K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2011, 00:22   #31
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ang. al det her feriepenge halløj, så har jeg 10 feriedage tilbage, altså ikke noget af hovedferien(sommerferien), men min SB siger at de ikke kan udbetales før end til Maj, men jeg kan jo se at andre har fået underskrevet nu.... er det Jeres hovedferie I har fået lov til at få nu, eller er det resten af feriepengen altså dem der er udover hovedferien (sommerferie)??
Hej Susanne

Din sagsbehandler har jo ret, for hvis du bliver raskmeldt om 14 dage skal du jo afholde din restferie, så derfor kan/skal den først udbetales til maj

Ferieåret går fra 1. maj til 31. april.

Ps. Hvis man er på (normale)sygedagpenge kan hovedferien(15 dage) udbetales i september, og resten(op til 10 dage) kan udbetales i april/maj...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 00:28   #32
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hopper lige med på her, undskyld hvis jeg er lidt tungnem...

Jeg har fået brev fra feriegiro om at jeg har 25 dage til gode og de skal hæves inden 30 april 11. Jeg er på sygedagpenge, håber de bliver forlænget her fra maj af....

Vil det mon sige jeg bare kan gå ind på nettet og bede om at få dem udbetalt? Ih hvor kunne det være fantastisk, min datter bliver snart 18 og svært at få råd til at holde lidt for hende

Fibro
Hej Fibro

Hvis alt ellers er i orden, skal du henvende dig til din sagsbehandler/kommunekontor så underskriver de og du kan få pengene udbetalt ved siden af sygedagpengene(hvis du bliver forlænget)

God fest... -krydser alt hvad der kan krydses for forlængelse af dine sygedagpenge


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 11:28   #33
JacobA
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
JacobA er ny på vejen
Jeg tillader også lige mig selv at bryde ind i denne tråd - håber at det er ok. Men her er så mange der har styr på udbetalinger ved siden af sygedagpenge så derfor forsøger jeg
Kan man få udbetalt overskudsskat hvis man er på sygedagpenge???
Jeg kommer måske til at gå et par uger på kontanthjælp fordi jeg pt er i en gråzone mellem sygedagpenge og kontanthjælp fordi min sagsbehandler ikke nåede at få svar på en evt forlængelse.
Jeg har knoklet og sparet for at få en lille opsparing udbetalt i form af returskat og vil jo være meget ked af hvis det offentlige snupper dem.
Håber nogen kender svaret
JacobA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 11:46   #34
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej JacobA

Man får altid udbetalt sin overskydende skat... -hvis man altså ikke har gæld der kan trækkes i beløbet

Der hvor det eneste problem kan være, er, hvis du kommer på kontanthjælp, så er der jo dette loft med(vist nok) max. 10.000,- i gangbar mønt ...

Meeeen, mon ikke sagsmishandleren(som sædvanlig) bare er sløv og dum fordi du ikke bliver oplyst på et konstruktivt grundlag... -du skal IKKE påregne at komme på kontanthjælp i et par uger inden du får besked på de forsatte sygedagpenge, det er der alt for meget bøvl med, og sagsmishandleren ved jo alt om din eventuelle forlængelse

Ps. Dette "våben" med at forhale/forsinke forsættelsen af sygedagpengene så den syge medborger ryger lidt/meget mere ned i det sorte hul, er helt normalt i denne branche... -for når så sagsmishandleren kommer med beskeden om forlængelsen, er alle glade og den syge tror sagsmishandleren er på ens side


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 11:55   #35
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Der er desværre meget langt imellem forlængelserne - afslagene strør de om sig med rund hånd, for de er billigst for kommunen.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 12:04   #36
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Der er desværre meget langt imellem forlængelserne - afslagene strør de om sig med rund hånd, for de er billigst for kommunen.
Marianne

Ikke enig... -og dem, der klager over et afslag på forlængelse, får jo næsten alle medhold i en klage


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 12:12   #37
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Ikke enig... -og dem, der klager over et afslag på forlængelse, får jo næsten alle medhold i en klage


.
Ja, heldigvis får rigtig mange medhold i klagesager - men rigtig mange kommer også i klemme fordi klagesagerne jo varer så lang tid og ofte skal igennem BAN først.Det ville gøre livet noget lettere for mange hvis kommunerne ikke brugte dette klagesystem så massivt. Så blev ventetiden hos BAN måske også kortere.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 12:32   #38
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Ja, heldigvis får rigtig mange medhold i klagesager - men rigtig mange kommer også i klemme fordi klagesagerne jo varer så lang tid og ofte skal igennem BAN først.Det ville gøre livet noget lettere for mange hvis kommunerne ikke brugte dette klagesystem så massivt. Så blev ventetiden hos BAN måske også kortere.
Marianne

Fuldstændig enig... -det er en rigtig sv!ner med det ulovlige sagsarbejde fra stort set alle kommunernes side


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 07:57   #39
JacobA
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
JacobA er ny på vejen
Tak for jeres svar Multe og MarianneNM
Dejligt at læse at de ikke tager det fra mig - det ville også være surt

Jeg er glad for at der ikke går så længe for jeg syntes at det er helt vildt med dokumentation og papirer de skal bruge - men på den anden side er det jo ok for de skal jo vide om jeg har en Audi i garagen og et sommerhus i nordsjælland

Det lyder lidt skræmmende at det er normalt i branchen....der er mere psykologi indblandet i sagsbehandlingen end jeg havde troet - men tak for info, det vil jeg være opmærksom på i fremtiden. Håber ikke at jeg skal være for længe i det her system
JacobA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Feriepenge skou Alt det andet 4 15-03-2013 17:08
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
Feriepenge Jens-H Alt det andet 0 17-05-2012 14:21
Feriepenge søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-07-2009 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension