K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2011, 19:46   #1
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
Farcen om reformen af førtidspension

Er jeg den eneste, der synes at snakken om en reform af førtidspension er ved at udvikle sig til en farce? Man skal jo helt tilbage til juli 2008, da en vis Jens Vibjerg begyndte at kvække om at reglerne om førtidspension burde ændres og at alle førtidspensionister burde revurderes. Derefter har Inger Støjberg været fremme adskillige gange og krævet at man skulle gå i gang med en reform af førtidspensionsområdet. Nu skriver vi snart 2012 og det er som bekendt endnu ikke kommet en førtidspensionsreform. Kan vi regne med at man vil gå i gang med en reform til foråret 2012 eller skal farcen om førtidspensionsreformen virkelig fortsætte. Jeg er snart ved at være så uendeligt træt af at, gå rundt og være bange for hvad en sådan reform kan komme til at betyde for nye såvel som gamle førtidspensionister, at jeg snart ikke orker det mere.
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 20:17   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Jeg kan ikke forestille mig at de rører ved givne FTP, men måske med nye.
Den pension der er givet, er jo afgjort og dømt uhelbredelig.

Jeg vil mere frygte kontanthjælpsmodtagerne og de ledige på understøttelse.
Men hvilke tilbud udover uddannelse, kan jeg ikke se.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 20:32   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Arbejdet med reformen starter i foråret, og træder i kraft 1 - 1 - 2013.

Den ramme ikke kun folk på førtidspension, men også kontanthjælp, dagpengemodtagere og folk i flexjob.

Men så vidt jeg har læst rammer det kun nye sager fra 2013.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 20:40   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ligesom Supersus hørt, at det kun (ok det er også nok!) kommer til at ramme nye ansøgere med virkning fra 1 Januar 2013.

Så vi må væbne os med tålmodighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 22:06   #5
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
Jeg vil så inderligt håbe at i har ret, men i følge økonomen Henrik Herløv Lund har de Radikale planer om at indføre revurderingspligt for alle førtidspensionister. Læs selv artiklen på [URL="http://avisen.dk/blogs/%C3%B8konomhenrikherl%C3%B8vlund/vil-mette-frederiksen-indfoere-aktiveringspligt-og-re_32525.aspx"]
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 22:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dit link virker ikke.............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 22:16   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fandt selv ud af det...

http://avisen.dk/blogs/%C3%B8konomhe...-re_32525.aspx

Nu er dette jo heldigvis kun blog indlæg skrevet af folk lige som os, der hverken ved ud eller ind, og som gætter og kommer med hjemmestrikkede ideer.

Synes stadig man skal ignorer den slags og vente på det endelige udspil.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:43   #8
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
den er flere gammel dage

og år...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 03:16   #9
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Har hørt personligt fra Sf -at en ftp -reform først vil blive behandlet tidligst lige før sommeren, højst sandsynligt i efteråret 2012. Fy for pokker, hvor er det stadig svært for os som måske bliver ramt, til trods for at vi har været over 8-10 år under afklaring i systemet Håber jeg selv får en afgørelse inden, selvom kommunen helt tydeligt trækker min sag i langdrag. Det er meget meget svært at have med at gøre, desværre.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 08:12   #10
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er enig i det der står under kommentarene. Hvis man alligevel skal arbejde når man er på førtid (også selvom man ikke kan) så kan man ligeså godt søge fleksjob til meget bedre løn! Og uden at miste ydelse fordi man bor sammen med en!

Det er simpelthen så urealistisk (praktisk) at førtidspensionister skal arbejde. For det første får man nogle ekstremt ustabile arbejdere. For det andet er der ikke engang jobs til den der KAN arbejder. For det 3. vil kommunerne ikke have mandskab til at revurdere alle sager.

Men jeg synes da det er fint hvis førtidspensionister der har mod på at prøve at arbejde eller uddanne sig kan få mulighed herfor og stadig beholde deres FP hvis det viser sig de ikke kan. Hvis de nu kan er det jo en god ting, både for personen og kommunen! Man skal ikke straffes for at ønske at prøve...
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En skamstøtte over SRSF træder nu i kraft: Reformen af førtidspension og fleksjob. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 03-01-2013 10:23
Ny pjece om reformen af fleksjob og førtidspension udsendt til alle landets kommuner Webmaster Den nyttige viden vi alle har 22 12-12-2012 10:40
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Her er reformen! Risa Politik og Samfund 32 28-02-2012 21:45
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension