K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 10:22   #1
???
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
??? er ny på vejen
Hvor meget bestemmer en psykiater?

Hej allesammen

Kan en psykiater på 20 min vurdere, at man har en tvangspræget personlighedsstruktur og en lavere energikapacitet end andre mennesker. Og at man sagtens kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet deltids, da der ikke er tale om en sygdom.

?????

Er psykiaterens ord "lov" i ens sygedagpengesag? Altså.. kan sagsbehandler stoppe sygedagpengene på baggrund af en vurdering fra en psykiater?

Håber I kan/vil svare på mine spørgsmål.
??? er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 11:49   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Nej jeg mener ikke at han/hun kan det.!
Normalt tager sådan en undersøgelse flere timer, min egen tog knap 3 timer. Og han var stadigvæk ikke helt sikkert på det hele.

At der er skrevet at du kan arbejde på halvtid, er ikke ensbetydende med at du kan det.!!!
Du skal igennem en arbejdsprøvning, der viser hvilken arbejdsevne du har tilbage.

Men hvis kommunen og psykiateren vil have dig til at prøve noget medicin, så skal du da du ellers ikke samarbejder. Hvilket vil betyde at du mister dine sygedagpenge.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:32   #3
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Unskyld jeg lige blander mig :-) Men jsn - vil det sige at de faktisk kan "tvinge" en til at tage medicin ? Spørger bare på egen veje ?

Atter en gang undskyld :-)
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:41   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal skam ikke undskylde...

De har et meget løst begreb....der omhandler at hvis du modarbejder din egen helbredelse eller noget der feks kan gøre at du kan arbejde i et vist omfang...ja så kan de tvinge dig...eller rettere de kan jo ikke tvinge en...men de kan stoppe den ydelse man får....og dermed inddirekte tvinge en...

Men din læge eller speciallæge skal have ordineret medicinen og stå inde for at den ikke vil/kan forværre dit helbred...

Jeg kan ikke lige huske hvor det er det står...men det er der sikkert andre der kan finde..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:41   #5
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Om de kan vurdere det på 20 min..

Det handler også lidt af dig. Jeg er ikke så let at tyde, får jeg at vide. Snakkede med en psykiater i 5-6 timer, det var godt nok forskning, og han var stadig ikke helt sikker på mig Jeg har en facade, så jeg har brug for at hælde "vandet ud af ørene", for at de forstår mig.

De bruger nogle gange at snakke med ens familie, for at vide, hvordan man er/har været til daglig.

Min søster fik en "2. opinion" hos anden psyk. Bed evt. om det.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:45   #6
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Tusind tak for svar - men det var også det jeg frytede - for jeg fik også at vide at jeg kunne blive nød til at tage det medicin de ordinerede til mig, ellers ville jeg ikke samarbejde ! Til trods for at de ved jeg får det meget værre !
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:48   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Det ikke er så enkelt - Hvor meget en psykiaters ord tæller er afhængig af sammenhængen - hvad vil du? hvad vil sagsbehandleren? hvilke andre papirer ligger der i sagen? hvad siger ressourceprofilen osv? På samme måde er det ikke entydigt om en psykiater kan tvinge nogen til at tage medicin. (for at få sygedagpenge) Der kan være gode grunde til ikke at tage medicin - manglende effekt eller uacceptable bivirkninger f.eks.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 13:03   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var også det jeg skrev Ida...sålænge at det ikke forværre ens helbred...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:12   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Mht. medicin:

Al psykofarmaka kan have bivirkninger. Hvad der virker for nogle, dur ikke for andre. Det kan desværre tage meget lang tid at finde det rigtige til den enkelte. Vær opmærksomme på, at bivirkningerne som oftest fortager sig efter en måneds tid - selvom det er lang tid at gå med kvalme/svimmelhed/mareridt/vandladningsbesvær/m.m., så kan det være det værd!!!

Medicinering skal naturligvis følges tæt af en psykiater som samtidig sætter fokus på terapi til ændring af handlemønstre.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 16:42   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Som svar på ????´s spørgsmål vil jeg mene at det kan det godt.

Altså psykiaterens svar til sagsbehandleren kan være udslagsgivende for om du bevilges sygedagpenge eller forlængelse heraf. Jeg var selv tíl en psykiater for at få lavet en special lægeerklæring og denne var bestemmende for min om hvorvidt mine sdp. skulle forlænges.

Psykiateren skrev en rapport, der var rimeligt rammende for mig, hun afsluttede dog med at skrive at jeg ikke måtte komme i arbejdsprøvning. Dette var i 2007 og da der dengang ikke var nogen § 28 røg jeg ud af sygedagpenge. Mit møde med psykiateren varede godt 2 timer, men jeg vil tro at hun kunne finde ud af det samme omkring mig på 20 min. jeg kan ikke gøre mit helbred bedre end det er.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Psykiater besøg-meget ubehageligt viola53 Alt det andet 5 28-07-2010 14:03
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension