der står de ca bruger 5-7 mdr på sager der har været ved ask. om den holder vand ved jeg ikke endnu (min har kun ligget der ca 2 mdr)......

men du kan gå ind på ankes: hjemmeside. og tjekke deres tidhorisonter ud, da de fleste står derinde...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 10:45   #5
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
hvis det bare er en midlertidig kan du lige så godt acceptere den.. det er jo kun det de er helt sikre på den mindst er.. så kommer det sidste ved den endelige afgørelse.. lad være at brug kræfter på at anke sagen nu..
de4aks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 16:53   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg ville ikke være så skråsikker......

min holdning gennem hele "karbonaden".. har været og er ... tillid er godt, kontrol er dobbelt så godt.....

det er ikke sjældent hørt at havde jeg dog bare g**** "bla bla bla" .. så havde det hele set meeeeget LYSERE ud nu.....

mvh eders ace dk som snart sagt dobbeltjekker ALT .... snak om noya... BIGTIME.....

men jeg ved der er en enkelt, eller 70 herinde der har det som jeg..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 21:45   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ville ihvertfald også tjekke at de mener at det både er mengraden og erhvervsevnetabet som er midlertidigt..
for jeg har kun hørt om at det er erhvervsdelen og ikke mengraden.. som de laver midlertidigt.. idet de jo først giver mengrad når det er blevet varigt..
at man så senere kan søge om forhøjelse, hvis mén bliver større, er jo en anden snak..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 21:56   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Var ude for faldulykke i 2009 og har netop fået mengrag på 5 %

Fornemmer rigtig meget at mengraden på 5 % er givet for at annerkende at det er en arbejdsskade i mit tilfælde og forventer at sagen efterfælgende liver taget op
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 23:40   #9
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg ankede en sag fra patientforsikringen hvor jeg havde fået 8%mén til patientskadeankenævnet og de fratog mig så patientforsikringens 8%.

Så nu har jeg en civil retsag kørende på 3 år. Jeg har en advokat på den sag.

Den ligger i retslægerådet nu for 2.gang. Patientskadeankennævnet har udvalgt en læge hvor jeg skulle have lavet den endelige speciallægeundersøgelse. Den faldt ikke ud til deres fordel. Jeg banker lige under bordet 7-9-13.

Jeg ville anke min sag, hvis jeg var dig.

Jeg har også haft en tidligere sag, kom til skade på arbejdet og den ankede jeg og vandt!. (10 år siden).
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 23:43   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
DE starter normalt med at give en midlertidig mengrad og kommer så senere med den endelige... i sidste ende vil man ikke få mere udbetalt, og derfor er det omsonst molbo at klage over midlertidig.

Men graden skal sættes ud fra blivende men, og en skade har altså andre symptomer/gerner som frisk, end som gammel, så der kan gå meget lang tid før man få det endelig bud.

Min gemal fik for en hel pegefinger + lige over det yderste led, knust langefinger, en midlertidig på 5%... og hele pegefingeren alene var 5% på tabellen. Alt i alt endte det med at han fik 12% hvor vi faktisk havde satset på max 10, en vurdering vi fik af min far, som i mange år har arbejdet inden for fældet (og har en udd inden for det) de sidste 2% kom på fordi langefingeren ikke kunne kompensere fuldt ud for den manglende pegefinger. Men fra de 5% til vi endte med de 12% gik der faktisk 1½ år, og 2 læge udtalelser, efter heling.

Her hjemme hedder det i øævrigt ikke mere at græde over spildt mælk, men at græde over spildt finger *ss* Min mor blev meget forfærdet første gang hun hørte det *gg* men altså man har kun det skæg man selv sidder på, desuden har manden i dag kun en eneste gene, og det er den knuste finger, der er en smugle kulde-følsom (ej det passer ikke at knappe knapper er han ikke gode venner med, men han kan altså godt) ellers lever han nøjagtigt som før. Den der har det værst er faktisk mig, jeg syntes stumpen er super enormt klam, den lærer jeg ALDRIG at leve med, men så det jo godt det er ham der skal leve med den og ikke mig
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Méngrad stolpesten Alt det andet 2 07-03-2011 18:36
problemer med mengrad tumnus Dit og Dat 10 13-10-2010 09:04
Uenig i mengrad Maybe Alt det andet 11 15-09-2010 13:15
Méngrad og tab af erhvervsevne? dorthe76 Alt det andet 5 28-05-2010 22:26
Ask mengrad Allstar Alt det andet 3 17-05-2010 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension