K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2011, 17:40   #21
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er ikke korrekt.

I 2007 var jeg i arb.prøvning på et reva-sted, klarede 6-9 timer pr. uge og blev tilkendt fleks. Ikke fp tiltrods for, at timetallet var et godt stykke under de 12,5 timer.

I 2009 var jeg, via anden aktør, i virksomhedspraktik i forb. med revurdering i forb. med fleksjob.
Virksomhedspraktikken var med henblik på, at vurdere min arbejdsevne.

Det handler om hvad formålet er med virksomhedspraktikken.

Den virksomhedspraktik du beskriver er sandsynligvis den, som har til formål, at "lære borgeren at stå op om morgenen og vænne sig til at være på arb.markedet m.m.", kommunerne formulerer det liidt anderledes, men det er ca. den mening.

Den virksomhedspraktik jeg skriver om, som kan sidestilles med en arb.prøvning, er den hvor formålet er at vurdere arb.evnen og afklare borgeren i forhold til fleks eller fp.

Der er skrevet en hel del om dette emne her på K10, hvis jeg får tid i aften skal jeg finde noget om det.

Nej den virksomhedspraktik jeg beskriver ER den virkosmhedsprak som du også omtaler og som rigtig mange syge mennekser har være i mere end 1 gang.. nogle har været sendt ud op til 10 gange for at blive afklaret..

Det er den ordning, som bliver brugt igen og igen og igen igen .... fordi kommunen kun tænker kassetænkning. (satme IKKE i orden ikon) og på at fastholde syge mennekser i et ******* uden lige.

Du skal også lige ha med i din optik at jobsituationen ude i det virkelige liv har ændret sig gevaldigt de sidste 2 år, bla. men stigende arbejdsløshed og det bevirker, at 12,5 time er den usynlige grænse, som Jobcentere og arbejdsgivere benytter, fordi det ville kræve alt for mange ressourcer og for meget papirnusseri for begge parter, at modtage en flexér.
Den økonomiske side af sagen spiller bestemt også en aførende faktor Pt. Der er ingen der ønsker at have lønudgifter og modtage mininal reduktion tilgengæld. Det er simpelthen for dyrt omkostningsmæssigt set.

Men læs mit svar til victoriane .. så vil du måske også opdage forskellen.

Der ligger 2 ligende tråde på k10
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13314&page=2
http://www.k10.dk/showthread.php?t=16042&page=4

M2y som ikke er enig
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 05-02-2011 kl. 17:56. Årsag: Afsnit indføjet
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 22:45   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Hvis du læser alle indlæggene i de to tråde du linker til kan du se, at der også er "beviser" på, at ordet "virksomhedspraktik" i dag bruges om "arbejdsprøvning".

F.eks. er der en der skriver i en af trådene, at et reva-sted ofte sender borgeren i virksomhedspraktik.
Jeg har en veninde, der blev sendt til Bomi i Roskilde for at blive afklaret i forhold til fleks/pension. Bomi sendte hende i 2 forskellige virksomhedspraktikker a 1-2 måneders varighed.
Og så blev hun tilkendt fp.

Jeg har været på 2 forskellige Reva-steder, altså 2 gange på Reva, og mage til lo.. har jeg da aldrig oplevet.
Værkstedsledere der er fulde af løgn og udtaler sig om ting de reelt ikke har forstand på.

Til gengæld har jeg kun været i éen virksomhedspraktik, og den endte med, at jeg blev tilkendt fp.

Så det er ikke kun virksomhedspraktikker man kan komme i flere gange.

Når en borger gang på gang bliver sendt i ny afprøvning er det mit indtryk, at det oftest sker i kassetænkningens navn, og ikke har noget med at gøre, om det hedder en arbejdsprøvning eller en virksomhedspraktik.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 17:11   #23
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du læser alle indlæggene i de to tråde du linker til kan du se, at der også er "beviser" på, at ordet "virksomhedspraktik" i dag bruges om "arbejdsprøvning".

F.eks. er der en der skriver i en af trådene, at et reva-sted ofte sender borgeren i virksomhedspraktik.
Jeg har en veninde, der blev sendt til Bomi i Roskilde for at blive afklaret i forhold til fleks/pension. Bomi sendte hende i 2 forskellige virksomhedspraktikker a 1-2 måneders varighed.
Og så blev hun tilkendt fp.

Jeg har været på 2 forskellige Reva-steder, altså 2 gange på Reva, og mage til lo.. har jeg da aldrig oplevet.
Værkstedsledere der er fulde af løgn og udtaler sig om ting de reelt ikke har forstand på.

Til gengæld har jeg kun været i éen virksomhedspraktik, og den endte med, at jeg blev tilkendt fp.

Så det er ikke kun virksomhedspraktikker man kan komme i flere gange.

Når en borger gang på gang bliver sendt i ny afprøvning er det mit indtryk, at det oftest sker i kassetænkningens navn, og ikke har noget med at gøre, om det hedder en arbejdsprøvning eller en virksomhedspraktik.
For god ordens skyld skal jeg lige nævne at jeg ikke igen læse begge tråde igennem, søgte bare sporadisk efter emnet.

Jeg ved godt at de metoder du nævner bliver brugt, men at Jobcentere rundt omrking sender folk på Rava center eller i virksomhedspraktik flere gange, gør det altså ikke mere rigtigt. -Og det ændre nok heller ikke på det faktum, at folk ikke bliver mere raske af det eller kan " presses op" komme op på flere timer i job.

Jeg tolker ihvertilfæde Ankestyrelsen afgørelse og Claus Hjort Frederiksens presemeddelse på den måde, at éen gang er tilstrækeligt.

VI er ganske enige om, at her ofte er tale om kassetænkning.
Vores uenighed viser egentlig bare det dilemma, som sbér også ofte står i. nemlig at loven siger ét og at det er dikteret anderledes oppefra.

M2y som mener loven glæder begge veje
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 19:15   #24
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Opdatering

På baggrund af de læserbreve jeg har haft i Aars avis er jeg nu blevet indkladt til et dialogmøde med Jobcenterchefen og Beskæftigelseudvalsformaden....

På møde vil der blive mulighed for at komme med ønsker til forbedring af mødet med borgeren og andre problemstilinger. Der vil ikke blive mulighed for at diskutere den enkelte sag.

Mødet bliver afholdt i morgen kl. 10 og jeg er meget spændt på, hvad der kommer ud af det. Meeen det bliver umuligt for mig ikke at hente episoder frem fra min sag, det er jo ligesom der hele debatten tog sit afsæt.

Vh.
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 10-02-2011 kl. 19:17. Årsag: manglende afsnit
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 20:07   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser

Mødet bliver afholdt i morgen kl. 10 og jeg er meget spændt på, hvad der kommer ud af det. Meeen det bliver umuligt for mig ikke at hente episoder frem fra min sag, det er jo ligesom der hele debatten tog sit afsæt.

Vh.
M2y
Knæk & bræk med i morgen og flot, at du finder kræfter til det!

Hvis et Jobcenter som minimum kunne gå ud i pressen og sige: Vi beklager MEGET - denne sag har ikke kørt, som den burde og vi vil kompensere i videst mulig omfang overfor pågældende borger OG IØVRIGT fremover bestræbe os på, til vores yderste, at hindre gentagelser - så kan de EVENTUELT genvinde borgernes respekt og tillid!

Foreslå dem det :-)

Kunne du evt. også finde ud af, hvorfra de får deres SB'ere (baggrund, uddannelse osv.) og med hvilken oplæring i Jobcentrene (kurser, indhold osv.) de menes at kunne varetage syge borgere i meget vanskelige situationer - så ville det være ret godt :-)

Bare en tanke herfra...

Og naturligvis må mødet blive med afsæt i din egen sag - det er jo din indgangsvinkel til dit lokale Jobcenter.

Tænker på dig i morgen kl. 10, Maybeline2you!

Din frisure kan sagtens slå Jobcenterchefens stikkende øjne :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 21:52   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Humm ud fra dit kl-slet lyder det til du heller ikke har hørt fra dem???
Jeg har ikke.

Og for at andre ikke skal tabes må jeg hellere:
Jeg har selv samme inbydelse, hvor gennemtænkt det end IKKE er fra deres side, men fred nu også med det.
Jeg har så skrevet en mail til dem, efter som jeg jo ligesom grundet min angst for dem selv sagt ikke kan deltage i et sådant møde. Den mail indeholdt flere ting, bla foreslog jeg at tage den pr mail.

Og det er så den mail jeg ingen reaktion har fået på, en mail jeg sendte i lørdags, dvs de har haft siden mandag til at svare/reagere.
Ikke fordi, de har sådan set ind til i morgen kl.13.30 hvor min tid er, men efter som en del af kritikken i debatten netop har gået på at de er super slemme til ikke at lade høre fra sig (den kom fra en anden borger) så lader det altså til at de absolut intet har lært af alt det her.

Så nu er jeg godt spændt på at se om jeg skal fatte pennen igen så de får endnu en over snude på onsdag i lokalsprøjten, for helt ærlig, den har de ski selv bedt om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 10:23   #27
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Knæk & bræk med i morgen og flot, at du finder kræfter til det!

Hvis et Jobcenter som minimum kunne gå ud i pressen og sige: Vi beklager MEGET - denne sag har ikke kørt, som den burde og vi vil kompensere i videst mulig omfang overfor pågældende borger OG IØVRIGT fremover bestræbe os på, til vores yderste, at hindre gentagelser - så kan de EVENTUELT genvinde borgernes respekt og tillid!

Foreslå dem det :-)

Kunne du evt. også finde ud af, hvorfra de får deres SB'ere (baggrund, uddannelse osv.) og med hvilken oplæring i Jobcentrene (kurser, indhold osv.) de menes at kunne varetage syge borgere i meget vanskelige situationer - så ville det være ret godt :-)

Bare en tanke herfra...

Og naturligvis må mødet blive med afsæt i din egen sag - det er jo din indgangsvinkel til dit lokale Jobcenter.

Tænker på dig i morgen kl. 10, Maybeline2you!

Din frisure kan sagtens slå Jobcenterchefens stikkende øjne :-)
Hejsa Carmen..

tak for støtten :-) jeg skal skrive mig dit forslag bag øret ...

Om et kvarter er jeg kørt hjemmefra og lige nu har jeg sommerfugle i maven så store som elefanter -SG- Men når jeg kommer hjem igen.. så opdaterer jeg status igen.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 10:25   #28
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Humm ud fra dit kl-slet lyder det til du heller ikke har hørt fra dem???
Jeg har ikke.

Og for at andre ikke skal tabes må jeg hellere:
Jeg har selv samme inbydelse, hvor gennemtænkt det end IKKE er fra deres side, men fred nu også med det.
Jeg har så skrevet en mail til dem, efter som jeg jo ligesom grundet min angst for dem selv sagt ikke kan deltage i et sådant møde. Den mail indeholdt flere ting, bla foreslog jeg at tage den pr mail.

Og det er så den mail jeg ingen reaktion har fået på, en mail jeg sendte i lørdags, dvs de har haft siden mandag til at svare/reagere.
Ikke fordi, de har sådan set ind til i morgen kl.13.30 hvor min tid er, men efter som en del af kritikken i debatten netop har gået på at de er super slemme til ikke at lade høre fra sig (den kom fra en anden borger) så lader det altså til at de absolut intet har lært af alt det her.

Så nu er jeg godt spændt på at se om jeg skal fatte pennen igen så de får endnu en over snude på onsdag i lokalsprøjten, for helt ærlig, den har de ski selv bedt om.

Hejsa Lum

Du har så ganske ret i, at jeg intet har hørt fra dem endnu Jeg skrev jo til dem, at jeg gerne ville rykke mødteiden til kl. 10.30 af personlige årsager.

Meeen som du selv siger.. nu ligger der et selvmål og venter på at blive fyret af i Avisen.

M2y...
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 12:25   #29
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Så er der sendt endnu et læserbrev.
Jeg ville enlig gerne have været meget grovere end jeg er, men jeg skal også passe på ikke at ødelægge evt fremtidig kommunikation.

For ærlig talt er jeg RASENDE, det da en værre omgang svinerri ikke at reagere.
Men okay det siger så en helt masse om deres holdning til os borgere, en holdning alle læsere af Aars avis nu kan få lov at se, med egne øjne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 17:09   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Skulderklap til Jer deroppe nordpå for jeres engagement i at offentliggøre, hvad der egentlig foregår i Jobcenterregi :-)

Sidst redigeret af Carmen; 13-02-2011 kl. 21:36.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Lad nu de svageste få fred" - godt læserbrev i JP -Henrik- Politik og Samfund 4 08-12-2010 18:55
har brug for hjælp til svar på læserbrev buster Alt det andet 0 15-01-2009 22:04
Læserbrev om Erik Simonsen OD. Henrikxxxx Politik og Samfund 0 15-01-2009 07:28
Læserbrev. annasen Alt det andet 0 08-01-2009 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension