K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2009, 15:22   #1
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Hvilke erfaringer har I med fagforening i sager med kommunen?

Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre som har haft kontakt til fagforening i forbindelse med en sygedagpengesag, fleksjob, fp, osv...

Er det selve socialrådgiveren i fagforening som har hjulpet Jer i sagen og hvor meget?

Eller er det de fagligt ansatte som har været i jeres sager, og hvilken forskel gjorde det?

Eller er det en ekstern hjælp i form af socialrådgivning, jeres fagforening har kunne hjælpe med-og hvordan gik det så?

Håber I vil dele jeres erfaringer?

ER der noget man skal gøre eller ikke gøre?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 15:29   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ked af at sige det sane, men det er ikke mig du skal spørge om dette for vi fik NADA hjælp af fagforeningen(3F) -dengang vi havde brug for det og det trods mangeårigt medlemskab!

-men håber der er andre herinde som har haft positive erfaringer og som kan hjælpe
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 15:38   #3
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
De skilter ellers på deres hjemmesider så meget med pjecer og om "hjælp" til fleksjoberne og sygemeldte f.eks... Også når jeg læser i medierne... Man skulle tro de er der for en...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 15:49   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg har kun gode erfaringer med min fagforening. I mit tilfælde er det bestemt ikke fagforeningen, der er noget galt med men kommunen, der er enorm tung at danse med. Jeg får hjælp af en jobkonsulent, en rigtig ildsjæl, der altid har tid til at snakke. Også i weekender og ferier, hvis det bliver nødvendigt! Han skriver breve, ringer til kommunen og tager med til de vigtige samtaler på kommunen. Med alle de problemer, jeg har med kommunen, er jeg glad for at have ham med på "mit hold"!

Jeg har - desværre - godt læst herinde før, at folk i årevis er medlem af en fagforening, der så ikke er der, når de har brug for dem. Det synes jeg er for dårlig, for de bliver jo reelt snydt for en vare, de har betalt for, men ikke får...!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 16:57   #5
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Jeg har go' erfaring med min fagforening. Jeg har haft 2 dårlige arbejdsgivere på 2 år og der hjalp fagforeningen med at få de penge, jeg havde tilgode (100.000 kr).

Jeg fik hjælp af de faglige ansatte og de overtog mine 2 sager, ved at jeg skrev en fuldmagt til dem.

Faglige stridigheder kan kommunen ikke hjælpe med.

Ligeledes er jeg blevet tilbudt hjælp, hvis jeg i mit fleksjob fx får problemer med andre ting, fx at aftalen om skånehensyn, ikke bliver taget alvorligt, eller hvis fx ting, anført i ansættelseskontrakten, ikke bliver overholdt.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 17:30   #6
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Jeg har udelukkende gode ting at sige omkring den hjælp jeg selv har fået i min fagforening (Dansk El-Forbund)

Selvom jeg er i fleksjob og det går ok fagligt, så ringer de, eller skriver, ca. 1 gang hvert halve år, for at høre hvordan det går og om der er nogen problemer.
(Begynder at overveje om de kan hjælpe i min sag omkring bil, men tror det ikke)

Fagforeninger er som banker og butikker, der er ansatte med service og der er ansatte med kaffepause mellem 19:00 og 7 om aftenen.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg

Sidst redigeret af steine; 07-11-2009 kl. 17:30. Årsag: stavefejl
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 19:14   #7
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre som har haft kontakt til fagforening i forbindelse med en sygedagpengesag, fleksjob, fp, osv...

Er det selve socialrådgiveren i fagforening som har hjulpet Jer i sagen og hvor meget?

Eller er det de fagligt ansatte som har været i jeres sager, og hvilken forskel gjorde det?

Eller er det en ekstern hjælp i form af socialrådgivning, jeres fagforening har kunne hjælpe med-og hvordan gik det så?

Håber I vil dele jeres erfaringer?

ER der noget man skal gøre eller ikke gøre?
Jeg fik tidligt det råd, at tage kontakt til min fagforening. Det kunne jeg ikke få mig selv til at gøre, da jeg var sikker på, at tiden ville vise, at jeg ikke kunne vende tilbage til den branche.

Efter flere gange at have fået rådet, ringede jeg til dem og fik fat i en sekretær. Hun fortalte mig, at hende jeg skulle tale med havde ferie, men ville være tilbage ugen efter. Jeg fik hendes direkte nummer og hun er uddannet socialrådgiver og har arbejde 3 år i min kommune.

Helt konkret gjorde/gør hun den forskel, at taler lige ud af posen, kender lovgivningen og sørger for at der kommer aftaler på bordet. Eks. ville kommune starte med at sende mig i virksomhedspraktik, hvilket jeg var blevet advaret om, at det kunne de finde på. Så det vidste jeg, at jeg skulle sige nej til, men det nåede jeg ikke, for der svarede hun; og så vil I gerne have at hun (mig) vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked og til det svarede kommunen JA. Så sagde hun, at med de vanskeligheder jeg har, vil det være meget svært for mig at vende tilbage, da den branche ikke har mulighed for at tilgodese mine behov. Tænk engang, min fagforening, som jeg sikkert i fremtiden ikke kommer til at lægge mine penge, hjælper mig med, at finde en branche, som jeg så kan arbejde i.

Nå, men så snakkede vi om, at jeg ikke mente, at jeg kunne vende tilbage til det ordinære arbjedsmarkedet og hvad der så skulle ske og hun sagde så, at de lægelige oplysninger ikke var opdateret og det ville hun gerne have og kommunen ville så have en speciallæge erklæring fra et firma der hedder DANAMED. Det var OK og hvis den så viser at jeg har en nedsat funktionsevne (måske snakke de om 50%), så kommer jeg i arbejdsprøvning. Så sagde hun; og hvis det ikke viser det, så taler vi revalidering og det sagde kommunen ja til. Så bad hun om at få tilsendt referat af mødet.

Bagefter talte vi om at 1) jeg er heldig med min kommunale sagsbehandler. Jeg har kun haft den ene og vi fremlagde "vores" sag, den lyttede og handlede på det. 2) jeg vil jo gerne have fleksjob, men hun sagde at jeg ikke måtte afvise revalidering, for alle muligheder skulle afprøves og det ville "købe" mig tid. Jo og så fik hun bekræftet af ham, at mine sygedagpenge bliver forlænget 26 uger.

Kommunen fortalte at de ikke kunne behandle flekssagen indenfor de 26 uger og det fik jeg ikke talt med hende om, men jeg er ret sikker på, at hun gør alt for, at det hele går rigtigt for sig.

Socialrådgiveren på fagforeningen fortalte, at det de kan hjælpe med er, at sørge for, at jeg et forsørgelsesgrundlag med de love der nu engang er og hjælpe med, at det går rigtigt for sig.

Med den erfaring jeg har med min fagforening, så er det du IKKE skal gøre er, at lade være med at kontakte dem.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 15:07   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Min

fagforening 3F hjælper mig...og det er deres socialrådgiver der gør det.

Hun er i dialog med min sagbehandler...skriver klagerne....holder styr på parpirene...

Hun har været med i snart 2 år....hun kan mærke at der er flere og flere der søger hjælp til deres sager på kommunerne...så de har travlt....

Hun og hendes kollega har også været i avisen for at fortælle hvordan det går med folk på sygmeldninger og hvordan kommunen behandler folk.

Og for lie a komme lidt på afveje....så var der 2 sygemeldte der også var i avisen ....de fortalte deres "solskins" historie om hvordan det var gået dem da de blev syge..og man sad virkelig og blev helt glad over den fine,fine behandling de havde fået....og hvor hurtigt...glat hele deres sag var gået..og de kom tilbage til job.

Lige indtil det kom frem hvor de arbejdede..

Det gjorde de såmænd.....på kommunen...

Så var det ligesom det der solskin blev til tordenvejr
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 15:45   #9
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg er medlem af Det Faglige Hus, og har haft stor hjælp af dem i min sag. De har været med fra starten (3 år siden) og er det stadig. De har været med til de møder jeg har villet have dem med til, kontaktet min sagsbehandler hvis jeg ikke selv havde overskud til det, lavet klager til kommunen, hjulpet mig med at forstå kommunens breve, og har søgt FTP for mig.
Jeg ville ikke have kunnet gøre det uden min fagforening. Det er utroligt, at jeg betaler så lidt og har fået så meget hjælp. Hvor andre fagforeninger HK, 3f mv. hører jeg meget dårligt om...
Fagforeningen er til for DIG, og hjælper DIG.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 15:55   #10
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Det er lige netop det der undrer mig-jeg hører også dårligt om HK, 3 F (her hørte jeg også noget godt om 3F)... Men -det undrer mig f.eks. at en stor fagforening-ikke har egen socialrådgiver-men er nødt til at sende en et andet sted i byen for at medlemmet kan få hjælp. Og når man så henvender sig til det "eksterne hjælp" -så få man at vide -at "der er mange med den slags problem i DK, og sådan er livet"! Tænk! Den pågældende fagforening siger så at direkte kan hjælpe hvis det handler om forhandling af arbejdsvilkårene på den nye skånejob eller lign... Der er bare det- man har jo også brug hjælp til at komme i denne slags skånejob... Og man kan vist ikke bare skifte fagforening, medmindre man allerede arbejder indenfor deres område...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke § i resikkerhedloven hindrer kommunerne i at trække borgerne sager unødvendigt nuller Alt det andet 3 15-07-2013 19:06
hvilke 3 ord ?? jane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-06-2012 21:40
fagforening drukner i sociale sager. Stella Politik og Samfund 1 26-02-2008 17:30
Fagforening vinder 77 procent af sager zuza Politik og Samfund 1 29-01-2008 04:46
Hvilke oplysninger må kommunen udlevere til forsikringsselskaber? Lise W Alt det andet 4 11-11-2007 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension