K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2014, 17:59   #1
avminarm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
avminarm er ny på vejen
Arbejdsmarkedschefen?

Min historie.
Jeg er 25 år og har en neurologisk sygdom.
Jeg blev syg i maj 2013, efter lang tids kamp fik jeg en dato på mit rehab.møde.
D 9/12-13 blev min sag godkendt til førtidspension af 7 folk fra sundhedssektoren, under dette møde før jeg at vide at der vil gå 5 arbejdsdage og så ville jeg have afgørelsen fra pensionnævnet.
I dag skriver vi d 10/1-14 altså over en måned, skriver derfor til min (inkompetente)sagsbehandler. Hun undskylder ventetiden med at den nu ligger hos arbejdsmarkedschefen.
Mit spørgsmål:
Er det nye regler, at den skal godkendes hos arbejdsmarkedschefen? Har indtil nu kun haft kendskab til pensionsnævnet
avminarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 23:39   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære avminarm!

Velkommen til!

Du lyder mere velorienteret end din sagsbehandler :-)
Det er desværre et velkendt fænomen...

Anmod om aktindsigt, så du ved, hvad de foretager sig.
Aktindsigten skal du modtage indenfor de nærmeste 10 kalenderdage.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 01:11   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det må være en ubehagelig situation at gå og bare vente på "dommen"

Lige lidt opklarende...hvis du har været til et rehabmøde hos rehabteamet så er det ikke 7 mennesker fra sundhedssektoren....men 1 derfra og resten fra forskellige afd på kommunen..

Nu følger kommunen som regel rehabteamets indstilling men det er jo ringe trøst når du skal gå og vente så lang tid.

Det burde have gået meget hurtigere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 22:54   #4
avminarm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
avminarm er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Ville også gerne have aktindsigt i min sag, men har dog heller ikke lyst til at skubbe sagen yderlige 10 dage.
Var der i øvrigt nogle af jer der havde hørt om at arbejdsmarkedschefen skulle godkende sagen.
avminarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 18:28   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Du "skubber ikke sagen" i yderligere 10 dage, ved at anmode om aktindsigt - måske gives dette i hel anden afdeling via en studentermedhjælp eller - i bedste fald - bliver din sagsbehandler klar over, at du er "vågen".

Arbejdsmarkedschef! Det var angående denne, jeg kommenterede, at du vist var mere vidende end sagsbehandler - aldrig hørt om en sådan i Jobcenterregi eller Pensionsnævn, men "kært" barn har mange navne...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 19:19   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det med arbejdsmarkedschefen er jo en del af omstruktureringen, og de nye reformer hvor teams indgår.

Jeg har som allerede haglet arbejdsmarkedschef, Michal Kornager, fra Københavns kommune ned i en lang række mails.

ALLE kommuner burde nu have en arbejdsmarkedschef.

PS Hvis nogen ikke lige ved det, må jeg jo hellere uddybe det.

De fleste jobcentre med jobcenterchefer, er omdøbt til arbejdsmarkedscenter med arbejdsmarkedschefer.

Der er der forskellige titler som job - og arbejdsmarkedschef eller borger - og arbejdsmarkedschef mf.

Det er ikke unormalt at en sag sendes til arbejdsmarkedschefen for en mere overordnet vurdering, men det er ikke standart.
Jeg har lagt mærke til, at flere sagsbehandlere vælger at sende sagen til arbejdsmarkedschefen inden den fx skal for REHAB teamet.

Sidst redigeret af Ninja; 13-01-2014 kl. 19:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 21:10   #7
avminarm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
avminarm er ny på vejen
Jeg takker for jeres svar....
avminarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 18:46   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Helene, og sorry, avminarm - det var så mig, der var uvidende her, ifølge Helenes redegørelse.
Men du havde jo så, avminarm, været til rehab-møde, det er så den omvendte model af, hvad Helene skitserer...

Arbejdsmarkedschef! Chef for arbejdsmarkedet! Dårligere titel findes næppe...

P.S.

På Københavns Kommunes hjemmeside fremgår det, at Arbejdsmarkedscentret er et af flere indsatsområder i Jobcenter København.
Arbejdsmarkedscentret servicerer ledige akademikere og ledige over 30 år, der umiddelbart er klar til at komme i job (og du, avminarm, passer vist ikke ind her mht. at være jobklar).
Chefen her synes at benævnes en arbejdsmarkedschef.
Arbejdsmarkedscenterchef ville være en mere sigende titel.

Et andet indsatsområde er fx Center for fastholdelse af sygemeldte og handicappede på arbejdsmarkedet (her befinder flexbevilligede sig typisk).
Her omtaler man chefen som Jobcenterchef.

Det var alt, jeg havde tid til at Google lige nu... men det synes som om, de to stillingsbetegnelser er på samme niveau, og anvendes i flæng, men burde være afhængig af hvilket center, man er chef for.

Altså, såfremt KK's hjemmeside står til troende...

Sidst redigeret af Carmen; 14-01-2014 kl. 19:53. Årsag: Tilføjelse af P.S.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 20:09   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak, Helene, og sorry, avminarm - det var så mig, der var uvidende her, ifølge Helenes redegørelse.
Men du havde jo så, avminarm, været til rehab-møde, det er så den omvendte model af, hvad Helene skitserer...
Nej-nej, jeg skitserer ikke noget, jeg skrev bare at jeg har set i flere sager at de bruger arbejdsmarkedscheferne inden sagen FX skal for REHAB teamet. Jeg tænkte slet ikke på trådstarters pensionssag, som jo er i en anden ende af spektret. Det var bare et eksempel på hvad sådan en arbejdsmarkedschef også kan bruges til, og hvor jeg har set personen værende i spil

Og nej, du var ikke uvidende, du skrev jo selv at kært barn har mange navne - og det er jo præcis en korrekt vurdering. Samme person, ny titel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 21:38   #10
avminarm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
avminarm er ny på vejen
Takker igen, jeg har haft stor glæde af k10 under hele mit forløb. Og så til den gode nyhed, min pension er netop godkendt af både kommune og min Private TAE.

Vil stadig være en aktiv del af denne side.
avminarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension